Salon Paryż 2014 | Ford Edge | Duży SUV dla Europy

Ford wraca na Stary Kontynent z dużym SUV-em. Jest to model Edge, który dostał misję podboju zagranicznych rynków
Ford Edge Duży SUV dla Europy. Ford wraca na Stary Kontynent z dużym SUV-em. Jest to model Edge, który dostał misję podboju zagranicznych rynków. Wersja znacznie się różni od tej z USA. Ford wraca na Stary Kontynent z dużym SUV-em. Jest to model Edge, który dostał misję podboju zagranicznych rynków. Ford Edge pojawił się na rynku amerykańskim pod koniec 2006 roku. Powstał jako typowy crossover. Oparto go na platformie modelu Fusion (sedan klasy średniej) i chociaż oferowany był opcjonalnie z napędem obu osi, to często pełnił rolę dużego rodzinnego kombi. Druga generacja została stworzona od podstaw na platformie znanej z nowego Mondeo. Od początku brano pod uwagę, że Edge ma być modelem globalnym. Wersja europejska została starannie przygotowana pod nasze gusta. W stosunku do Edge'a oferowanego w Ameryce zmieniło się sporo. Do wyboru będą jedynie dwie wersje wysokoprężnego silnika 2.0 TDCi. Pierwsza oferuje moc 180 KM i moment 400 Nm współpracując z sześciobiegową skrzynią ręczną. Druga dostarcza 210 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego i będzie dostępna jedynie z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową PowerShift. Opcjonalny napęd 4x4 będzie wykorzystywał sprzęgło sterowane elektroniczne potrafiące w razie konieczności przesłać 100% mocy na jedną z osi. Za tymi zmianami podąża sztywniejsze zawieszenie. Kolejną zmianą jest progresywny układ kierowniczy stworzony, by zwiększyć przyjemność z jazdy. Edge ma być pierwszym modelem, w którym zostanie on wprowadzony, ale w nieodległej przyszłości trafi także do mniejszych modeli. Wśród nowości z zakresu bezpieczeństwa nowy Edge, razem z Mustangiem, wprowadza poduszkę chroniącą kolana pasażera w razie wypadku. W salonach Forda dostępny jest obecnie kompaktowy SUV Kuga. Na początku przyszłego roku dołączą do niego mały crossover EcoSport i przedstawiony Edge. Tym samym oferta modeli uterenowionych Forda będzie już pełna.
Nowy Ford Mondeo | Ceny w PolsceNowy FordMondeo | Ceny w Polsce

Ford Edge pojawił się na rynku amerykańskim pod koniec 2006 roku. Powstał jako typowy crossover. Oparto go na platformie modelu Fusion (sedan klasy średniej) i chociaż oferowany był opcjonalnie z napędem obu osi, to często pełnił rolę dużego rodzinnego kombi. Druga generacja została stworzona od podstaw na platformie znanej z nowego Mondeo. Od początku brano pod uwagę, że Edge ma być modelem globalnym.

Wersja europejska została starannie przygotowana pod nasze gusta. W stosunku do Edge'a oferowanego w Ameryce zmieniło się sporo.

Do wyboru będą jedynie dwie wersje wysokoprężnego silnika 2.0 TDCi. Pierwsza oferuje moc 180 KM i moment 400 Nm współpracując z sześciobiegową skrzynią ręczną. Druga dostarcza 210 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego i będzie dostępna jedynie z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową PowerShift. Opcjonalny napęd 4x4 będzie wykorzystywał sprzęgło sterowane elektroniczne potrafiące w razie konieczności przesłać 100% mocy na jedną z osi. Za tymi zmianami podąża sztywniejsze zawieszenie.

Ford Kuga - Ogłoszenia

Kolejną zmianą jest progresywny układ kierowniczy stworzony, by zwiększyć przyjemność z jazdy. Edge ma być pierwszym modelem, w którym zostanie on wprowadzony, ale w nieodległej przyszłości trafi także do mniejszych modeli. Wśród nowości z zakresu bezpieczeństwa nowy Edge, razem z Mustangiem, wprowadza poduszkę chroniącą kolana pasażera w razie wypadku.

W salonach Forda dostępny jest obecnie kompaktowy SUV Kuga. Na początku przyszłego roku dołączą do niego mały crossover EcoSport i przedstawiony Edge. Tym samym oferta modeli uterenowionych Forda będzie już pełna.


ZOBACZ TAKŻE:

Znamy ceny nowego Forda Focusa

Znamy ceny nowego Forda Focusa

Więcej o:
Komentarze (35)
Salon Paryż 2014 | Ford Edge | Duży SUV dla Europy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gabaryt

    Oceniono 40 razy 28

    Duży? Expedition jest dużym SUVem u Forda. Kuga to zwykły podniesiony Focus, nie żaden SUV. To zaklinanie rzeczywistości z tej samej kategorii, co porównywanie Octavii do Passata i Superba do klasy E.

  • liczbynieklamia

    Oceniono 21 razy 13

    Ford USA ma w ofercie 3 SUV-y większe od Edge'a (468cm) - Flex (513cm), Explorer (501cm) i Expedition (523cm w wersji zwykłej i 561cm w wersji EL). Nazwanie go "dużym", gdy ma prawie metr dłuższego brata to żart czy ironia?

  • Gość: Franek

    Oceniono 21 razy 11

    Diesel gusta europejczyków? Ja jestem Polakiem i przyznam się, że wziąłbym pod uwagę to auto, ale tylko i wyłącznie w benzynie. Nie ma czegoś takiego jak europejczyk dla mnie. A diesel dla mnie gdzie poruszam się w 70% po mieście wcale nie jest ekonomiczny a bynajmniej ekologiczny.

  • Gość: wretgfdg

    Oceniono 13 razy 7

    Bardzo przypomina Hyundaia Santa Fe. ładny.

  • marych

    Oceniono 3 razy 3

    w linku na jedynce było, że będzie dostępny... Ale kiedy?
    I za ile?
    Co z silnikiem 2,7 benzyna?
    Swoją drogą jest już nowe XC90, będzie Edge czas na wejście domeuropy Mazdy Cx9
    Kiedyś to był ten sam samochód różniący się tylko blachami i ceną...

  • hutchence

    Oceniono 4 razy 2

    Może by tak jakąś fajną V-kę dali a nie tylko te 4ro cylindrowce z turbo...

  • iobserver

    Oceniono 4 razy 0

    hundaj santa fe (feee)

  • Gość: MAX

    Oceniono 5 razy -5

    2.0 i 210 KM to trochę lipa jak na takie auto..!!! z kim oni chćą konkurować z takim silniczkiem ....!!!???

  • Janek Nowak

    Oceniono 29 razy -23

    Mam Mazdę CX-7 zaprojektowaną, wyprodukowaną a Japonii i to mi wystarczy, cacy auto, cacy jazda za niecałe 70 tys zł i to za nówkę proszę państawa, a wiec tyle co za Focusa w lepszej wersji......................Amen

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX