Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie
Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. I | Klasa rodzinna
W pierwszą dłuższą podróż niebieską gwiazdą z naszego parkingu wybraliśmy się do Niemiec, a dokładniej na tor Nurburgring. Oczywiście, w redakcji wszyscy zdrowi i nie przyszło nam nawet na myśl, żeby wjeżdżać nią na Północą Pętlę, bo pojechaliśmy tam w innym celu. O nim możecie przeczytać więcej klikając w poniższe zdjęcie.
Wróćmy jednak do podróży w trakcie, której pokonaliśmy ponad 2500 kilometrów. Podczas takiej trasy, dla większości użytkowników najważniejszym aspektem będzie średnie spalanie. Sprawdzając jego wynik, byliśmy mocno zaskoczeni, kiedy okazało się, że w trakcie jazdy polskimi i niemieckimi autostradami, z prędkością od 140 do 180 km/h, B-Klasa zadowoliła się średnio 6,3-litrami oleju napędowego. To bardzo dobry wynik, bowiem przy baku o pojemności 50-litrów jesteśmy w stanie przejechać bez tankowania nawet około 800 kilometrów.
Pod maską naszego egzemplarza znajduje się turbodoładowany, 4-cylidrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,8-litra. Maksymalna moc 136 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Jego dynamika pozwala na spokojne wykonywanie manewrów wyprzedzania, bez obawy, że nie uda nam się wyprzedzić ciężarówki, do kolejnego zakrętu.
Samochód: Mercedes B 200 CDI
Aktualny przebieg: 3200 km
Problemy: brak
Powód testu: Czy warto czekać z zakupem na wersje po liftingu
Niewątpliwy udział w osiąganiu niskiego wyniku spalania i dobrego przyspieszenia ma 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Szczegółowo opiszemy ją w jedne z kolejnych części naszego testu długodystansowego, ale należy zaznaczyć, że w trasie spisuje się ona bardzo dobrze. Biegi zmieniają się wręcz niezauważalnie. Siódme przełożenie zapewnia niskie obroty, a więc wypływa nie tylko na spalanie, ale także na pracę silnika w niskim zakresie obrotów, która zapewnia znacznie cichszą pracę, zwiększając komfort podróżowania.
Na komfort wpływ ma także spora przestrzeń przeznaczona dla każdego z czterech pasażerów i kierowcy. W trakcie długiej drogi nie czuje się zmęczenie z powodu niedopracowania któregoś z elementów. Fotele zapewniają odpowiednią wygodę, miejsca na kolana i łokcie także jest pod dostatkiem, a dla wysokich osób możliwość regulacji wysokości siedziska, zapewnia poprawną pozycję nóg.
Mercedes Klasy B - sprawdź ogłoszenia używanych aut
Mercedes Klasy B to dobry kompan podróży. Zawieszenie, wyciszenie wnętrza, ergonomia wnętrza, pozwalają naprawdę cieszyć się jazdą, a nie denerwować uciążliwymi dla kierowcy aspektami. Za jedyną wadę przedstawionego auta, w trakcie jazdy w nieznajomym nam kierunku, trzeba uznać brak systemu nawigacji. Szczególnie, że na środku konsoli znajduje się ekran, który pozwoliłby na jej wyświetlenie. Na szczęście to tylko ubytek konkretnego egzemplarza. Ruszamy więc w kolejną drogę...
Mercedes B 200 CDI Sport | Kompendium
Nadwozie | hatchback, 5d |
Silnik |
R4, Diesel, turbo, 1796 ccm |
Moc | 136 KM / 3600 obr./min. |
Moment obr. | 300 Nm / 1600-3000 obr./min. |
Skrzynia biegów | automatyczna, 7-biegowa |
Napęd | na przednie koła |
Wymiary | 4359 x 1786 x 1557 mm |
Rozstaw osi | 2699 mm |
Poj. bagażnika | 488 l |
Śr. zużycie paliwa* | 6,3 l/100 km |
0-100 km/h | 9,8 s |
V maks | 210 km/h |
Cena | od 93 577 zł |
*spalanie w trakcie testu
ZOBACZ TAKŻE:
Konfrontacja | Mercedes A45 AMG kontra CLA45 AMG | Bratobójcza walka
-
Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Italdesign kusi wizją nowego DeLoreana. Czy samochód z "Powrotu do przyszłości" do nas wróci?
-
Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
- Bazowe Porsche Taycan przyjechało do Polski. Ma napęd na tył i niską cenę
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
- Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
- Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid już w Polsce. Kosztuje 233 900 zł i zaskakuje wyposażeniem
- Garbate szczęście. Jak wyprodukować 21 milionów... zwyczajnych samochodów? [MOTO 2030]
Forum
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (35)
- OT - zadania dla Bidena (35)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (29)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (20)
- Ofensywa antykuligowa (19)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (55)