Skoda Octavia | Popularna i wszechstronna

Najważniejszy model czeskiego producenta ma najatrakcyjniejszą i najbardziej zróżnicowaną gamę w swojej historii, nic więc dziwnego, że cieszy się dużą popularnością na rynku. Gama trzeciej generacji Octavii składa się aż z ośmiu odmian
Skoda Octavia Scout Skoda Octavia Scout | Pierwsza jazda | Na rodzinne wyprawy

W Europie Zachodniej w okresie od stycznia do sierpnia tego roku sprzedaż bestsellera czeskiej marki wzrosła o 41,4% w porównaniu do tego samego okresu 2013 roku, ustanawiając nowe rekordy sprzedaży w wielu krajach. Od wprowadzenia na rynek modelu trzeciej generacji na początku 2013 roku, Skoda dostarczyła już do Klientów ponad 344 000 Octavii i Octavii Combi.

Nowa Skoda Octavia została wprowadzona na rynek europejski w 2013 roku. Bardzo szybko do oferty dołączyła Octavia Combi. W połowie 2013 roku do sprzedaży trafiła Octavia Combi 4x4, a także wariant RS - najszybsza do tej pory seryjnie produkowana Octavia. Od końca 2013 roku najoszczędniejszą Octavią jest wersja GreenLine. W tym roku swoje premiery miały natomiast Octavia G-TEC, napędzana gazem ziemnym, oraz uterenowiona Octavia Scout. Od kilku miesięcy w ofercie dostępna jest także ekskluzywna Octavia L&K.

Rozbudowana oferta nowej Octavii przyczyniła się do sukcesu rynkowego. Sprzedaż Octavii i Octavii Combi w Europie Zachodniej wzrosła o 41,4% do 98 100 egzemplarzy dostarczonych w ciągu ośmiu miesięcy br. Octavia jest liderem sprzedaży nie tylko w Czechach, ale także w Polsce, na Słowacji, na Węgrzech, w Finlandii, Islandii, Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie. Rekordową sprzedaż osiągnięto także m.in. w Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii czy Danii.

Używana Skoda Octavia - sprawdź ogłoszenia

Octavia jest kluczowym modelem w międzynarodowej strategii wzrostu czeskiego producenta. W ciągu najbliższych lat Skoda planuje zwiększyć światową sprzedaż tego modelu do 1,5 mln egzemplarzy rocznie. Poza Europą, producent liczy w szczególności na wzrosty na rynkach w Chinach, Rosji i Indiach.

Za sprawą trzeciej generacji Octavii, Skoda kontynuuje historię sukcesu tego modelu. Octavia, jak żaden inny model, symbolizuje szybki wzrost marki w ciągu ostatnich dwóch dekad. Jego wprowadzenie w 1996 roku znacząco wpłynęło na rozwój marki, umożliwiając powstanie międzynarodowego producenta samochodów, obecnego na ponad 100 rynkach.

Pomiędzy 1996 rokiem a sierpniem 2014 roku Skoda dostarczyła Klientom na całym świecie 4,4 mln sztuk Octavii, co odpowiada około 40% całkowitej wielkości sprzedaży marki w całym tym okresie. W Polsce model cieszy się ogromną popularnością, zajmując pozycję lidera. W 2013 roku zarejestrowano 11 463 szt. tego modelu, a w 2014 roku już 10 531 szt., co stanowi wzrost o ponad 30% w stosunku do ubiegłego roku (w okresie styczeń-wrzesień).

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy

Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance