Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium | Test długodystansowy cz. III | Miejsca nie zabraknie
Zobacz wszystkie części testu długodystansowego Ford Tourneo Connect
Wyjściowo pojemność bagażnika jest spora, bo wynosi aż 1029 litrów. W dodatku szybko możemy ją znacznie powiększyć. Drugi rząd siedzeń dzielony jest w stosunku 60:40, a dzięki sprytnej konstrukcji, kanapę możemy złożyć na dwa sposoby lub kompletnie wymontować z samochodu. Wszystko w ciągu kilkunastu sekund.
Pierwszy poziom zwiększenia miejsca na duże przedmioty to proste zdjęcie półki bagażnika. Następnie szybkim ruchem ręki, pociągając za wystającą materiałową rączkę, możemy złożyć na płasko oparcia kanapy. Kiedy dołożymy do tego rozłożenie oparcia fotela pasażera okaże się, że od łączenia deski rozdzielczej z przednią szybą do klapy bagażnika znajdzie się miejsce na przedmioty długie na około 2,5 metra. My przewieźliśmy w ten sposób redakcyjną choinkę.
Samochód: Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium
Aktualny przebieg: 14 100 km
Problemy: Brak
Powód testu: Sprawdzamy czy kombivan rzeczywiście jest do wszystkiego
Jeżeli bardziej zależy nam na płaskiej podłodze i przedmiotach szerokości europalety, inżynierowie postanowili ułatwić zadanie kierowcy rozbudowując możliwość manewrowania tylną kanapą w dwojaki sposób. Za sprawą kolejnej materiałowej rączki i szybkiego ruchu rękami, złożone fotele możemy postawić pionowo w miejscu pierwotnie przeznaczonym na nogi pasażerów. To rozwiązanie jest bardzo wygodne w momencie kiedy nie mamy gdzie pozostawić kanapy na czas transportu przedmiotów.
Jeżeli jednak potrzebna będzie jeszcze większa powierzchnia ładunkowa, a w naszym garażu znajdzie się dodatkowa ilość miejsca, to kanapę podzieloną na dwie części możemy kompletnie wyjąć z testowanego Forda. Wtedy przestrzeń bagażowa zwiększy się o dodatkowe 1381 litrów (w sumie 2410). W takiej specyfikacji można planować nawet przeprowadzkę z niewielkiego mieszkania. Tym bardziej, że dostęp do przestrzeni ładunkowej mamy dzięki szerokiej klapie i parze tylnych przesuwanych drzwi - w sumie aż z trzech stron. Ford wydaje się być mistrzem pojemności i praktyczności w swojej klasie.
Dane techniczne znajdziecie w pierwszej części testu długodystansowego.
ZOBACZ TAKŻE:
-
Już w 2021 r. kierowcy z prawem jazdy kat. B zyskają nowe uprawnienia. Pod dwoma warunkami
-
Też tak robisz? Siedem złych nawyków, które wykończą twój samochód
-
Nowa Lada Niva będzie najtańszym SUV-em w Europie. Renault chce powtórzyć sukces Dacii Duster
-
Najciekawsze premiery roku 2021. Wybraliśmy dziesięć samochodów. Od Dacii po Ferrari
-
Nowy SUV SKODY w dobrej cenie. To najlepszy moment na zakup takiego auta. Ruszyła wyprzedaż rocznika
- Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
- Uciekamy z zimowych pułapek. Czarny lód, śnieg na drodze, zasypane linie i zaspa
- Nie myjesz samochodu zimą? To błąd. Podpowiadamy, jak to robić właściwie
- Czym jest ujemna emisja?
- Jak się jeździ Unimogiem? Terenowa ciężarówka jest pełna niespodzianek
Forum
- Kuligi czas zacząć. (18)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (21)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (52)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (70)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (18)
- Cały Top Gear online - jest (11)