Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. III | Przegląd
Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie
Hybrydy Toyoty należy serwisować co 15 000 km lub po upływie roku. W naszym wypadku powodem był przebieg, bowiem na liczniku pojawiła się już liczba 45 000, więc stawiliśmy się w autoryzowanej stacji obsługi Toyoty.
Samochód: Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Aktualny przebieg: 45 190 km
Problemy: brak
Powód testu: Sprawdzamy jak spisuje się używana hybryda
W aucie standardowo wymieniono olej o lepkości 0W20. Za 4 litry zapłaciliśmy prawie 280 zł. Do tego musimy doliczyć oczywiście filtr oleju i uszczelkę korka spustowego, a w naszym przypadku także dwie uszkodzone spinki. Czynności serwisowe trwały trochę ponad dwie roboczogodziny (386 zł). W sumie po udzielonym rabacie dla auta flotowego importera, wynoszącym nieco ponad 200 zł, do zapłaty pozostało 720 zł.
Ogólny przegląd pojazdu nie wykazał żadnych usterek. Samochód jest w bardzo dobrym stanie technicznym, również akumulatory zespołu hybrydowego. Potwierdziło się także znacznie wolniejsze zużywanie klocków i tarcz hamulcowych, dzięki wykorzystywaniu do hamowania układu hybrydowego, odzyskującego energię. Przy przebiegu 45 tys. km mechanik powiedział, że klocki powinny wystarczyć na jeszcze drugie tyle. Naturalnie wiele zależy od stylu jazdy, ale w autach hybrydowych zużycie tych elementów jest zawsze niższe niż w autach ze standardowym napędem.
Ogólny przegląd pojazdu nie wykazał żadnych usterek. Samochód jest w bardzo dobrym stanie technicznym
W dłuższej perspektywie użytkowania ważne może okazać się, że pojazd hybrydowy nie jest wyposażony w części potencjalnie awaryjne, takie jak: alternator, koła dwumasowe, filtr cząstek stałych, rozrusznik czy pasek klinowy. Toyota udziela gwarancji na okres 5 lat lub przebieg 100 tys. km na wszystkie elementy hybrydowego zespołu napędowego (akumulator, komputer nadzorujący stan akumulatora systemu hybrydowego, główny komputer sterujący, przetwornik, falownik).
Gwarancję na niklowo-wodorkowe akumulatory można wydłużyć do 10 lat. Aby skorzystać z nowej oferty należy przed upływem standardowej gwarancji przeprowadzić krótki test hybrydowego zespołu napędowego u dowolnego dilera Toyoty. Taka usługa przeprowadzana jest nieodpłatnie w ramach przeglądu okresowego, po upływie gwarancji kosztuje 200 zł. Jeśli wynik testu będzie pozytywny, gwarancja przedłużana jest o kolejny rok lub 15 tys. km.
Dane techniczne znajdziesz w pierwszej części testu długodystansowego.
ZOBACZ TAKŻE:
Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim
-
Nowe obostrzenia. Kierowca także musi mieć maseczkę. Bez niej może mieć problemy
-
Bezterminowe prawo jazdy 2021 - wymiana, przepisy, kiedy. Wymienić musi każdy, ale spokojnie
-
Zielona strzałka - przepisy, mandat. Tylko 10 proc. kierowców korzysta z niej prawidłowo
-
DSG - opinie, awarie, usterki i koszty. Ma mnóstwo zalet, ale potrafi nadszarpnąć budżet
-
Film z dziećmi na przejściu wywołał burzę. Wielu zapomniało o jednej kluczowej zasadzie
- To już zmierzch silników Diesla? Tak źle w Polsce nie było od 18 lat
- Za kierownicą bmw zdemolowała Orlen w Rymaniu. Padły strzały. Kobieta uciekła, ale pojechała na policję
- Przebój pośród crossoverów. Funkcjonalny, szybki i rozsądnie wyceniony
- Doskonały elektryk, rewelacyjna cena. Sprawdzamy ofertę Nissana Leaf
- Opinie Moto.pl: Skoda Superb Scout 2.0 TDI vs. Volvo V90 CC B4 . Dla rodzin żądnych przygód
Forum
- strzelanina na stacji benzynowej (60)
- Trypel co ten Obajtek do Ciebie ma? :) (37)
- brak komentarzy pod tekstami o elektrykach (13)
- Twój następny, polski SUV? (35)
- Ciekawe Manual vs. Automat (72)
- OT - TVPinfo tylko w małych dawkach ? (18)
- Chcesz mieć kłopoty płać Orlen Pay (7)
- Najdziwniejsze pozycje... (27)
- Pojade nostalgicznie, radio samochodowe:) (20)
- Szkoda samochodu (14)