Salon Genewa 2015 | Nowe Audi R8 | Ewolucja, nie rewolucja

Od debiutu pierwszego Audi opartego na konstrukcji Lamborghini minęło 9 lat. Nowe włoskie superauto jeździ już po drogach, więc przyszedł również czas na nowe wcielenie R8

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

Oficjalnie sportowe Audi zostanie zaprezentowane na salonie samochodowym w Genewie. Producent opublikował już jednak pierwsze zdjęcia oraz informacje. W centralnym miejscu nie pojawi się już bazowa jednostka V8, jak u poprzednika. Podstawowym silnikiem będzie V10, które w wersji R8 Plus otrzyma dodatkową dawkę mocy.

Używane Audi R8

Nowe R8 nie zaskakuje swoimi kształtami. To bardziej ewolucja niż rewolucja. Zniknęły boczne panele montowane za drzwiami, przód ma więcej ostrych kształtów i nawiązuje do stylistyki modelu TT. Sportowe Audi dzieli sporo elementów z Lamborghini Huracan, ale stylistycznie znacznie się od niego różni.

Na obu osiach standardowo znajdą się 19-calowe felgi z oponami 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu. Opcjonalnie będą mogły to być 20-calowe obręcze z oponami o profilu 30 mm. Większe koła będą wymagane w momencie zamówienia ceramiczno-karbonowych tarcz hamulcowych.

Pierwsza generacja Audi R8Pierwsza generacja Audi R8 Pierwsza generacja Audi R8 Pierwsza generacja Audi R8

Sportowe coupe dostępne będzie z silnikiem V10 o pojemności 5,2 litra i mocy 540 KM oraz 540 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki powinien trwać około 3,5 sekundy, a prędkościomierz zatrzyma się na wartości 323 km/h. Mocniejsza odmiana Plus dysponować będzie mocą 610 KM i 560 Nm momentu obrotowego. Setkę osiągnie w 3,2 sekundy, 200 km/h w 9,9, a maksymalnie rozpędzi się do 330 km/h. Tym samym nowe R8 Plus jest najszybszym seryjnie produkowanym Audi w historii. Ogromna moc trafi oczywiście na wszystkie cztery koła za pośrednictwem napędu quattro i 7-biegowej automatycznej skrzyni S tronic.

Nowością w palecie modelowej będzie Audi R8 e-tron, czyli wersja w pełni elektryczna. Moc jednostki to 340 kW, ale aż 920 Nm momentu obrotwego, który zapewni elektrycznemu sportowcowi osiągi na poziomie 3,9 sekundy w przypadku rozpędzenia się od 0 do 100 km/h. Auto będzie mogło przejechać do 450 kilometrów na jednym ładowaniu.

Nadwozie R8 zostało wykonane ze stopów aluminium i tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Dzięki temu, że konstrukcja waży jedynie 200 kilogramów, całe auto waży 1555 kg.

W standardzie R8 otrzyma oczywiście pokładowy komputer MMI z systemem Audi drive select, czy w pełni LED-owe przednie reflektory. Za sporą dopłatą klient będzie mógł zamówić opcjonalne reflektory LED z laserowymi światłami drogowymi. Światła laserowe to przełom w oświetleniu samochodowym. Dają nawet 1000 razy więcej światła, niż LED-y. To znacznie więcej, niż potrzebują kierowcy. Na potrzeby świateł drogowych w nowym R8 będzie to dwukrotnie więcej, niż emitują LED-owe światła drogowe.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Najciekawsze koncepty Audi

Więcej o:
Copyright © Agora SA