Salon Genewa 2015 | Nowe Audi R8 | Ewolucja, nie rewolucja
Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia
Oficjalnie sportowe Audi zostanie zaprezentowane na salonie samochodowym w Genewie. Producent opublikował już jednak pierwsze zdjęcia oraz informacje. W centralnym miejscu nie pojawi się już bazowa jednostka V8, jak u poprzednika. Podstawowym silnikiem będzie V10, które w wersji R8 Plus otrzyma dodatkową dawkę mocy.
Nowe R8 nie zaskakuje swoimi kształtami. To bardziej ewolucja niż rewolucja. Zniknęły boczne panele montowane za drzwiami, przód ma więcej ostrych kształtów i nawiązuje do stylistyki modelu TT. Sportowe Audi dzieli sporo elementów z Lamborghini Huracan, ale stylistycznie znacznie się od niego różni.
Na obu osiach standardowo znajdą się 19-calowe felgi z oponami 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu. Opcjonalnie będą mogły to być 20-calowe obręcze z oponami o profilu 30 mm. Większe koła będą wymagane w momencie zamówienia ceramiczno-karbonowych tarcz hamulcowych.
Pierwsza generacja Audi R8
Sportowe coupe dostępne będzie z silnikiem V10 o pojemności 5,2 litra i mocy 540 KM oraz 540 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki powinien trwać około 3,5 sekundy, a prędkościomierz zatrzyma się na wartości 323 km/h. Mocniejsza odmiana Plus dysponować będzie mocą 610 KM i 560 Nm momentu obrotowego. Setkę osiągnie w 3,2 sekundy, 200 km/h w 9,9, a maksymalnie rozpędzi się do 330 km/h. Tym samym nowe R8 Plus jest najszybszym seryjnie produkowanym Audi w historii. Ogromna moc trafi oczywiście na wszystkie cztery koła za pośrednictwem napędu quattro i 7-biegowej automatycznej skrzyni S tronic.
Nowością w palecie modelowej będzie Audi R8 e-tron, czyli wersja w pełni elektryczna. Moc jednostki to 340 kW, ale aż 920 Nm momentu obrotwego, który zapewni elektrycznemu sportowcowi osiągi na poziomie 3,9 sekundy w przypadku rozpędzenia się od 0 do 100 km/h. Auto będzie mogło przejechać do 450 kilometrów na jednym ładowaniu.
Nadwozie R8 zostało wykonane ze stopów aluminium i tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Dzięki temu, że konstrukcja waży jedynie 200 kilogramów, całe auto waży 1555 kg.
W standardzie R8 otrzyma oczywiście pokładowy komputer MMI z systemem Audi drive select, czy w pełni LED-owe przednie reflektory. Za sporą dopłatą klient będzie mógł zamówić opcjonalne reflektory LED z laserowymi światłami drogowymi. Światła laserowe to przełom w oświetleniu samochodowym. Dają nawet 1000 razy więcej światła, niż LED-y. To znacznie więcej, niż potrzebują kierowcy. Na potrzeby świateł drogowych w nowym R8 będzie to dwukrotnie więcej, niż emitują LED-owe światła drogowe.
ZOBACZ TAKŻE:
-
Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Kto porzuca Bugatti EB 110 w środku lasu? Spokojna głowa. Nikt!
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
To nie awaria, tak na twoje auto działają mróz i śnieg. Sześć zimowych problemów
- Youtuber wybrał się na miasto wszędołazem Sherp. To nie był najlepszy pomysł [WIDEO]
- Pijani, z zakazem kierowania i na holu uciekali przed policją. Głupszej kombinacji być nie mogło
- Rok 2020, czyli rok rekordowych spadków. Polska na tle innych państw UE wypada nieźle
- Z Kamazami nie ma żartów. Przekonał się o tym pilot helikoptera [WIDEO]
- Spawał tłumik w oplu, a spalił dwa sąsiednie garaże, czyli jak nie używać spawarki
Forum
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (27)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (16)
- Pizdowatość drogowa. (56)
- Kuligi czas zacząć. (56)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (22)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (120)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (94)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)