Suzuki Vitara | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowana

Suzuki rozszerza swoją paletę produktów, do której dołącza najnowszy model SUV. Jako jeden z nielicznych aut w klasie nowa Vitara może się pochwalić napędem na 4 koła

Suzuki Vitara | Pierwsza jazda | Powrót do korzeni?

Najnowsze Suzuki Vitara, jak sugeruje nazwa, będzie mniejsza od "Granda". Jej konkurencji trzeba szukać wśród crossoverów segmentu B, jak Kia Soul, Peugeot 2008, czy Renault Captur. Który z nich ma napęd na cztery koła? Żaden. To na pewno plus dla tych wszystkich użytkowników którzy chcą lub potrzebują wyżej zawieszonego auta z napędem na obie osie.

Nadwozie nowego Suzuki mierzy 4,175 m długości, 1,775 m szerokości i 1,61 m wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2,5 m. Przy pięciu pasażerach do bagażnika zmieścimy 375 litrów bagażu, a przy złożonej kanapie 1120 l.

Póki co Suzuki podało ceny silnika benzynowego, ale finalnie w ofercie znajdziemy jeden z dwóch silników oferowanych w SX4 S-Cross. Będzie to benzynowa jednostka 1.6 VVT o mocy 120 KM i momencie 156 Nm, lub wysokoprężny 1.6 DDiS także o mocy 120 KM, ale oferujący moment obrotowy o wartości 320 Nm. Pierwszy może współpracować z pięciobiegową skrzynią ręczną, lub automatyczną o sześciu przełożeniach, druga wyłącznie z sześciobiegowym manualem. Niezależnie na jaką konfigurację silnik-skrzynia klient się zdecyduje, zawsze będzie miał wybór pomiędzy napędem na przednie koła lub opcjonalnym ALLGRIP napędzającym obie osie.

Używane Suzuki Vitara

Podstawowa wersja 1.6 VVT 4x2 to niezwykle lekki samochód ważący zaledwie 1075 kg, zaś najcięższa - 1.6 DDiS 4x4 ze skrzynią automatyczną 1295 kg. To sprzyja niewielkiemu zapotrzebowaniu na paliwo. Suzuki póki co podaje jedynie emisję CO2 wynoszącą dla podstawowego modelu 123 g/km, co można przeliczyć na średnie zużycie wynoszące 5,3-5,4 l/100 km.

Napęd obu osi ALLGRIP z czterema trybami jazdy (Auto, Sport, Snow i Lock) Vitara odziedziczy od starszego modelu SX4 S-Cross. Podstawową różnicą będzie dodatkowa funkcja przekazująca większość momentu obrotowego na tylną oś w razie wykrycia uślizgu kół przedniej osi.

qq q

Nowa Vitara zyska możliwość indywidualizacji. We wnętrzu pojawią się wymienne panele w kolorach nadwozia. W tym modelu zadebiutują też nowe dla Suzuki systemy bezpieczeństwa, jak adaptacyjny tempomat, czy RBS (Radar Brake Support) w razie konieczności aktywujący awaryjne hamowanie.

Nowa Vitara jest już dostępna w polskich salonach. Ceny Suzuki rozpoczynają się już od 61 900 zł za wersję z napędem na jedną oś. Za model model z inteligentnym napędem na cztery koła ALLGRIP zapłacimy 69 900 zł. Jak na samochód made in Japan ceny wydają się być bardzo dobrze skalkulowane. Prawdziwych konkurentów Suzuki ma mało. Jednym z nich będzie fiat 500X. Z przednim napędem jest tańszy (59 900 złotych), ale w wersji 4x4 kosztuje aż 17 000 więcej od Suzuki.

qq q

ZOBACZ TAKŻE:

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy

Więcej o:
Copyright © Agora SA