Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. VI | Dynamiczny komfort

Wcześniej pisaliśmy już o wielu ważnych dla użytkownika cechach naszej długodystansowej Octavii, jednak teraz skupimy się na kluczowym elemencie, czyli fotelach i pozycji za kierownicą
Skoda Octavia RSEwolucja silników benzynowych Skody

Testowa Octavia została wyposażona w pakiet Dynamic, w skład którego wchodzą przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami obszyte czarno-czerwoną tapicerką, trójramienna kierownica i niewielki spoilerek na tylnej klapie.

Nie spotkałem się z autem tej klasy, w którym mogę przejechać 300, 500 czy nawet 700 km i nie czuć zmęczenia w choćby jednej części kręgosłupa czy mięśniach nóg

Patrząc na fotele można odnieść wrażenie, że pochodzą od wersji RS. I rzeczywiście zintegrowany zagłówek to rozwiązanie, które znajdziemy w najbardziej sportowej odmianie Octavii. Zdecydowanie wpływa to korzystnie na ich wygląda i lepsze podparcie ramion kierowcy. Regulacja przednich siedzisk odbywa się w trzech płaszczyznach za pomocą ręcznych dzwigni i pokrętła. Odsuwając fotel maksymalnie do tyłu zarówno kierowca jak i pasażer mają bardzo dużo miejsca na kolana i nogi.

Samochód: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Aktualny przebieg: 20 600 km
Problemy: brak
Powód testu: Damy wycisk hitowi sprzedaży

Mimo prawie dwumetrowego wzrostu nie korzystałem z maksymalnego odsunięcia, co pokazuje tylko jak obszerne jest wnętrze Octavii. Jeżeli jesteśmy już przy moich odczuciach to naprawdę bardzo dawno nie spotkałem się z autem tej klasy, w którym mogę przejechać 300, 500 czy nawet 700 km i nie czuć zmęczenia w choćby jednej części kręgosłupa czy mięśniach nóg.

Powodów wygody jest kilka. Pierwszy to bardzo dobrze dobrana twardość foteli. Siedzimy w nich wygodnie, ale nie zapadamy się za bardzo przez co wszystkie części ciała są dobrze podparte. Zabiegiem ze strony producenta, który zasługuje na pochwałę jest także lekkie wydłużenie siedziska, przez co wysokie osoby czują lepsze podparcie górnej części nóg. Dla miłośników ciepła, siedziska można wyposażyć także w trzystopniowe podgrzewanie. Koszt to dodatkowe 800 zł.

Skoda Octavia - sprawdź ogłoszenia używanych egzemplarzy

Kolejny element, który poprawia naszą sytuację w momencie dostosowywania pozycji, to spory zasięg regulacji kolumny kierowniczej. Trójramienna kierownica, obszyta jest dodatkowo skórą. Dzięki temu jest grubsza i dobrze leży w dłoniach. Pod palcami mamy dostępną regulacje głośności radia, sterowanie opcjami komputera pokładowego i telefonu. Za taką wygodę trzeba jednak dopłacić 550 zł lub 900 zł jeżeli tak jak nasz egzemplarz Octavii wyposażony jest w automatyczną przekładnie DSG. Wtedy przy kierownicy pojawią się łopatki do zmiany biegów. Średnica wolantu powinno przypaść do gustu miłośnikom zarówno wygodnego jak i nieco bardziej dynamicznego trybu podróżowania autem.

Pakiet Dynamic, dzięki któremu otrzymamy m.in. jedne z najlepszych foteli w swojej klasie to wydatek 1050 zł. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jeżeli przy zakupie zdecydujecie się na zaznaczenie tej opcji to będą to jedne z najlepiej wydanych pieniędzy na wyposażenie Waszej Octavii.

Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance | Kompendium

Nadwozie liftback, 5d
Silnik
benzynowy, turbo, R4, 1395 cm3
Moc 140 KM przy 4500 obr./min
Moment obr. 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
Skrzynia biegów dwusprzęgłowa, 7-biegowa
Napęd na koła przednie
Wymiary 4659 x 1814 x 1461 mm
Rozstaw osi 2686 mm
Poj. bagażnika 590 - 1580 l 
0-100 km/h 8,5 s
Śr. zużycie paliwa
8 l/100 km
Prędkość maks. 215 km/h
Cena

od 86 900 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda Fabia Combi | Polskie ceny

2015 Skoda Fabia Combifot. Skoda

Więcej o: