Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium | Test długodystansowy cz. I | Wielozadaniowiec

Na redakcyjny parking trafił najnowszy i jednocześnie najmniejszy model Forda z rodziny Tourneo - Courier

Ford Tourneo Courier | Pierwsza jazda | Najmniejszy w rodzinie

Samochód: Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium Aktualny przebieg: 4000 km Problemy: brak Powód testu: sprawdzamy czy rodzinny kombivan musi być nudny

Uzupełnił on gamę modeli - Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect i Tourneo Custom. Niektórzy mogą mieć problem z nowym nazewnictwem Forda, więc w kilku prostych słowach wyjaśnijmy - Tourneo oznacza odmianę osobową, Transit - dostawczą, natomiast drugi człon nazwy to wielkość pojazdu.

Najnowszy Ford oparty jest na płycie podłogowej Fiesty, podobnie jak B-MAX. Wszystkie mają jednakowy rozstaw osi, jednak Tourneo Courier jest dłuższy, znacznie szerszy i wyższy. Według Forda samochód ma być czymś pomiędzy najmniejszymi kombivanami (Citroen Nemo), a modelami kompaktowymi (Berlingo), Stanowi propozycję dla rodzin z dziećmi oraz osób aktywnych, oferując przestronne wnętrze przy stosunkowo niewielkich rozmiarach zewnętrznych.

Sprawdź oferty specjalne na nowe Fordy

Podczas pierwszego kontaktu z samochodem spodobał nam się jego wygląd. Tourneo Courier prezentuje się interesująco. Zdecydowanie bije na tym polu bezpośrednich konkurentów. Mimo iż został stworzony na bazie samochodu dostawczego (Transit Courier), wcale nie wygląda jak "pudełko" na kołach - nie jest nudny. Przyciąga wzrok ciekawą stylistyką, dynamicznymi liniami oraz... kolorem (Iceberg).

Testowany egzemplarz wyposażony jest w silnik o pojemności 1 596 cm3. Moc maksymalna wynosi 95KM przy 3 800 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 215 Nm i osiągany jest w przedziale 1 750-2 500 obr./min. Bez względu na wersję silnikową (1.0 EcoBoost/100KM 1,5l TDCi/75KM czy 1,6 TDCi/95 KM) samochód dostępny jest wyłącznie z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Sprawdzimy jak ekonomiczny jest ten wariant modelu, ponieważ producent bardzo optymistycznie podchodzi do średniego zużycia paliwa.

Na polskim rynku Tourneo Courier dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Ambiente, Trend i Titanium. Za najtańszego Couriera (Ambiente, 1.0 Ecoboost) przyjdzie nam zapłacić 57 072 złotych. "Nasz" egzemplarz występuje w najbogatszej odmianie Titanium , która z najmocniejszym silnikiem 1.6 TDCI kosztuje od 72 570 zł.

Standardowe wyposażenie dla tej wersji obejmuje m.in automatyczną klimatyzację, systemy: wspomagania ruszania pod górę(ESC/HSA), stabilizacji przyczepy (TSC), kontroli wywrócenia pojazdu (ROM), a także tempomat, elektryczne i podgrzewane lusterka, stację dokującą MyFord Dock czy 16 calowe aluminiowe felgi. Nasz egzemplarz został dodatkowo wyposażony w system start/stop, podgrzewanie przedniej szyby i foteli. Tak skonfigurowany Courier został wyceniony na 77 183 złotych.

Śledźcie uważnie Moto.pl. Niebawem opublikujemy nasze pierwsze wrażenia z użytkowania.

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium | Kompendium

*dane producenta

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Tourneo | Przestronność i praktyczność

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.