Trzy cylindry, mała pojemność i moc aż 272 KM. Jak to możliwe? Ten silnik przygotowano z myślą o rajdowym Polo WRC. Wysokie osiągi udało się uzyskać dzięki zastosowaniu jednowirnikowej turbosprężarki i e-boostera (dodatkowej sprężarki sterowanej elektrycznie.
Prace nad nowym silnikiem wysokoprężnym (seria 4V) przeznaczonym do napędu lekkich samochodów dostawczych ( Transporter T6) skupione były wokół ograniczenia zużycia paliwa przy spełnieniu najnowszych norm emisji. Będą one dostępne w szerokim wachlarzu mocy: od 84 do 204 KM. Wszystkie wersje oprócz najmocniejszej korzystają z turbosprężarki o zmiennej geometrii, topowa wersja otrzyma dwie turbiny.
Topowy silnik Volkswagena, W12 6.0 także przeszedł głęboką modernizację. Zastosowano w nim bezpośredni wtrysk paliwa połączony z wtryskiem pośrednim TMPI opracowanym przez Bentleya . Zmieniono technologię pokrywania cylindrów, zastosowano system dezaktywacji cylindrów, dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz dostosowano system smarowania do użycia silnika w modelach terenowych. Po zmianach wyjściowa wersja generuje 608 KM przy 6000 obr./min. i 900 Nm momentu w zakresie 1500-4500 obr./min. Ten silnik opracowano m.in. z myślą o nadchodzącym SUV-ie Bentleya nazwanego Bentayga.
Siedem to za mało, najnowsza skrzynia dwusprzęgłowa DSG Volkswagena ma dziesięć biegów do jazdy wprzód. Potrafi poradzić sobie z momentem ponad 500 Nm i jest przewidziana do współpracy z takimi silnikami, jak 2.0 BiTDI (240 KM) oraz z opracowywanymi napędami hybrydowymi.
ZOBACZ TAKŻE:
VW Sport Coupe Concept GTE | Nadjeżdża następca CC
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty