Salon Genewa 2015 | Mercedes-Maybach Pullman | Królewska limuzyna
Mercedes-Benz S 65 AMG | Powrót króla
Mercedes-Maybach Pullman ma 6499 mm długości (o 1043 mm więcej niż Mercedes-Maybach Klasy S) przy rozstawie osi wynoszącym 4418 mm. Miejsca na nogi zatem nie zabraknie, pasażerowie będą mieć także znacznie więcej przestrzeni na głowę, ponieważ wysokość nadwozia to 1598 mm (o 100 mm więcej niż karoseria Klasy S).
Mercedes Klasy S - sprawdź ogłoszenia
Kabina pasażerska oddzielona jest od szoferki elektrycznie sterowaną szybą, którą można przyciemnić. Czworo pasażerów ma najwyższy komfort podróżowania, tradycyjnie dla limuzyn Pullman mogą oni siedzieć twarzami do siebie. Nie trzeba wspominać, że wnętrze jest wykończone na najwyższym poziomie materiałami najlepszej jakości. Klienci mają do wyboru pełen wachlarz opcji personalizacji wnętrza oraz nadwozia, m.in. dostępne są specjalne wielowarstwowe lakiery nadwozia, ale i tak w większości przypadków wybór pewnie będzie padał na klasyczną czerń.
Fotele są wyposażone w wszechstronną regulację, w tym oparcie pochylane bez zmiany pozycji siedziska. Jego położenie można regulować osobno, zarówno w kierunku pionowym, jak i wzdłużnym. Do dyspozycji jest też regulowane w dwóch płaszczyznach podparcie nóg oraz luksusowe zagłówki. Długie drzwi ułatwiają dostęp do kabiny, a szerokie tylne słupki oraz zintegrowane rolety pozwalają zachować prywatność. Ukłonem w stronę klasycznych limuzyn są trzy analogowe wskaźniki zamontowane w podsufitce, informujące pasażerów tylnych foteli o temperaturze powietrza na zewnątrz, prędkości pojazdu i aktualnej godzinie.
Premiera Maybacha-Pulmana zbiega się w czasie z pięćdziesięcioleciem Mercedesa 600 (W 100). Wcześniej, na początku lat 60. XX wieku, nazwą Pullman Mercedes-Benz zaczął oznaczać swoje przedłużane limuzyny. Ten przydomek, który wywodzi się od luksusowych wagonów kolejowych firmy American Pullman Palace Car Company, nosiły trzy przedłużane egzemplarze modelu 300 "Adenauer" z 1960 roku, a później otrzymały go również przedłużane serie 109 i 126 (produkcja specjalna) oraz 140 i 220 (produkcja seryjna).
Do napędu najnowszej odsłony limuzyny posłuży sześciolitrowa jednostka V12, generująca 530 KM i 830 Nm momentu obrotowego, która swoją wysoką kulturą pracy idealnie sprawdzi się w tego typu samochodzie. Mercedes-Maybach Pullman będzie kosztować od około 500 tys. euro. Pierwsze samochody trafią do klientów na początku 2016 roku.
ZOBACZ TAKŻE:
-
"Pojechałem po pewne 16 tysięcy, na miejscu zaproponowali mi 12", czyli jak działają komisy
-
Nowe obostrzenia. Kierowca także musi mieć maseczkę. Bez niej może mieć problemy
-
Czyta się "hongczi". Chiński rywal Mercedesa klasy S jest lepszy niż myślicie [WIDEO]
-
Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków
-
Za kierownicą bmw zdemolowała Orlen w Rymaniu. Padły strzały. Kobieta uciekła, ale pojechała na policję
- Autostrada A2 wśród najdroższych dróg świata. Zmieściła się w pierwszej dziesiątce
- Rewolucja, ale nie tam, gdzie myślicie. Nowe Volvo C40 Recharge kupisz tylko online
- Hyundai Bayon oficjalnie. Koreańczycy mają kolejnego SUV-a. Będzie tańszy od Kony
- Hyundai IONIQ 5 na żywo. Nazywają go "zabójcą" Tesli [WIDEO]
- Ile kosztuje sprowadzenie samochodu do Polski? Mniej niż przed pandemią
Forum
- Jak się sprzedaje do komisu... (9)
- Młode dziunie w drogich brykach (43)
- Są tu fani 3 kółek albo kamperów? (25)
- Lexus LS 400 z 1996 roku (28)
- Śmierć za przekroczenie 50 km/h w zabudowanym? (150)
- Nowe logo Peugeota (32)
- Pierwsze efekty przesłuchania taśm Obajtka (18)
- strzelanina na stacji benzynowej (126)
- Trypel co ten Obajtek do Ciebie ma? :) (39)
- brak komentarzy pod tekstami o elektrykach (15)