Dwulitrowy silnik Volvo o mocy 450 KM!

Volvo pokazało nowy koncepcyjny silnik z rodziny Drive-E. Czterocylindrowa jednostka benzynowa, dzięki potrójnemu doładowaniu, z zaledwie dwóch litrów pojemności generuje aż 450 KM mocy
Volvo wycisnęło 450 KM z dwóch litrów Dwulitrowy silnik Volvo o mocy 450 KM! Volvo pokazało nowy koncepcyjny silnik z rodziny Drive-E. Czterocylindrowa jednostka benzynowa dzięki potrójnemu doładowaniu generuje aż 450 KM mocy. Volvo pokazało nowy koncepcyjny silnik z rodziny Drive-E. Czterocylindrowa jednostka benzynowa dzięki potrójnemu doładowaniu z zaledwie dwóch litrów pojemności generuje aż 450 KM mocy. Czy są jakieś granice? Według Volvo można jeszcze je przesunąć. Szwedzki producent stawia kolejny krok na drodze do downsizingu. Po ubiegłorocznym debiucie rynkowym generacji dwulitrowych silników turbodoładowanych Drive-E, osiągających moc od 181 do 306 KM, Volvo zaprezentowało koncepcyjny motor o mocy aż 450 KM! Oczywiście również jest on czterocylindrowy i dwulitrowy. Ma ogromną moc, ale emituje niewiele spalin, jest lekki, a do tego wyeliminowano w nim niemal do zera efekt tzw. turbodziury. To wszystko za sprawą zastosowania potrójnego doładowania. Tego rodzaju technologia jeszcze nigdy nie występowała w takiej konfiguracji. W projekcie wzięli udział partnerzy i dostawcy Volvo - AVL, Denso i Volvo Polestar Racing. 450-konny silnik wyposażono w elektryczny kompresor, który przekazuje sprężone powietrze nie do komór spalania, lecz do dwóch pracujących równolegle sprężarek. Duże ciśnienie doładowania wymagało zastosowania wydajnej, podwójnej pompy paliwowej. Paliwo jest tłoczone pod ciśnieniem 250 barów - duża wartość, jak na jednostkę benzynową. Stałe doładowanie wspomagane napędem elektrycznym zapewnia natychmiastową reakcję na gaz. Specjaliści Volvo twierdzą, że obecnie największym zadaniem inżynieryjnym jest sprawienie, by jak najwięcej powietrza przepływało przez silnik i by było ono optymalnie spożytkowane. Nowoczesne układy turbodoładowania są niezbędnym elementem do osiągnięcia tego zadania.
BMW X6 M50d BMW X6 M50d | Test | Czy to ma sens?

Czy są jakieś granice? Według Volvo można jeszcze je przesunąć. Szwedzki producent stawia kolejny krok na drodze do downsizingu. Po ubiegłorocznym debiucie rynkowym generacji dwulitrowych silników turbodoładowanych Drive-E osiągających moc od 181 do 306 KM, Volvo zaprezentowało koncepcyjny motor o mocy aż 450 KM!

Oczywiście również jest on czterocylindrowy i dwulitrowy. Ma ogromną moc, ale emituje niewiele spalin, jest lekki, a do tego wyeliminowano w nim niemal do zera efekt tzw. turbodziury. To wszystko za sprawą zastosowania potrójnego doładowania. Tego rodzaju technologia jeszcze nigdy nie występowała w takiej konfiguracji. W projekcie wzięli udział partnerzy i dostawcy Volvo - AVL, Denso i Volvo Polestar Racing.

Sprawdź, czy stać cię na kupno Volvo

450-konny silnik wyposażono w elektryczny kompresor, który przekazuje sprężone powietrze nie do komór spalania, lecz do dwóch, pracujących równolegle sprężarek. Duże ciśnienie doładowania wymagało zastosowania wydajnej, podwójnej pompy paliwowej. Paliwo jest tłoczone pod ciśnieniem 250 barów - duża wartość, jak na jednostkę benzynową. Stałe doładowanie wspomagane napędem elektrycznym zapewnia natychmiastową reakcję na gaz.

Specjaliści Volvo twierdzą, że obecnie największym zadaniem inżynieryjnym jest sprawienie, by jak najwięcej powietrza przepływało przez silnik i by było ono optymalnie spożytkowane. Nowoczesne układy turbodoładowania są niezbędnym elementem do osiągnięcia tego zadania.

Na rynku mamy już do czynienia z rozwiązaniami, które łączą mały rozmiar silnika z dużą mocą. Posiadają one jednak pojedyncze turbo, które wytwarzając dużą moc nie jest w stanie zapewnić pełnego komfortu prowadzenia pojazdu ze względu na powolną reakcję silnika. My wiedzieliśmy, że jesteśmy w stanie poradzić sobie z tym problem. Stoi za na nami historia i lata doświadczenia. Już w 1981 r. byliśmy jednym z pierwszych koncernów, który oferował szeroki wybór technologii turbo - powiedział Michael Fleiss, wiceprezes ds. silników w Volvo Car Group.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Volvo XC90 | Szwedzkie nadzieje

2015 Volvo XC90

Więcej o:
Komentarze (52)
Dwulitrowy silnik Volvo o mocy 450 KM!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Janek

    Oceniono 95 razy 51

    Większość z hejtów, jakie pojawiają się przy tego typu informacjach pochodzi od "konsumentów" którzy kupują auta na rynku wtórnym. Otóż drodzy użytkownicy 10 letnich passatów czy też innych wiecznych -oczywiście wolnossących wozideł: musicie w końcu zrozumieć, iż obecna motoryzacja nie celuje w klientów aut używanych, dla których wydatek rzędu kilku tysięcy na naprawę samochodu oznacza śmierć głodową całej rodziny.
    Producenci samochodów w dzisiejszych czasach swoje zaawansowane technicznie rozwiązania kierują do tych, którzy po samochody udają się do salonu/dealera a nie na giełdę/do komisu. A ta grupa docelowa ma głęboko w dupie, iż jakaś tam część w ich samochodzie rozsypie się po 180 czy 200 tysiącach kilometrów, bo do tego czasu oni już zdążą wymienić auto na nowe. Koniec.

  • Gość: svuhqv

    Oceniono 63 razy 45

    a w takim silniku to turbiny psują się razem, czy po jednej co pół roku? :D

  • Gość: gzesiolek

    Oceniono 37 razy 35

    Jeszcze 20lat temu norma bywaly silniki z 6-8 cylindrami... a teraz niedlugo krolowac bede silniki z 6-8 sprezarkami...

  • marych

    Oceniono 27 razy 25

    zamiast wymieniać olej co 10 tys. będzie sie wymieniało cały silnik.

  • egonw3

    Oceniono 21 razy 17

    Za przejechanie tym bez remontu 100k km Volvo funduje dobrego szampana i lot na Międzynarodową Stację Kosmiczną...

  • walek7003

    Oceniono 27 razy 13

    Mój Phaeton ma 335 km. z 4,2 l. wydaje mi się że jeżdżę nim teraz będę jeździł kiedy wprowadzą tę nowinkę z Volvo i będę jeździł kiedy już wszystkie zezłomują...

  • ligand17

    Oceniono 12 razy 10

    Ciekawe, jaka będzie żywotność takiego silnika z kompresorem, 2 turbinami i dużym momentem od samego dołu. Szczególnie w warunkach zimowych, kiedy silnik się długo nagrzewa...

  • aghrra

    Oceniono 11 razy 9

    Dwulitrowe unijne ekogówienko

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX