Salon Genewa 2015 | Aston Martin Vantage GT3 | Konkurent 911 GT3 RS

Mnóstwo elementów wykonanych z włókna węglowego, niższa masa i magiczny przydomek GT3 to znaki szczególne najbardziej torowego wśród drogowych Aston Martinów

Lamborghini Huracan GT3 | Stwór z Sant'Agata Bolognese

Sukces Porsche 911 GT3 RS otworzył furtkę innym producentom. Okazało się bowiem, że jest zapotrzebowanie na samochody drogowe, którymi można pojechać na tor. Albo odwrotnie, rezygnując z lawety samemu dojechać do obiektu, na którym auto może rozprostować wszystkie śrubki. Dowody, że taka grupa klientów nie jest jedynie wytworem naszej wyobraźni możemy obserwować co roku podczas imprezy Gran Turismo Polonia .

Aston Martin to marka, której trudno odmówić sportowego dziedzictwa. Do dziś jej auta biorą czynny udział w wielu seriach wyścigowych. Teraz nawet mało doświadczeni kierowcy będą mogli poczuć smak sportowej rywalizacji. Wszystko za sprawą nowego modelu Vantage GT3.

Już sam wygląd sugeruje, że mamy do czynienia z poważnym zawodnikiem. To nie tylko pakiet wizualny. Na każdym kroku napotykamy elementy wykonane z włókien węglowych, by masa własna była o ok. 100 kg niższa, niż w modelu Vantage S. Z tego materiału wykonano też drzwi, dach i maskę silnika, a tylne okno z poliwęglanu.

Aston Martin - sprawdź ogłoszenia

Sześciolitrowy silnik V12 produkuje 600 KM mocy i 625 Nm momentu obrotowego. Na tylną oś napęd przekazuje zautomatyzowana siedmiobiegowa skrzynia. Aby podwozie podołało trudom jazdy wyczynowej zmieniono geometrię zawieszenia, zamontowano ceramiczno-węglowe hamulce Brembo, a całość postawiono na magnezowych 19-calowych obręczach z ogumieniem Michelin Pilot Super Sport.

W tym roku czeka nas także premiera Porsche 911 GT3 RS w najnowszej odsłonie bazującej na generacji 991. Ciekawi jesteśmy bezpośredniej konfrontacji obydwu samochodów.

ZOBACZ TAKŻE:

Aston Martin ożywi Lagondę

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.