Skoda Superb Combi | Luksus Skody w wersji rodzinnej

Dopiero co zdążyliśmy przejechać się nową Skodą Superb, a Czesi już zaserwowali nam kolejne wcielenie największego modelu w gamie. Czeska marka jest w natarciu, a jego efektem jest Superb w nadwoziu kombi
Worthersee 2015 | Skoda Funstar | Fajny pickup Worthersee 2015 | Skoda Funstar | Fajny pickup

Szczerze mówiąc, stylistyką nowego modelu nie można być zaskoczonym, bo auto wygląda dokładnie tak jak można się było spodziewać. Przód nie zmienił się w ogóle, a w tylnej części pojawiła się dłuższa linia dachu, dodatkowa para szyb i oczywiście inna klapa bagażnika. Nie zmienia to jednak faktu, że Superb, jak na Skodę, wygląda bardzo dobrze i pewnie spodoba się milionom. Do jego premiery pozostało jednak jeszcze kilka miesięcy. Auto zostanie pokazane na wrześniowych targach we Frankfurcie, zaraz potem wejdzie do sprzedaży.

Jak przystało na nowe produkty grupy Volkswagena, konstrukcję Superba oparto na platformie MQB. Dzięki temu do bagażnika o pojemności sięgające aż 1950 litrów (660 w podstawowym układzie foteli) można załadować sporo, a nawet trochę więcej. Każda żona, teściowa czy rodzinny pupil - wszyscy powinni być z ilości miejsca nawet bardziej niż zadowoleni.

Ceny używanej Skody Superb

Skoda sprzedaje swój flagowy model w wersji Combi od 2009 roku. Sześć lat temu na bazie drugiej generacji po raz pierwszy zbudowano właśnie czeski, rodzinny "kontenerowiec". Od tego czasu znalazł on swoich nabywców z ilości ponad 200 000 egzemplarzy. To 35% całej sprzedaży modelu Superb.

Paleta silników będzie zapewne dokładnie taka, jak w wersji liftback. Klient będzie miał do wyboru pięć silników benzynowych i trzy diesle. Podstawową jednostką wysokoprężną w Superbie jest 1.6 TDI o mocy 120 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Występuje ona w wersji Green Line, która obiecuje spalanie na poziomie 3,7 l/100 km. Oprócz tego dostępne są dwa dwulitrowe TDI o mocy 150 KM i 340 Nm oraz 190 KM i 400 Nm. Paleta silników benzynowych rozpoczyna się od 1,4 TSI o mocy 150 KM i 250 Nm poprzez 1,8 TSI 180 KM (320 Nm) i dwa dwulitrowe TSI - 220 KM, 350 Nm oraz topowy silnik o mocy 280 KM i 350 Nm. Napęd na cztery koła można będzie połączyć z silnikami benzynowymi o mocy 150 KM i 280 KM oraz z dwoma dieslami (150 KM i 190 KM). Wszystkie najmocniejsze wersje wyposażone są seryjnie w skrzynię DSG.

Więcej o nowej Skodzie Superb dowiemy się we wrześniu, a o naszych wrażeniach z jazdy opowiemy Wam po pierwszych testach.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

Więcej o:
Komentarze (66)
Skoda Superb Combi | Luksus Skody w wersji rodzinnej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: edws

    Oceniono 2 razy 0

    Podjeba vaginowska mercedesa CLS….

  • Gość: złośliwiec

    Oceniono 1 raz -1

    Śliczna, brałbym jak student zasiłek...

  • Gość: GOŚĆ

    Oceniono 2 razy 0

    Widziałem kiedyś płaczącego Niemca. kiedy spytałem dlaczego płacze, odpowiedziano mi: ON BĘDZIE SPRZEDAWAŁ SAMOCHÓD. ALE JESZCZE O TYM NIE WIE.

  • Gość: supermazda

    Oceniono 3 razy 1

    Ciekawe, od kiedy cena 150.000 za pepika jest konkurencyjna dla najnowszej Mazdy 6 sky active (140.000) ? Mazda w ogóle jest nie do przeskoczenia. I z wyglądu i z jazdy. Jest piękna i świetnie wykończona. Nią się płynie.180 osiołków pięknie ciągnie, a w trasie mieści się w 5 litrach benzynki.

  • Gość: Josif

    Oceniono 4 razy -2

    Ja nigdy więcej nie kupię auta grupy VAG, bo według mnie nowy samochód, który pomiędzy przeglądami wymaga dolewania oleju to zwykły szmelc. A według volkswagena i spółki dolewanie co chwilę litra oleju jest zupełnie normalne...

  • Gość: wrx

    Oceniono 6 razy -2

    Kolejny nudne jeździdło dla akwizytorów - vide octavia, passat, avensis, mondeo...
    A życie jest zbyt krótkie żeby jeździć skodą!

  • Gość: Q.

    Oceniono 11 razy 5

    Zdecydowanie najładniejszy superb ze wszystkich. Wreszcie poprawne proporcje samochodu.

    Wnętrze niestety przestarzałe i zwyczajnie nieprzystające do reszty. Wstyd i obciach. A dla kierowcy wnętrze kluczowe - co mu z niezłego wyglądu na zewnątrz, gdy patrzy się ciągle na kupę w środku.
    Stosunkowo duże auto, bez prestiżu. Poprawne wykonanie, poprawne osiągi, poprawne wyposażenie i umiarkowana cena. Niestety w środku kupa.

  • sselrats

    Oceniono 10 razy -2

    280 koni na przod to pomylka.

  • sselrats

    Oceniono 14 razy 0

    Z pojazdu z silnikiem wysokopreznym to taki samochod jak restauracja z McDonald'sa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX