Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium | Test długodystansowy cz. I | Dzień dobry

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na redakcyjny parking trafił kolejny Ford z rodziny Tourneo, tym razem większy brat Couriera - Connect

Citroen Berlingo po liftingu | Kosmetyka

Connect to kompaktowy kombivan, dla którego konkurencję stanowią m.in. Mercedes Citan, Renault Kangoo, czy Volkswagen Caddy. Powstał na płycie podłogowej, której elementy wykorzystują również modele Focus i C-Max. Występuje w dwóch wariantach długości - 4,42 m lub 4,82 m (wersja Grand).

Sprawdź oferty specjalne na nowe Fordy

Podstawowe zalety tego typu samochodów to duża przestrzeń we wnętrzu, mnóstwo schowków i duży bagażnik. Przesuwne boczne drzwi po obu stronach samochodu ułatwiające zajmowanie miejsca w drugim rzędzie, czy niski próg załadunkowy powinny zostać docenione przez użytkowników. Oprócz wyżej wymienionych Connect oferować ma pewność prowadzenia i komfort zbliżony do modeli osobowych.

Samochód: Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium Aktualny przebieg: 10 100 km Problemy: Brak Powód testu: Sprawdzamy czy kombivan rzeczywiście jest do wszystkiego

Podczas pierwszego kontaktu z samochodem spodobał nam się jego wygląd. Mimo pudełkowatego nadwozia Tourneo Connect prezentuje się interesująco. Całość nawiązuje do pozostałych modeli marki, a styliści pracowali nad tym, aby ich produkt wyróżniał się na tle konkurencji i tak tez jest. Wąskie zachodzące daleko na nadkola lampy z przodu, charakterystyczna atrapa chłodnicy i pionowe bardzo "techniczne" tylne światła sprawiają, że Connect nie jest nudny. Nie można powiedzieć, że jest piękny, ale tak naprawdę nie tego oczekujemy od tego typu pojazdu.

Testowany egzemplarz wyposażony jest w silnik o pojemności 1 596 cm3. Moc maksymalna wynosi 115 KM przy 3600 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 270 Nm osiągany jest w przedziale 1750-2500 obr./min. Motor współpracuje z manualną skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Słabszy diesel (1,6 l. 95KM) dostępny jest wyłącznie ze skrzynią pięciobiegową. W ofercie są również silniki benzynowe Ecoboost o mocy 100 KM i 150 KM. Mocniejsza benzyna występuje z sześciostopniowym automatem.

Na polskim rynku Tourneo Connect dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Ambiente, Trend i Titanium. Za najtańszego Connecta (Ambiente, 1.0 Ecoboost 100 KM) przyjdzie nam zapłacić 70 602 złotych, natomiast na najtańszego diesla (Trend, 1.6 95KM) - 80 258 złotych. "Nasz" egzemplarz występuje w najbogatszej odmianie Titanium, której cennik otwiera kwota 95 694 zł.

Standardowe wyposażenie dla tej wersji obejmuje m.in.: automatyczną klimatyzację, komplet poduszek powietrznych, systemy wspomagania ruszania pod górę (ESC/HSA), wspomagania nagłego hamowania (EBA), a także tempomat, elektryczne lusterka, podgrzewaną przednią szybę, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów czy 16-calowe aluminiowe felgi. Ponadto testowany egzemplarz został doposażony w kamerę cofania umieszczoną w lusterku wstecznym, 17-calowe felgi oraz system multimedialny z sześcioma głośnikami. Tak skonfigurowany Connect został wyceniony na 99 471 złotych.

Wkrótce podzielimy się naszymi pierwszymi wrażeniami z użytkowania Connecta.

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium | Kompendium

*dane producenta

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi | Test długodystansowy

Więcej o:
Copyright © Agora SA