17 milionów samochodów Skody!

Skoda wyprodukowała 17-milionowy samochód. Jubileuszowe auto - Rapid Spaceback w kolorze ?Corrida Red? - zjechał z taśmy montażowej głównego zakładu w Mladá Boleslav. Jubileuszowy egzemplarz trafi do klienta z Niemiec

Skoda Fabia i Octavia liderami w klasach

To osiągnięcie stanowi kolejny przykład na udaną strategię rozwoju czeskiego producenta. W 2014 roku Skoda po raz pierwszy w swojej 120-letniej historii wyprodukowała i sprzedała ponad milion samochodów w okresie jednego roku. W ciągu najbliższych lat marka planuje jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż - do co najmniej 1,5 miliona samochodów rocznie.

"Skoda świetnie sobie radzi" - mówi Prezes Zarządu Skody, prof. dr h.c. Winfried Vahland. "Wyprodukowanie 17 milionów pojazdów od 1905 roku pokazuje siłę marki i jej nieustanne sukcesy. Od 1991 roku, kiedy Skoda połączyła siły z Volkswagenem, wyprodukowaliśmy ponad 12 milionów aut. Teraz możemy z pewnością powiedzieć, że należymy do "Ligi Mistrzów" największych międzynarodowych producentów. W ciągu najbliższych lat Skoda będzie kontynuować trend wzrostowy dzięki nowym modelom."

Skoda jest jedną z najstarszych firm samochodowych na świecie. Produkcję pojazdów rozpoczęto w 1905 roku. To wtedy założyciele marki, Laurin i Klement, zbudowali swój pierwszy automobil w Mladá Boleslav - Voiturette A. Od tego czasu firma w swoich czeskich i międzynarodowych fabrykach wyprodukowała 17 milionów aut.

Sprawdź oferty specjalne na nowe Skody

Czeski producent zanotował niesamowity progres, zwłaszcza po dołączeniu w 1991 roku do Grupy Volkswagen. Szybkie odrodzenie się słynnej marki samochodowej jest rzeczywiście imponujące - od firmy z serca Europy do międzynarodowego koncernu, obecnie z 7 liniami modelowymi i ponad 40 wariantami modelowymi. W 2014 roku Skoda osiągnęła magiczny poziom, wytwarzając i sprzedając milion samochodów w jednym roku. Rekordowa światowa sprzedaż wyniosła 1,04 mln dostarczonych pojazdów.

"Nie zamierzamy spocząć na laurach, chcemy iść za ciosem" - mówi prof. Vahland. "W ciągu najbliższych lat firma planuje zwiększyć roczną sprzedaż samochodów do co najmniej 1,5 mln egzemplarzy. Głównym motorem strategii wzrostu jest najbardziej wszechstronna kampania modelowa Skody. Od 2011 roku gama modeli marki została gruntownie odnowiona i rozbudowana w ważnych segmentach. Ostatnimi nowościami są trzecia generacja Fabii i nowa Skoda Superb, zaprezentowana 17 lutego w Pradze. Całkowicie nowy, flagowy model będzie zwiastować nową erę dla marki, będąc najlepszą Skodą, jaka kiedykolwiek powstała. Premiera rynkowa odbędzie się na początku czerwca tego roku."

Skoda wdrożyła strategię wzrostu nie tylko w Europie, ale także na międzynarodowych rynkach. Kluczową rolę w szczególności odgrywają Chiny. W 2014 roku ten ogromny rynek po raz kolejny okazał się najsilniejszym indywidualnym rynkiem dla Skody, z 27-procentowym udziałem w całkowitej sprzedaży.

Międzynarodowy kierunek czeskiej firmy uwidacznia się także w globalnej sieci produkcyjnej, którą znacząco powiększono w ciągu ostatnich lat. Samochody Skody są obecnie wytwarzane w 13 zakładach - w Czechach, Chinach, Rosji, Indiach, na Słowacji, w Kazachstanie i na Ukrainie. W najbliższej przyszłości czeski producent zamierza dalej zwiększać swoje zdolności produkcyjne.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2015 | Skoda Superb | O klasę wyżej

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.