Salon Detroit 2015 | Lotus Evora 400 | Najmocniejszy

Duma rozpiera inżynierów Lotusa. Evora 400 to najmocniejszy i najszybszy model w historii firmy
Porsche | W Zuffenhausen planują rywala TesliPorsche | W Zuffenhausen planują rywala Tesli

Evora należy do "komfortowej" linii Lotusa, choć nie należy spodziewać się po nim wygody oferowanej przez samochody Gran Tourismo. W końcu to Lotus, a tym razem mamy do czynienia z najmocniejszą i najostrzejszą wersją tego modelu.

Zmiany w stosunku do "zwykłej" Evory widać od razu. Z przodu zderzak otrzymał ogromne wloty powietrza oraz światła LED do jazdy dziennej. Uwagę przykuwają też czerwone zaciski wystające zza 19- z przodu i 20-calowych obręczy z tyłu.

Tył Evory przeszedł spora metamorfozę, spojler wyprofilowano bardziej agresywnie i podparto pośrodku, a światła cofania przeniesiono na dolna cześć zderzaka. Liczba 400 widoczna pod nazwą modelu nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z poważnym zawodnikiem.

Używany Lotus - sprawdź aktualne oferty

Za tylną minikanapą pracuje silnik konstrukcji Toyoty. To jednostka 3.5 V6 mocno zmodyfikowana przez Brytyjczyków. Dzięki zastosowaniu sprężarki udało się uzyskać 400 KM mocy i 410 Nm momentu obrotowego. Napęd na tylną oś przekazywany jest poprzez ręczną skrzynię o sześciu przełożeniach współpracującą z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, lub sześciobiegowy automat.

Lotus Evora 400

Duża moc to nie wszystko. Na potrzeby tego modelu zaprojektowano nowe aluminiowe zawieszenie, utwardzono amortyzatory oraz zastosowano mocniejsze hamulce. Evora 400 jest też o 22 kg lżejsza od modelu S.

Osiągnięcie pierwszych 100 km/h ze startu zatrzymanego zajmuje Evorze 400 zaledwie 4,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 300 km/h. Więcej o możliwościach tego modelu mówi czas okrążenia toru testowego Hethel. 400-ka jest na nim o sześć sekund szybsza od Evory S (350 KM).


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2015 | Bentley Continental GT | Korekta idealna

Salon Genewa 2015 | Bentley Continental GT | Korekta idealna

Więcej o:
Komentarze (4)
Salon Detroit 2015 | Lotus Evora 400 | Najmocniejszy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • imsocool

    Oceniono 15 razy 15

    E tam, wiadomo, że najszybszy był Lotus Turbo Esprit na Amigę.

  • Gość: maciekka

    Oceniono 2 razy 2

    Właśnie wygląda na lepiej wykonany od poprzedników, nowy Elise miał przełącznik kierunkowskazów od Opla Omegi...

  • bron1a

    0

    Ciekawe gdzie takie autko moża przetestować a później bez łamania przepisów jeździć ?

  • Gość: Jkb

    Oceniono 24 razy -18

    Plastikowy badziew o jakości wykonania chińskich zabawek. Ale prowadzenie pewnie OK

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX