Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

Opel kontynuuje ofensywę silnikową. Crossover i flagowy model niemieckiej marki w niedługim czasie również będą dostępne z nowymi jednostkami wysokoprężnymi - Mokka z motorem 1.6 CDTI o mocy 136 KM, a Insignia z 2.0 CDTI o mocy 170 KM

Nadjeżdża nowy Opel Astra | Z Polski

Oba silniki charakteryzują się wysoką kulturą pracy. Udoskonalenia konstrukcyjne koncentrowały się na dwóch głównych strefach będących źródłem hałasu i wibracji: górnej i dolnej części silnika. W dwulitrowym dieslu osłonę wałków rozrządu odseparowano od aluminiowej głowicy cylindrów oraz zastosowano nowozaprojektowaną miskę olejową i nowy moduł wałka wyrównoważającego. Silnik 1.6 CDTI najnowszej generacji, znany już z Opli Astra i Meriva, chwalony jest za bardzo cichą pracę. Zmodernizowany 2.0 CDTI, w porównaniu ze swoim poprzednikiem, jest cichszy w każdym przedziale obrotów; na biegu jałowym różnica wynosi 5 decybeli.

Nowe jednostki napędowe są także znacznie efektywniejsze i bardziej ekologiczne niż dotychczasowe - spełniają normy emisji spalin Euro 6. W silniku 1.6 CDTI zastosowano technologię zwaną pułapką tlenków azotu (LNT), która jest układem oczyszczania spalin umieszczonym za filtrem cząstek stałych silnika, przechwytującym i eliminującym tlenki azotu (NOx) z wytwarzanych spalin. Układ ten nie wymaga stosowania dodatków do paliwa.

Jednostka 1.6 rozwija moc 136 KM mocy oraz 320 Nm momentu obrotowego. Mokka w tej wersji silnikowej przyspiesza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, tyle samo czasu potrzebuje na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu. Według danych producenta średnie zużycie paliwa wynosi 4,1 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km.

Sprawdź oferty specjalne na nowe modele Opla

Opel Mokka 1.6 CDTI jest dostępny w wersji z przednim napędem oraz sześciobiegową przekładnią manualną lub automatyczną. W samochodach z napędem na 4 koła stosowana jest sześciobiegowa przekładnia manualna. Z oferty wycofano motor 1.7 CDTI.

Z kolei silnik 2.0 CDTI jest wyposażony w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection Opla, który również służy do usuwania tlenków azotu ze spalin. Minimalne ilości AdBlue - nieszkodliwego płynu stanowiącego mieszankę mocznika i wody - są wtryskiwane do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR. Roztwór ten natychmiast zamienia się w amoniak (NH3), który zostaje wchłonięty przez katalizator SCR. Następnie, wskutek reakcji chemicznej z amoniakiem, tlenki azotu w spalinach ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu i pary wodnej.

Nowy silnik dwulitrowy generuje 170 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (o 4 proc. więcej mocy i o 14 proc. większy moment obrotowy przy takim samym zużyciu paliwa jak jej poprzedniczka). Prędkość maksymalna Insignii z nowym silnikiem wzrosła o 5 km/h, do 225 km/h. Sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund, o pół sekundy szybciej niż ze starszym turbodieslem. Insignia 2.0 CDTI jest oferowana z sześciobiegową przekładnią i napędem na przednią lub obie osie.

Oba modele z nowymi silnikami są już dostępne w sprzedaży na rynku niemieckim. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.

ZOBACZ TAKŻE:

Opel Meriva FL 1.6 CDTI | Test | Miła niespodzianka

Więcej o:
Copyright © Agora SA