Tesla S P85D AWD | Najszybszy sedan na świecie

D - pod taką nazwą poznaliśmy nową Teslę. Tak naprawdę to model S z napędem obu osi. Ale to przy okazji zupełnie nowe auto, które w przyszłości otrzyma system autonomiczny wyręczający kierowcę w określonych sytuacjach
Tesla S P85D AWD Najszybszy sedan na świecie D - pod taką nazwą poznaliśmy nową Teslę. Tak naprawdę to model S z napędem obu osi. Ale to przy okazji zupełnie nowe auto, które w przyszłości otrzyma system autonomiczny wyręczający kierowcę w określonych sytuacjach. W świecie motoryzacji mało która firma jest w stanie utrzymać w tajemnicy nadchodzącą premierę. Nowe konstrukcje są testowane na publicznych drogach i co chwilę ktoś robi im zdjęcie i wrzuca do sieci. O wiele łatwiej jest coś ukryć pod nadwoziem seryjnego modelu. Tesla "D" w rzeczywistości nosi oznaczenie S P85D. Liczba 85 oznacza pojemność akumulatorów wyrażona w kWh, litera D oznacza Dual-Motor, czyli dwusilnikowy, a litera P model "wyczynowy" (performance). Dotychczasowa Tesla S (P85) była napędzana silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi o mocy 470 KM, w modelu D dodano drugi silnik elektryczny na przedniej osi o mocy 221 KM. Łączna moc układu to 691 KM i 930 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od startu zatrzymanego. Dzięki tym liczbom Tesla "D" przyspiesza do 60 mil/h (96 km/h) w 3,2 sekundy (najlepszy wynik wśród seryjnych sedanów), a prędkość maksymalna to 250 km/h. Zasięg auta w topowej wersji (P85D) wynosi 443 km. Jak na Tesle przystało w ofercie znajdą się dwie wersje napędowe o znacznie bardziej przyjaznej cenie. Pierwszy to 85D, drugi 60D. Obydwa napędzane są dwoma silnikami o mocy po 188 KM, łącznie 376 KM. Różnią się zasięgiem 85D może pokonać na jednym ładowaniu 440 km, 60D 360 km. Samochody nie różnią się między sobą wyglądem. Ceny Modelu S AWD zaczynają się od ok. 74,9 tys. dolarów za 60D i 83,9 tys. dolarów za 85D. Dopłata w stosunku do modeli tylnonapędowych (60 i 85) wynosi 4 tys. dolarów. Tylnonapędowa Tesla S P85 to koszt 93,4 tys. dolarów, aby stać się właścicielem najszybszego sedana trzeba dołożyć do tego jeszcze 14,6 tys. dolarów (cena to 120 tys. dolarów). To nie koniec. Elon Musk przedstawił też półautonomiczny system łączący umiejętności utrzymywania pasa ruchu, odczytywania znaków i reagowania na nie, zatrzymywania się w realnym ruchu, czy samodzielnej zmiany pasów ruchu. Zdaniem Elona Muska samochody w pełni autonomiczne powinny pojawić się w sprzedaży w przeciągu 5-6 lat.
Najszybsze samochody tuningowe | cz. 1Najszybszesamochodytuningowe | cz. 1

W świecie motoryzacji mało która firma jest w stanie utrzymać w tajemnicy nadchodzącą premierę. Nowe konstrukcje są testowane na publicznych drogach i co chwilę ktoś robi im zdjęcie i wrzuca do sieci. O wiele łatwiej jest coś ukryć pod nadwoziem seryjnego modelu.

Tesla "D" w rzeczywistości nosi oznaczenie S P85D. Liczba 85 oznacza pojemność akumulatorów wyrażona w kWh, litera D oznacza Dual-Motor, czyli dwusilnikowy, a litera P model "wyczynowy" (performance). Dotychczasowa Tesla S (P85) była napędzana silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi o mocy 470 KM, w modelu D dodano drugi silnik elektryczny na przedniej osi o mocy 221 KM. Łączna moc układu to 691 KM i 930 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od startu zatrzymanego. Dzięki tym liczbom Tesla "D" przyspiesza do 60 mil/h (96 km/h) w 3,2 sekundy (najlepszy wynik wśród seryjnych sedanów), a prędkość maksymalna to 250 km/h. Zasięg auta w topowej wersji (P85D) wynosi 443 km.

Jak na Tesle przystało w ofercie znajdą się dwie wersje napędowe o znacznie bardziej przyjaznej cenie. Pierwszy to 85D, drugi 60D. Obydwa napędzane są dwoma silnikami o mocy po 188 KM, łącznie 376 KM. Różnią się zasięgiem 85D może pokonać na jednym ładowaniu 440 km, 60D 360 km. Samochody nie różnią się między sobą wyglądem.

Najszybsze samochody tuningowe | cz. 2Najszybszesamochodytuningowe | cz. 2

Ceny Modelu S AWD zaczynają się od ok. 74,9 tys. dolarów za 60D i 83,9 tys. dolarów za 85D. Dopłata w stosunku do modeli tylnonapędowych (60 i 85) wynosi 4 tys. dolarów. Tylnonapędowa Tesla S P85 to koszt 93,4 tys. dolarów, aby stać się właścicielem najszybszego sedana trzeba dołożyć do tego jeszcze 14,6 tys. dolarów (cena to 120 tys. dolarów).

To nie koniec. Elon Musk przedstawił też półautonomiczny system łączący umiejętności utrzymywania pasa ruchu, odczytywania znaków i reagowania na nie, zatrzymywania się w realnym ruchu, czy samodzielnej zmiany pasów ruchu. Zdaniem Elona Muska samochody w pełni autonomiczne powinny pojawić się w sprzedaży w przeciągu 5-6 lat.

ZOBACZ TAKŻE:

Szef się spieszy! | Najszybsze limuzyny po tuningu

Szef się spieszy! | Najszybsze limuzyny po tuningu

Zdjęcie Blaupunkt TP50 Europa Zdjęcie Garmin NUVI 2455 Europa Zdjęcie VORDON 7 Europa
Blaupunkt TP50 Europa Garmin NUVI 2455 Europa VORDON 7 Europa
Porównaj ceny > Porównaj ceny > Porównaj ceny >
źródło: Okazje.info