Salon Detroit 2015 | Nowe Audi Q7 | Drugie wcielenie

Niespełna 10 lat po debiucie Audi w klasie dużych aut typu SUV, niemiecki producent zaprezentował zupełnie nowe wcielenie modelu Q7

Audi R8 Competition | Jeszcze więcej mocy

To, czym nowe Audi Q7 ma pobić konkurencję, jest waga. Masa własna najlżejszej wersji z silnikiem 3.0 TDI spadła względem poprzednika aż o 325 kg i wynosi teraz 1 995 kg. Dzięki temu model ten będzie nawet o 26% bardziej ekonomiczny. Osiągniecie takiego wyniku było możliwe dzięki zastosowaniu do budowy karoserii nowo opracowanych stalowych i aluminiowych materiałów oraz zastosowaniu aluminiowych poszyć drzwi, maski oraz błotników.

W porównaniu do swojego protoplasty, nowe Q7 zmalało. Jest o 37 mm krótsze, 15 mm węższe i ma prawie taką samą wysokość. Zmniejszenie rozmiarów zewnętrznych nie wpłynęło na przestronność wnętrza. Wręcz przeciwnie, ilość miejsca między przednim a tylnym rzędem siedzeń zwiększyła się o 21 mm, a pasażerowie przednich i tylnych foteli zyskają odpowiednio 41 mm i 23 mm więcej miejsca na nogi.

Audi Q7 będzie również dostępne z nowym, zaprezentowanym w modelu TT, ekranem zastępującym liczniki. Eksperci z Ingolstadt wyposażyli nowego SUV-a w najnowszy system multimedialny MMI i sterowanie touchpadem. Dla miłośników dobrych systemów audio możliwa będzie opcja zamówienia systemu Bang & Olufsen o mocy 1920 WAT. Nowością w Q7 będzie także możliwość wyboru trzech rodzajów przednich reflektorów - ksenonowych, LED-owych i Matrix LED. Nowy SUV będzie też wyposażony w światła do jazdy dziennej LED oraz dynamiczne światła kierunkowskazów.

Audi z dopiskiem RS | To już 20 lat

Przejdźmy jednak do serca każdego auta, czyli palety silnikowej. Podstawowa wersja Q7 będzie napędzana silnikiem 3.0 TDI o mocy 272 KM i  momencie obrotowym wynoszącym 600 Nm. Takie wartości wystarczą, aby rozpędzić dwutonową konstrukcję od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. Średnie spalanie ma wynosić około 6 litrów na 100 km. W późniejszym okresie do palety dołączy także słabszy diesel (3.0 TDI), generujący 218 KM i 500 Nm. Benzynowe jednostki będą reprezentować wersje 3.0 TFSI o mocy 333 KM i 440 Nm i słabsze 2.0 TFSI o mocy 252 KM i 370 Nm. Trzylitrowy, turbodoładowany silnik rozpędzi Q7 od 0 do 100 km w 6,1 sekundy oraz do prędkości 250 km/h.

Absolutną nowością jest wprowadzenie wersji hybrydowej e-tron quattro plug-in. Jej elementami są silnik 3.0 TDI o mocy 258 KM i elektryczna jednostka o mocy 94 kW, wbudowana w 8-biegową, automatyczną skrzynię biegów. W sumie cały układ generuje 373 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego i zapewnia Q7 sprint do setki w czasie 6 sekund. W warunkach testów fabrycznych spalanie hybrydowego układu wyniosło zaledwie 1,7-litra na 100 km. Przy wykorzystaniu wyłącznie napędu elektrycznego auto jest w stanie przejechać 56 km.

Zupełnie nowe Audi Q7 trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku. W Niemczech będzie kosztować od 61 000 euro.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi RS3 Sportback | Grizli w owczej skórze

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA