Nowy Chevrolet Camaro | Mustang ma się czego obawiać

Chevrolet zaprezentował nowe, szóste wcielenie swojej legendy. Nowe Camaro jest lżejsze, mocniejsze i oferuje zupełnie nowe rozwiązania
Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

Stylistka nowej generacji nawiązuje do linii z lat 70. i poprzedniego modelu, ale jest nieco bardziej dopracowana i nie tak toporna. Ostre linie uzupełniają gładkie przetłoczenia, które jak twierdzi Chevrolet znacznie poprawiły aerodynamikę auta. Masa samochodu, dzięki temu, że został on zbudowany na nowej platformie GM Alpha, obniżono o 90 kg, a 70 procent części powstało wyłącznie do wykorzystania w Camaro.

Podstawowa wersja wyposażona jest w nowy, doładowany, 2-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 279 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Od 0 do 96 km/h rozpędza on Camaro poniżej 6 sekund. Mocniejszą jednostką jest poprawiony silnik 3,6 V6 o mocy 340 KM i 385 Nm momentu obr. Dla fanów prawdziwych emocji Chevrolet przygotował wersję SS z 6,2-litrowym V8 o mocy 460 KM i 617 Nm momentu. Wszystkie jednostki można połączyć z manualną 6-biegową skrzynią biegów lub 8-biegowym automatem Hydra-Matic z łopatkami przy kierownicy.

Ile kosztuje używany Chevrolet Camaro?

Bazowe Camaro otrzymało halogenowe reflektory, a wersje RS i SS będą standardowo wyposażone w światła typu HID i LED-owe reflektory do jazdy dziennej. Najmniejsze koła dla podstawowej wersji będą miały rozmiar 18 cali, a wersja SS wyjedzie z salonu na 20-calowych obręczach obutych w opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3.

Wszystkie nowe Camaro będą oparte na zawieszeniu z kolumną McPersona z przodu i niezależnych amortyzatorach z tyłu. Dodatkowo wersja SS będzie korzystać z technologi Magnetic Ride Control, która wcześniej była dostępna jedynie w najwyższej wersji ZL1, na którą w przypadku 6 generacji będziemy musieli jeszcze chwile poczekać. O dobre wytracanie prędkości zadbają hamulce opracowane wspólnie z firmą Brembo.

Wewnątrz pojawił się 8-calowy ekran nawigacji i komputera pokładowego, system rozrywki MyLink i Driver Mode Selector pozwalający na wybieranie jednego z trybu jazdy (Snieg/Lód, Trasa, Sport i Tor (tylko wersja SS).

Nowy model wejdzie do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych na początku przyszłego roku, ale amerykańskie starcie z nowym Fordem Mustangiem zapowiada się niezwykle ciekawie. Oba auta prezentują podobny poziom zaawansowania technologicznego, oferowanych silników i stylu. Kluczowa dla Camaro może okazać się cena.

ZOBACZ TAKŻE:

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni