Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

Nowy Ford Mustang będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 5 sekund - co czyni go najszybciej przyspieszającym wielkoseryjnym Fordem, jaki kiedykolwiek pojawił się w europejskiej ofercie Forda. Firma ujawnia także, że w otrzymała już ponad 2200 zamówień na nowego Mustanga, a zaczęto je zbierać w tym roku po ogłoszeniu, iż będzie dostępny także na rynku europejskim
Ford Mustang | Ceny w Polsce | Kultowe auto w atrakcyjnej cenieFord Mustang | Ceny w Polsce | Kultowe auto w atrakcyjnej cenie

Ford Mustang pojawi się w europejskich salonach sprzedaży po raz pierwszy w swojej 50-letniej historii. Będzie dostępny z silnikiem V8 o pojemności 5.0 l o mocy 421 KM, który dysponuje momentem obrotowym 524  Nm, lub też z bardziej oszczędnym silnikiem EcoBoost o pojemności 2,3 litra, oferującym 317 KM oraz 434 Nm momentu obrotowego.

Model Fastback z silnikiem 5,0 litra V8 z sześciobiegową przekładnią manualną osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego po 4,8 sekundy - szybciej, niż jakikolwiek Ford oferowany w Europie od czasu małoseryjnego supersamochodu Ford GT sprzedawanego od 2005 roku. Ford Mustang z silnikiem 2,3 litra EcoBoost z nadwoziem Fastback i przekładnią manualną osiąga 100 km/h w czasie 5,8 sekundy.

Kierowca Forda Mustanga może dostosować osiągi samochodu do swojego nastroju i warunków drogowych korzystając z wyboru trybu jazdy, a jeśli znajdzie się na zamkniętym torze, może użyć aplikacji wyścigowych do monitorowania osiągów. Kierowca Forda Mustanga z silnikiem V8 5,0 litra będzie też miał możliwość uzyskania maksymalnie dynamicznego startu przy użyciu technologii kontroli startu. W wersji europejskiej Mustang będzie wyposażony w pakiet Performance, który zawiera wzmocnione hamulce i układ chłodzenia dostosowany do szybkiej jazdy.

Wyboru trybu jazdy dokonuje się za pomocą przełączników umieszczonych na konsoli środkowej, co zmienia nastawy elektronicznej kontroli stabilności AdvanceTrac, modyfikuje reakcje przepustnicy, programu automatycznej zmiany biegów i wspomagania kierownicy, dopasowując je do wybranego trybu jazdy. Regulowana jest również intensywność działania układu wspomagania kierownicy, co umożliwia kierowcy wybranie trybu Normal, Comfort lub Sport.

Zobacz, ile kosztuje kultowy Mustang...

Wśród "wyścigowych" aplikacji znalazł się akcelerometr, timer do mierzenia czasów przyspieszania i miernik hamowania, rejestrujący długość drogi hamowania i czas hamowania, licząc od określonej przez kierowcę prędkości.

W samochodach z silnikiem V8 5,0 litra i manualną przekładnią dostępny będzie system kontroli startu launch control, który utrzymuje obroty silnika na ustawionym wcześniej poziomie z zakresu od 3000 obr/min do 4500 obr/min przy pedale gazu wciśniętym do oporu. Po zwolnieniu sprzęgła moment napędowy przekazywany na tylne koła jest ograniczany do wartości pozwalającej uzyskać maksymalną przyczepność kół do nawierzchni, co zapewnia szybkie i powtarzalne przyspieszanie ze startu zatrzymanego. W samochodzie z silnikiem V8 5,0 litra można także otrzymać elektroniczny system Line Lock, który pozwala na zahamowanie jedynie przednich kół, umożliwiając odpowiednie dogrzanie tylnych opon.

Ford Mustang posiada w pełni niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół zapewniające sportową dynamikę i komfort jazdy. Wielodrążkowe zawieszenie tylne zapewnia optymalny komfort jazdy i przyczepność do nawierzchni, natomiast przednie zawieszenie z kolumnami McPherson i dwuprzegubowymi wahaczami umożliwia zastosowanie dużych i odpowiednio potężnych hamulców.

Struktura nadwozia jest o 28% sztywniejsza, niż w Mustangu poprzedniej generacji. Na oś przednią przypada 54% masy samochodu z silnikiem V8 5,0 litra oraz 53% przy silniku EcoBoost 2,3 litra, co łącznie przekłada się na dobre wyważenie auta i precyzyjne prowadzenie.

Lekkie materiały zastosowano wykonując z aluminium między innymi pokrywę silnika, przednie błotniki, zawieszenie, przekładnię i hamulce. Stal wysokiej wytrzymałości, spawanie laserowe i technologia hydroformowania przyczyniły się do uzyskania wyższej sztywności nadwozia służącej zarówno poprawie wrażeń z jazdy, jaki i bezpieczeństwa.

ZOBACZ TAKŻE:

Shelby GT350 Mustang | Żywa legenda

Salon Los Angeles 2014 | Shelby GT350 Mustang | Żywa legenda

Więcej o: