SCG 003 Stradale i Competizione | Kreacja drogowo-torowa

SCG 003 niezaprzeczalnie wygląda jak rasowy supersamochód. Swojej wartości dowodzi debiutując w dwóch wersjach na raz: drogowej i torowej
Salon Genewa 2015 | Ferrari 488 GTB | TurbometamorfozaFerrari 488 GTB | Turbometamorfoza

Zastanawiacie się czym jest SCG? To skrót oznaczający Scuderia Cameron Glickenhaus. Aby zrozumieć czym jest SCG 003 trzeba zapoznać się z nazwami innych firm i kilkoma nazwiskami. Oglądany na zdjęciach bolid nie jest bowiem produkcją garażową sponsorowaną i budowaną przez zapalonych amatorów.

Honda Legend - Ogłoszenia

Za projekt odpowiada Granstudio z Turynu, Podium Engineering i Paolo Catone, mający na swoim koncie Peugeota 908, zwycięzcę Le Mans z 2009 r. Ci sami ludzie odpowiadają też za P4/5 i P4/5 Competizione oparte na podwoziach Ferrari.

Ważący zaledwie 1350 kg 003 ma podwozie wykonane z włókien węglowych. Rozkład mas wynosi 49:51. Auto przeszło już testy we Włoszech i Chorwacji. Silnik pożyczono od Hondy, choć prace nad nim ciągle trwają. Jest to 3,5-litrowe V6, które na chwilę obecną osiąga 530 KM przy 6800 obr./min. oraz 700 Nm przy 4500 obr./min. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni biegów.

Podstawową wersją SCG 003 jest Competizione, czyli wersja torowa. Zamierzeniem było stworzenie samochodu, który bez problemów może się poruszać po drogach publicznych, stąd także prezentacja w wersji drogowej zwanej Stradale. Przed twórcami ostatnia prosta, czyli testy na torze Nurburgring. Ich zakończenie planowane jest na koniec roku, kiedy to SCG 003 ma trafić do sprzedaży.


ZOBACZ TAKŻE:

Audi Avus Quattro | Supersamochód, który nie trafił na drogi

Audi Avus Quattro | Supersamochód, który nie trafił na drogi

Więcej o: