Salon Genewa 2015 | Audi Q7 e-tron | Oszczędny kolos

Czy to możliwe, by taki kolos jak nowe Audi Q7 zużywał niecałe 2 litry paliwa na każde 100 km? Poznajcie wersję e-tron

Nowe Audi Q7 | Drugie wcielenie

Audi Q7 debiutowało w Detroit na początku tego roku, zatem Genewę można uznać za miejsce europejskiego debiutu największego SUV-a Audi. Ale firma z Ingolstadt przywiozła do Szwajcarii wersję, której Amerykanie nie poznali.

Audi Q7 - Ogłoszenia

Q7 e-tron to hybryda wykorzystująca w dużej mierze jednostkę wysokoprężną 3.0 TDI o mocy 258 KM. Za silnikiem, a przed skrzynią biegów umieszczono silnik elektryczny osiągający 126 KM. Łączna moc układu to 373 KM mocy i aż 700 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić Q7 do setki w 6 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 225 km/h.

Ważniejsze w codziennej eksploatacji będzie oferowana przez samochód ekonomia. W pełni zatankowany i naładowany Q7 e-tron ma zasięg 1410 km i może pochwalić się zużyciem paliwa rzędu 1,7 l/100 km. Na samych akumulatorach auto może przejechać do 56 km. Nie wiadomo ile zajmuje naładowanie pustych akumulatorów z domowego gniazdka, ale Audi podaje że przy użyciu szybkiej ładowarki (brak specyfikacji) zajmuje to dwie i pół godziny.

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI wejdzie do produkcji, ale dopiero w przyszłym roku. Sprzedaż w Niemczech rozpocznie się wiosną 2016 roku.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Audi rozważa zbudowanie RS Q7 | Super SUV

Więcej o:
Copyright © Agora SA