Aby utrzymać dotychczasowych klientów zyskując nowych Renault zdecydowało się na nietypowy krok. Najnowsze wcielenie pierwszego minivana ze Starego Kontynentu poddano procesowi "crossoveryzacji". Zwiększony prześwit sugerujący, że mamy do czynienia z rodzinnym SUVem jest odpowiedzią na potrzeby klientów szukających tzw. aut uterenowionych.
Nowy Espace przykuwa wzrok bardzo nowoczesnymi liniami nadwozia, które skrywają przestronne i dobrze doświetlone naturalnym światłem wnętrze. Umieszczono w nim liczne schowki, których pojemność w sumie wynosi prawie 30 litrów. Bagażnik wersji 5-osobowej ma pojemność 660 litrów.
Do napędu nowego Espace'a przewidziano trzy jednostki napędowe, dwie wysokoprężne i jedną benzynową, wszystkie o pojemności 1,6 litra:
- Energy dCi 130: 130 KM i 320 Nm, ze skrzynią M6 - Energy dCi 160: 160 KM i 380 Nm, ze skrzynią EDC-6 - Energy TCe 200: 200 KM i 260 Nm, ze skrzynią EDC-7
Podstawowa wersja Life dCi 130 kosztuje 119 000 zł. Mocniejsza wersja dCi 160 oferowana jest w wersji wyposażenia Zen (141 000 zł) oraz Initiale Paris (163 000 zł), podobnie jak TCe 200 (odpowiednio: 133 000 zł i 155 000 zł).
Podczas gdy podstawowy silnik łączony jest wyłącznie ze skrzynią ręczną, mocniejsze silniki standardowo współpracują z dwusprzęgłową skrzynią EDC. W wersji wysokoprężnej ma ona sześć, a benzynowej siedem przełożeń.
Wersja Life oferuje m.in.: światła LED Pure Vision, system zmiany konfiguracji wnętrza One-Touch, system multimedialny R-LINK 2 z dużym ekranem 8,7", system wspomagania parkowania z czujnikami umieszczonymi z przodu, tyłu i z boku.
Od wersji Zen nowy Espace jest seryjnie wyposażony m.in. w system Renault Multi-Sense, system 4Control (elektrycznie sterowane amortyzatory, układ kierowniczy, skrzynię biegów, pracę i brzmienie silnika) pozwalający samodzielnie wybrać dynamikę jazdy - od najbardziej komfortowego po sportowy, czy system monitorowania martwego pola.
Wersja Initiale Paris oferuje dodatkowo m.in.: system czterech kół skrętnych 4Control, alufelgi 19", tapicerkę skórzaną Nappa, podgrzewane fotele przednie z regulacją elektryczną, regulacją podparcia lędźwiowego i funkcją masażu oraz z pamięcią ustawienia fotela kierowcy, system audio Bose, adaptacyjne światła drogowe, system kontroli pasa ruchu (LWD) oraz system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, pakiet bezpieczeństwa z system kontroli bezpiecznej odległości oraz aktywnym systemem wspomagania nagłego hamowania, inteligentny system wspomagania parkowania, czy dostęp bezdotykowy.
Sprzedaż w polskich salonach rozpocznie się w drugim kwartale tego roku, prawdopodobnie na początku maja.
ZOBACZ TAKŻE: