Volkswagen zbuduje rywala dla BMW, Mercedesa i Audi

Według światowych mediów Volkswagen pracuje już nad projektem nowego modelu, który miałby stanowić konkurencję dla BMW serii 5, Mercedesa Klasy E i koncernowego krewnego w postaci Audi A6
Odświeżony Phaeton w szczegółachOdświeżony w 2010 roku Phaeton w szczegółach

Informacje są do tej pory bardzo ograniczone, ale nawet niemieckie media potwierdzają, że w Wolfsburgu powstaje model nieco mniej ekskluzywny od Phaetona, ale większy od Passata. Ma być on dostępny zarówno jako limuzyna, jak i kombi.

Auto będzie prawdopodobnie bazować na płycie podłogowej Audi A6 lub nieco większej od europejskiej odmiany, platformie amerykańskiej specyfikacji Passata. Pod maską miałyby się znaleźć czterocylindrowe i sześciocylindrowe silniki TSI i TDI, współpracujące m.in. z przekładniami DSG oraz napędem 4Motion.

Zobacz ile kosztuje używany Phaeton

Jeżeli informacje okażą się prawdziwe, to nowy Volkswagen będzie stanowił bardzo mocną konkurencję dla aut klasy Premium, nie tylko na rynku europejskim, ale przede wszystkim w Chinach i Stanach Zjednoczonych, szczególnie jeśli cena rozpoczynałaby się od poziomu 37 000 euro. Nie wiadomo też, czy jego wprowadzenie nie oznaczałoby końca produkcji Phaetona, który od lat nie osiągnął sukcesu w najwyższym segmencie luksusowych limuzyn.

Volkswagen Passat B8 | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

Volkswagen Passat B8 | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

Więcej o:
Komentarze (20)
Volkswagen zbuduje rywala dla BMW, Mercedesa i Audi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jjjj

    0

    a możę zrobiliby wreszcie jakąś fajną lizmuzynę od SEATa

  • Gość: gośćgość

    Oceniono 4 razy 4

    Nie łudźmy się to to zawsze będzie TYLKO !!! Volkswagen .

  • adriani75

    Oceniono 3 razy 1

    Mają kasę głupki to niech topią. Boję się tylko żeby tylko nie przegapili ery elektrycznych i autonomicznych samochodów. Zobaczycie gdy połowa firm zbankrutuje bo się zapomnieli jak Nokia. Nawiązuję bo Polska jest mocno związana jednak z niemieckimi firmami a inwestowanie w luksusowe auta przez VW to strzał w drugą stopę. W pierwszą se strzelili wydając Phaetona Zapomnieli Niemiaszki że na luksusową markę to trzeba latami pracować

  • vittold1

    Oceniono 9 razy 3

    kto bogatemu zabroni utopić trochę kasy?

  • Gość: Q.

    Oceniono 9 razy 5

    W Europie sukcesu nie wróżę, natomiast Chiny to już inna sprawa.

  • blablick

    Oceniono 12 razy 8

    Należało by przy tej informacji dodać panie Piotrze ze od przyszłego roku posadę głównego inżyniera w VW przejmie odchodzący z BMW Herbert Diess.
    PS. Proszę nie kasować moich komentarzy jak miało to miejsce w przypadku artykułu o RS.

  • pm7303

    Oceniono 19 razy 7

    konkurencja dla BMW i Mercedesa - ciekawe który snob kupi limuzynę ze znaczkiem VW na masce?

    konkurencja dla Audi - sami ze sobą zamierzają konkurować?

    wielu się już pchało w segment 'premium' i wszyscy się sparzyli, łącznie z Toyotą/Lexusem (o reszcie nie warto wspominać), sprzedaż tego w Europie jest symboliczna

    chyba, że celują w Chiny?

  • liczbynieklamia

    Oceniono 33 razy 29

    Duży samochód bez luksusowego zacięcia to zawsze moim zdaniem było świetne rozwiązanie pod kątem opłacalności. Omega, Scorpio, Camry, Maxima, Legend to były naprawdę fajne samochody, szkoda że zniknęły (albo z Europy minus Rosja, albo w ogóle). Szczerze kibicuję.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX