Salon Paryż 2014 | Lamborghini Asterion | Sportowa hybryda

Lamborghini ujawniło swój zapowiadany, tajemniczy model. Nazywa się Asterion LPI 910-4 i jest konceptem wyposażonym w hybrydowy napęd typu plug-in (PHEV). To zapowiedź nowej ery u włoskiego producenta supersamochodów
Lamborghini Asterion Sportowa hybryda Lamborghini ujawniło swój zapowiadany, tajemniczy model. Nazywa się Asterion LPI 910-4 i jest konceptem wyposażonym w hybrydowy napęd typu plug-in (PHEV) Lamborghini ujawniło swój zapowiadany, tajemniczy model. Nazywa się Asterion LPI 910-4 i jest konceptem wyposażonym w hybrydowy napęd typu plug-in (PHEV). To zapowiedź nowej ery u włoskiego producenta supersamochodów. Asterion to przykład na to jak można połączyć nowoczesne technologie, redukując emisję CO2, ale nie tracąc sportowego charakteru i piorunujących osiągów. System hybrydowy składa się z benzynowego silnika V10 o pojemności 5,2 litra i trzech silników elektrycznych. Łączna moc wynosi 910 KM pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 320 km/h. Bezemisyjnie, wyłącznie na napędzie elektrycznym, samochód może pokonać maksymalnie dystans 50 km i rozpędzić się do 125 km/h. W cyklu NEDC Lamborghini Asterion zużywa w trybie mieszanym 4,12 litra benzyny na 100 km i emituje 98 g CO2/km. Układ hybrydowy to dodatkowa masa 250 kg. Asterion jest demonstracją możliwości marki. Model mógłby być już dziś produkowany, niestety na razie nie zapadła jeszcze taka decyzja.
Lamborghini Warszawa Lamborghini oficjalnie w Polsce | Salon marki w Warszawie

Asterion to przykład na to jak można połączyć nowoczesne technologie, redukując emisję CO2, ale nie tracąc sportowego charakteru i piorunujących osiągów.

Ile za używane Lamborghini w Polsce?

System hybrydowy składa się z benzynowego silnika V10 o pojemności 5,2 litra i trzech silników elektrycznych. Łączna moc wynosi 910 KM pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 320 km/h.

Bezemisyjnie, wyłącznie na napędzie elektrycznym, samochód może pokonać maksymalnie dystans 50 km i rozpędzić się do 125 km/h. W cyklu NEDC Lamborghini Asterion zużywa w trybie mieszanym 4,12 litra benzyny na 100 km i emituje 98 g CO2/km. Układ hybrydowy to dodatkowa masa 250 kg.

Asterion jest demonstracją możliwości marki. Model mógłby być już dziś produkowany, niestety na razie nie zapadła jeszcze taka decyzja.

ZOBACZ TAKŻE:

50 lat Lamborghini - kompletna historia firmy

Lamborghini LM 002

Więcej o: