Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. I | Hybrydowy świat

Przez najbliższych kilka miesięcy sprawdzimy jak sprawuje się hybryda w codziennej eksploatacji. Nie chcieliśmy jednak takiej zupełnie nowej, tylko już nieco schodzony egzemplarz
Toyota rozpoczyna wyprzedaż rocznika 2014Toyota rozpoczyna wyprzedaż rocznika 2014

Wszystkie nowe auta są fajne. Nawet hybrydy. Są czyste, świeże, pachnące i niemal na pewno nic się w nich nie popsuje. Chcieliśmy spróbować testu w nieco innych warunkach. Poprosiliśmy Toyotę o hybrydę, która jest w ich parku i ma największy przebieg. Tak, na redakcyjny parking trafił Auris Hybrid Touring Sports, który ma na liczniku 41 375 km przebiegu. Sprawdzimy nie tylko jak sprawuje się taki rodzaj napędu na co dzień, w mieście i na trasie, ale dzięki większemu przebiegowi spróbujemy sprawdzić jego niezawodność.

Samochód: Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Aktualny przebieg: 41 375 km
Problemy: brak
Powód testu: Jak spisuje się używana hybryda

Biały Auris kombi to najbogatsza wersja wyposażenia tego modelu. Prestige z dodatkowym pakietem Executive ma na pokładzie niemal wszystko. Od super wielkiego panoramicznego dachu poprzez przyciemniane szyby, skórzaną tapicerkę po klimatyzację czy podgrzewane fotele. Przy aktualnej promocji rocznika 2014 ceny takiego modelu rozpoczynają się już od 93 900 zł. Poza wyposażeniem standardowym w naszym kombi zamontowano dodatkowo sportowe fotele (7500 zł), pakiet Toyota Touch & Go Plus z nawigacją oraz audio JBL ze wzmacniaczem i dziewięcioma głośnikami (6000 zł) i biały perłowy lakier (3000 zł). Według cennika, bez żadnych promocji i upustów, za tak wyposażoną Toyotę trzeba by było zapłacić 116 400 zł.

Sprawdź ceny używanego Aurisa

Toyota jest nie tylko w naszym kraju absolutnym liderem w technologii hybrydowej. Nie powiem żebym był jej wielkim fanem, dlatego tym bardziej nie mogę się doczekać bliższego i dłuższego kontaktu z Aurisem. Pytań mam wiele. Jak sprawdzi się w trasie skrzynia CVT? Czy Toyota spalić tyle ile podaje producent, czyli 3,7 l/100 km? Jakie będzie spalanie poza miastem? Czy naprawdę hybrydowy Auris potrafi rozpędzić się tylko do 175 km/h? Jest tego całe mnóstwo. Na nie wszystkie będziemy znali odpowiedź już niebawem. Rozpoczynamy test hybrydowego Aurisa.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Kompendium

Nadwozie kombi, 5d
Silnik
R4, benz.+elektryczny, 1798 ccm
Moc 136 KM / 5200 obr./min.
Moment obr. 142 Nm / 4000 obr./min.
Skrzynia biegów bezstopniowa, CVT
Napęd na przednie koła
Wymiary 4568 x 1760 x 1460 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Poj. bagażnika 530/1658 l
Śr. zużycie paliwa* 3,7 l/100 km
0-100 km/h 11,2 s
V maks 175 km/h
Cena od 93 300 zł

* dane fabryczne

ZOBACZ TAKŻE :

Ciekawe pomysły Toyoty

Toyota FT-1

Więcej o:
Komentarze (11)
Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. I | Hybrydowy świat
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gośc

    Oceniono 13 razy 9

    W KOŃCU TO NIE FOLCWAGEN

  • Gość: lucek

    Oceniono 2 razy -2

    Fajne auto, ale cena zabojcza. Mysle raczej o czym z drugiej reki zwlaszcza ze tez takie auta mozna kredytowa w Getin

  • Gość: aros

    Oceniono 17 razy -5

    Kurcze ile waży ten samochód? Przy 136KM 0-100 w 11,2s to marny wynik jak na kompakta. Bardzo mały moment. Spalanie 3,7L to już chyba Renault chwaliło się że w Megane jest koło 4L i to nie w hybrydzie.
    Ciekawe jak się tym jeździ.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX