Suzuki Alto Turbo RS | Kieszonkowy ścigant z Japonii

W Japonii powstają samochody, o których europejscy producenci nawet by nie pomyśleli. Takim rodzajem są kieszonkowe auta o sportowych aspiracjach. Nowością w tej klasie jest Suzuki Alto Turbo RS

Celerio | Małe Suzuki w polskich salonach

Został on właśnie zaprezentowany i dysponuje 3-cylidrowym silnikiem o pojemności 660 cm3. Moc? 64 KM i 95 Nm momentu obrotowego dostępnego od 3000 obrotów. To standardowa moc, którą podobno o 20% ogranicza restryktor układu doładowania, co bez większego problemu pozwala na jej zwiększenie. Jeżeli komuś wydaje się, że to mało, informacja o masie auta wynoszącej 670 kg na pewno poprawi humor. Dzięki temu stosunek mocy do masy jest całkiem korzystny.

Moc przenoszona może być na przednie lub wszystkie cztery koła w wersji 4WD (wtedy waga wzrasta do 720 kg). Niestety do wyboru klienta jest jedynie mechaniczna przekładnia z automatycznym sprzęgłem, w której manualna zmiana biegów możliwa jest jedynie za pomocą łopatek przy kierownicy. Wersja Turbo RS bazuje oczywiście na zwykłym Alto, ale różni się od niej m.in. stylistycznymi detalami, siedzeniami ze zintegrowanym zagłówkiem, 17-calowymi aluminiowymi felgami oraz 13-calowymi tarczami hamulcowymi.

Suzuki Alto - Ogłoszenia

Małe rozmiary pozwolą łatwo przemieszczać się po miejskich uliczkach. Alto Turbo RS mierzy 3395 mm długości i 1475 mm szerokości. Niestety, europejscy klienci nie będą mogli poczuć wrażeń z jazdy Alto RS bo samochód będzie oferowany jedynie na japońskim ryku. Cena to lekko ponad 10 000 dolarów amerykańskich. Wersji Turbo RS w europejskim odpowiedniku Alto o nazwie Celerio raczej się nie spodziewamy. A szkoda...

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2014 | Suzuki Celerio | Następca Alto

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.