Informacje dotyczące Fabii kombi nadal są bardzo skąpe. Jeśli chodzi o nadwozie wiadomo, że trzecia generacja będzie o 90 mm szersza i 31 mm niższa od poprzedniczki. Sądząc po zdjęciach bagażnik może być równie duży, choć na oficjalne dane musimy poczekać. Fabia III hatchback dysponuje przedziałem bagażowym o pojemności 330 litrów (+15 l) i 1150 litrów (-30 l) przy złożonej tylnej kanapie, zatem kombi także powinno otrzymać pokaźny kufer.
Do napędu zostaną użyte podobne silniki, co w hatchbacku. Będą to benzynowe jednostki 1.0 MPI oraz 1.2 TSI o mocach dochodzących do 110 KM. Nowy silnik wysokoprężny 1.4 TDI oferowany będzie w kilku wersjach o spektrum mocy 75-105 KM. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6 i są standardowo wyposażone w system Start-Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Napęd będzie przekazywany za pomocą ręcznej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowej przekładni DSG.
Pierwszy raz dostępna w Fabii będzie funkcja Front Assistant ze zintegrowanym systemem awaryjnego hamowania w mieście (City Emergency Braking Function) i hamulcem antykolizyjnym (Multi-Collision Brake). Nowa Fabia otrzyma także inne systemy bezpieczeństwa, jak Driver Activity Assistant (monitorujący poziom zmęczenia kierowcy), ogranicznik prędkości, system zapobiegający staczaniu się pojazdu ze wzniesienia Hill-Hold Control oraz elektroniczny monitoring ciśnienia powietrza w oponach.
ZOBACZ TAKŻE: