Hybrydy Toyoty należy serwisować co 15 000 km lub po upływie roku. W naszym wypadku powodem był przebieg, bowiem na liczniku pojawiła się już liczba 45 000, więc stawiliśmy się w autoryzowanej stacji obsługi Toyoty.
Samochód: Toyota Auris Hybrid Touring Sports Aktualny przebieg: 45 190 km Problemy: brak Powód testu: Sprawdzamy jak spisuje się używana hybryda
W aucie standardowo wymieniono olej o lepkości 0W20. Za 4 litry zapłaciliśmy prawie 280 zł. Do tego musimy doliczyć oczywiście filtr oleju i uszczelkę korka spustowego, a w naszym przypadku także dwie uszkodzone spinki. Czynności serwisowe trwały trochę ponad dwie roboczogodziny (386 zł). W sumie po udzielonym rabacie dla auta flotowego importera, wynoszącym nieco ponad 200 zł, do zapłaty pozostało 720 zł.
Ogólny przegląd pojazdu nie wykazał żadnych usterek. Samochód jest w bardzo dobrym stanie technicznym, również akumulatory zespołu hybrydowego. Potwierdziło się także znacznie wolniejsze zużywanie klocków i tarcz hamulcowych, dzięki wykorzystywaniu do hamowania układu hybrydowego, odzyskującego energię. Przy przebiegu 45 tys. km mechanik powiedział, że klocki powinny wystarczyć na jeszcze drugie tyle. Naturalnie wiele zależy od stylu jazdy, ale w autach hybrydowych zużycie tych elementów jest zawsze niższe niż w autach ze standardowym napędem.
W dłuższej perspektywie użytkowania ważne może okazać się, że pojazd hybrydowy nie jest wyposażony w części potencjalnie awaryjne, takie jak: alternator, koła dwumasowe, filtr cząstek stałych, rozrusznik czy pasek klinowy. Toyota udziela gwarancji na okres 5 lat lub przebieg 100 tys. km na wszystkie elementy hybrydowego zespołu napędowego (akumulator, komputer nadzorujący stan akumulatora systemu hybrydowego, główny komputer sterujący, przetwornik, falownik).
Gwarancję na niklowo-wodorkowe akumulatory można wydłużyć do 10 lat. Aby skorzystać z nowej oferty należy przed upływem standardowej gwarancji przeprowadzić krótki test hybrydowego zespołu napędowego u dowolnego dilera Toyoty. Taka usługa przeprowadzana jest nieodpłatnie w ramach przeglądu okresowego, po upływie gwarancji kosztuje 200 zł. Jeśli wynik testu będzie pozytywny, gwarancja przedłużana jest o kolejny rok lub 15 tys. km.
Dane techniczne znajdziesz w pierwszej części testu długodystansowego.
ZOBACZ TAKŻE:
Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim
Materiały partnerów
16'' 6x139,7 TOYOTA HILUx HIACE CRUISER Sprawdź cenę >