Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. I | Hybrydowy świat

Przez najbliższych kilka miesięcy sprawdzimy jak sprawuje się hybryda w codziennej eksploatacji. Nie chcieliśmy jednak takiej zupełnie nowej, tylko już nieco schodzony egzemplarz

Toyota rozpoczyna wyprzedaż rocznika 2014

Wszystkie nowe auta są fajne. Nawet hybrydy. Są czyste, świeże, pachnące i niemal na pewno nic się w nich nie popsuje. Chcieliśmy spróbować testu w nieco innych warunkach. Poprosiliśmy Toyotę o hybrydę, która jest w ich parku i ma największy przebieg. Tak, na redakcyjny parking trafił Auris Hybrid Touring Sports, który ma na liczniku 41 375 km przebiegu. Sprawdzimy nie tylko jak sprawuje się taki rodzaj napędu na co dzień, w mieście i na trasie, ale dzięki większemu przebiegowi spróbujemy sprawdzić jego niezawodność.

Samochód: Toyota Auris Hybrid Touring Sports Aktualny przebieg: 41 375 km Problemy: brak Powód testu: Jak spisuje się używana hybryda

Biały Auris kombi to najbogatsza wersja wyposażenia tego modelu. Prestige z dodatkowym pakietem Executive ma na pokładzie niemal wszystko. Od super wielkiego panoramicznego dachu poprzez przyciemniane szyby, skórzaną tapicerkę po klimatyzację czy podgrzewane fotele. Przy aktualnej promocji rocznika 2014 ceny takiego modelu rozpoczynają się już od 93 900 zł. Poza wyposażeniem standardowym w naszym kombi zamontowano dodatkowo sportowe fotele (7500 zł), pakiet Toyota Touch & Go Plus z nawigacją oraz audio JBL ze wzmacniaczem i dziewięcioma głośnikami (6000 zł) i biały perłowy lakier (3000 zł). Według cennika, bez żadnych promocji i upustów, za tak wyposażoną Toyotę trzeba by było zapłacić 116 400 zł.

Sprawdź ceny używanego Aurisa

Toyota jest nie tylko w naszym kraju absolutnym liderem w technologii hybrydowej. Nie powiem żebym był jej wielkim fanem, dlatego tym bardziej nie mogę się doczekać bliższego i dłuższego kontaktu z Aurisem. Pytań mam wiele. Jak sprawdzi się w trasie skrzynia CVT? Czy Toyota spalić tyle ile podaje producent, czyli 3,7 l/100 km? Jakie będzie spalanie poza miastem? Czy naprawdę hybrydowy Auris potrafi rozpędzić się tylko do 175 km/h? Jest tego całe mnóstwo. Na nie wszystkie będziemy znali odpowiedź już niebawem. Rozpoczynamy test hybrydowego Aurisa.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Kompendium

* dane fabryczne

ZOBACZ TAKŻE :

Ciekawe pomysły Toyoty

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.