Nowy Jaguar XF | Jak dwie krople wody

XF to najpopularniejszy model w historii marki Jaguar. Firma wiąże z nim duże nadzieje. Czy ogromne podobieństwo do mniejszego XE to dobre posunięcie?
Salon Paryż 2014 | Jaguar XE | Brytyjczycy odkryli karty Jaguar XE | Brytyjczycy odkryli karty

Patrząc na nowego XF-a wyraźnie widać, jaki model Jaguara wyznaczył nowy kierunek stylistyczny. Podobieństwo do mniejszego XE , pozycjonowanego w klasie średniej, jest tak uderzające, że obydwa samochody mogłyby uchodzić za bliźniacze. Z pewnością też znajdą się osoby, które nie będą potrafiły odróżnić ich od siebie na pierwszy rzut oka.

W stosunku do poprzednika nadwozie jest niemal tej samej długości (-7 mm), ale znacząco zwiększył się rozstaw osi (+51 mm), dzięki czemu XF ma zapewniać rekordową ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie w swoim segmencie.

Strukturę nośną nadwozia wykonano w 75% ze stopów aluminium, co w stosunku do konkurencji pozwoliło zaoszczędzić ok. 190 kg masy własnej. Wzrosła za to sztywność nadwozia, i to aż o 28%, a to powinno przełożyć się na precyzyjniejsze prowadzenie. Jaguar XF może śmiało służyć jako auto kierowcy. Rozkład mas pomiędzy osie wynosi 50:50, a geometrię zawieszenia ustawiono tak, by zapobiegało nurkowaniu podczas hamowania.

2015 Jaguar XF

Europejscy klienci Jaguara powinni być zadowoleni z nowej serii silników wysokoprężnych Ingenium. Mają 2 litry pojemności i w zależności od wersji oferują moc 163 KM (380 Nm momentu) lub 180 KM (430 Nm). Do wyboru są dwie przekładnie: sześciobiegowa ręczna lub ośmiostopniowa automatyczna.

W poszukiwaniu mocy trzeba będzie zwrócić się w kierunku jednostek benzynowych. W ofercie będzie silnik 3.0 V6 z doładowaniem oferujący moc 300 KM lub 380 KM. W obydwu przypadkach będą współpracować ze skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach.

We wnętrzu znajdziemy system infotainment z wyświetlaczem dotykowym o przekątnej 10,2 cala, zdigitalizowany zestaw wskaźników wyświetlany na 12,3-calowym wyświetlaczu TFT oraz 825-watowy zestaw audio Meridian z co najmniej 17 głośnikami.

 


ZOBACZ TAKŻE:

Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

Więcej o:
Komentarze (29)
Nowy Jaguar XF | Jak dwie krople wody
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Jag

    Oceniono 29 razy -15

    No cóż, przykład tej marki dużo mówi, jaka jest korelacja pomiędzy postrzeganiem marki jako premium a wizurenkiem azjatyckiego właściciela takiej marki. Zaryzykuję twierdzenie, że robi się mniej premium w premium, w tej klasie są klienci, którym taki wizerunek nie pasuje. Chociaż pewnie większości to wszystko jedno. Ten sam los czeka Range i Volvo, chociaż to ostatnie to chyba i tak nie jest klasa wyższa.

  • Gość: Stasek

    Oceniono 1 raz -1

    Drogi serwis? Chyba tylko w tym nienormalnym kraju. Jak on się nazywa, acha polska. Pierwszy serwis w nowym jaguarze to około 350f drugi też, trzeci i czwarty po około 220f. Dla porównania bmw, Volvo czy audi powyżej 400f. W Anglii dziennie widuje conajmniej 5 jagow tylko w mojej miejscowości. Fajny samochód, części cenowo podobne do Forda Mondeo bo to nie Niemiec gdzie kasuja jak za zboże. Nowy kupisz za tydzień pracy na raty na 5lat. 330f miesięcznie. Bez porównania do polskich warunków.

  • Gość: ccc

    0

    Ceny paliw zależą od notowań ropy naftowej. dlatego teraz paliwo poszlo w gore. Arabowie skacza trumpowi

  • Gość: brajaken

    0

    te podwyzki cen paliw sa glownie przez ryzyko konfliktu w Zatoce perskiej.

  • Gość: Batek

    0

    ceny paliwa sa zalezne od kursu dolara amerykańskiego do złotówki czy relacji popyt-podaż. no i w ten sposob mamy w tej chwili coraz drozsze paliwo.

  • Gość: pqe

    0

    Paliwo zdrożało bo ceny ropy ida w gore przez Trumpa

  • Gość: evil

    0

    ceny paliwa sa zalezne od kursu dolara amerykańskiego do złotówki czy relacji popyt-podaż. no i w ten sposob mamy w tej chwili coraz drozsze paliwo.

  • Gość: myszka

    0

    to ze podniosly sie ceny paliw to nie znaczy ze nie spadna. moim zdaniem to chwilowy kryzys. byleby nie pojawily sie znowu jakies czynniki podnoszace ryzyko.

  • Gość: ktos

    0

    to przez to, ze trump renegocjowal umowe ograniczającej program nuklearny republiki islamskiej podwyzszyly sie ceny paliw. nie tam przez jakies oplaty emisyjne.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX