Peugeot 508 RXH po liftingu | Ceny w Polsce | Już nie hybryda

W polskich salonach można już zamawiać Peugeota 508 RXH po modernizacji. Napęd oferuje teraz... mniejszą moc i wyższe spalanie
Peugeot 108 | Nie dla Polski

Peugeot 508 RXH to topowy model z lwem na masce. W związku z tym styliści zadbali, by auto wyróżniało się na drodze z każdej strony. Tak więc oprócz pakietu listew ochronnych i podniesionego nadwozia, ten model poznamy m.in. po przednich światłach LED do jazdy dziennej w kształcie śladu lwich pazurów. Główne reflektory także wykonano w technologii LED, drogę oświetlają 44 diody.

Poprzednia wersja RXH korzystała z napędu hybrydowego, łączącego silnik 2.0 HDI o mocy 163 KM z elektrycznym o mocy 37 KM. Tym razem zastosowano jedynie nową jednostkę wysokoprężną 2.0 BlueHDI o mocy 180 KM współpracującą z automatyczną skrzynią o sześciu przełożeniach, rezygnując z silnika elektrycznego, czyli z napędu hybrydowego w ogóle. To oznacza, że RXH nie ma już także napędu na cztery koła.

Nie wiemy jakie przyczyny stoją za rezygnacją z napędu kombinowanego, ale musiały być poważne. Dla producenta oznacza to mniej korzystny bilans CO2. Poza tym nowy Peugeot 508 RXH ma większe spalanie od modelu hybrydowego. Według danych producenta wynosi ono teraz średnio 4,6 l/100 km. Hybrydowy model według danych fabrycznych miał spalać 4,2 litra na 100 km.

Peugeot 508 - Ogłoszenia

Tak więc z "terenowej" hybrydy pozostały jedynie... ochronne listwy nadwozia. Nowy Peugeot 508 RXH nie jest już H (hybrydowy), nie jest X (z napędem 4x4), trudno powiedzieć też o nim, że jest R (sportowy). Jest już za to dostępny w polskich salonach francuskiej marki w cenie od 152 900 zł, czyli 7 000 zł taniej od swojego hybrydowego poprzednika.


ZOBACZ TAKŻE:

Odnowiony Peugeot Partner