Mazda MX-5 | Debiut podstawowego silnika

Japoński producent zdradził w końcu moc podstawowej jednostki napędowej nowego roadstera MX-5. Udostępnił też obszerną galerię zdjęć

Mazda MX -5 od BBR | Turbokuracja

Od prezentacji w Paryżu minęły cztery miesiące i dopiero teraz, przy okazji pierwszej prezentacji dla dziennikarzy, Mazda ujawniła moc podstawowej jednostki napędowej 1.5 Skyactiv-G. W modelu Mazda3 osiąga on sensowne 100 KM, ale na potrzeby modelu MX-5 czwartej już generacji, nauczono go grać na wysokich obrotach. Dzięki temu kierowca ma do dyspozycji 131 KM mocy (przy 7000 obr./min.) i 150 Nm momentu obrotowego (przy 4800 obr./min.). Osiągi? Na te informacje musimy jeszcze poczekać. Podobnie jak na debiut większego silnika 2.0 Skyactiv-G o wciąż utrzymywanej w tajemnicy mocy.

Używana Mazda MX-5

Pozostałe szczegóły techniczne są już znane. Masa własna wynosi 1000 kg, jest zatem o 100 kg niższa niż w trzeciej generacji i o 50 kg wyższa niż w pierwszej. Rozkład mas pomiędzy osie wynosi dokładnie 50:50, a napęd na tylne koła przekazuje precyzyjna ręczna skrzynia Skyactiv-MT. Mazda podkreśla, że w tym aucie liczą się nie osiągi, lecz przyjemność z jazdy.

Przy okazji debiutu Mazda udostępniła obszerną galerię zdjęć, na których widać mnóstwo szczegółów wcześniej pozostających tajemnicą. Wiemy zatem, że MX-5 może być wyposażona m.in. w systemy Lane Assist, Side Assist, tempomat, podgrzewane fotele, system multimedialny z dwoma gniazdami USB i nawet trzy uchwyty na napoje. Zapraszamy do galerii dużych zdjęć .

ZOBACZ TAKŻE:

Mazda 3 | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Materiały partnerów

zobacz wybrane produkty

Więcej o:
Copyright © Agora SA