Peugeot 308 GT | Ceny w Polsce | Tylko benzyniak

Peugeot rozpoczął sprzedaż modeli 308 i 308 SW w usportowionej wersji GT. W Polsce nowy wariant dostępny jest wyłącznie z benzynowym silnikiem 1.6 e-THP o mocy 205 KM w cenie od 99 900 zł

Citroen C4 1.2 THP Selection | Test | Niedoceniony

Na innych rynkach do wyboru jest jeszcze wysokoprężny wariant 2.0 BlueHDi (180 KM mocy i 400 Nm) z automatyczną skrzynią biegów. My musimy zadowolić się benzyniakiem z ręczną skrzynią, ale nie ma co narzekać. Lepiej pasuje on do charakteru auta w tej odmianie, generuje 205 KM mocy i 285 Nm momentu obrotowego (w zakresie 1750-4500 obr./min.), dzięki czemu 308 GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy

Używany Peugeot 308 - ogłoszenia

Wariant GT wyróżnia się sportową stylizacją. Łatwo zauważyć przeprojektowane zderzaki (przedni z większymi wlotami powietrza, tylny z wbudowanym dyfuzorem i dwiema końcówkami wydechu), szersze progi, w pełni diodowe reflektory z dynamicznymi kierunkowskazami, czarne obudowy lusterek bocznych czy obręcze kół w rozmiarze 18 cali. Cechą charakterystyczną tej wersji jest również logo marki przeniesione z maski na grill. Ponadto 308 GT można zamówić w specjalnym kolorze lakieru Magnetic Blue.

We wnętrzu znajdziemy czerwone szwy na tapicerce ze skóry i Alcantary oraz aluminiowe nakładki na pedałach i progach bocznych. Ponadto kierownica ma perforowane skórzane wykończenie, zespół instrumentów zwraca uwagę nowym tłem z wzorem szachownicy, a ekran dotykowy prezentuje interfejs w tonacji czerwono-czarnej.

W tym wydaniu francuski kompakt ma standardowo obniżone zawieszenie  (o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu), a także mocniejszy układ hamulcowy ((z przodu tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm, z tyłu - 268 mm w 308 GT lub 290 mm w modelu 308 GT SW). Poza tym w serii otrzymujemy m.in. automatyczną klimatyzację dwustrefową, sportowe fotele, komplet poduszek powietrznych (w tym kurtynowe), wspomniane reflektory Full LED i 18-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 3, system bezkluczykowego dostępu, czujniki parkowania, tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy, a także system multimedialny z ekranem dotykowym, zestawem audio i nawigacją.

Niecałe 100 000 zł za tak bogato wyposażonego Peugeota 308 GT wydaje się być atrakcyjną ofertą, mimo tego, że auto jest trochę słabsze od bezpośrednich konkurentów. Dla porównania Volkswagen Golf GTI (2.0 TSI/220 KM) kosztuje od 108 690 zł, a benzynowy Ford Focus ST po liftingu (2.0 EcoBoost/250 KM) to wydatek przynajmniej 116 000 zł.

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 308 GT | Pierwsza jazda | Lwi pazur(ek)

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.