Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku
Wideo | Civic Type-R | Pragniesz jej
Nowy hot-hatch, który w przyszłym roku pojawi się w europejskich salonach sprzedaży Hondy, będzie najbardziej ekstremalną wersją modelu Type R, jaka kiedykolwiek powstała. Źródłem napędu jest 2-litrowa jednostka benzynowa i-VTEC. Silnik rozwija moc ponad 280 KM, oferując podobno niespotykane wcześniej osiągi w modelach z serii Type R.
Nowy motor Hondy spełnia normy czystości spalin Euro 6 i odznacza się bardzo zaawansowaną konstrukcją. Poprzednie wersje Hondy Civic Type R były napędzane silnikami wolnossącymi, natomiast nowa jednostka otrzymała turbosprężarkę, która pozwala uzyskać lepsze osiągi przy niższych prędkościach obrotowych. Z kolei przy wyższych obrotach doskonałą dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC - od lat doceniany przez właścicieli modeli Type R.
W nowej Hondzie Civic Type R zadebiutuje nowy przycisk "+R" zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb "+R", pozwalający uzyskać porywające wrażenia z jazdy. Reakcje silnika będą wówczas bardziej wyostrzone, a moment obrotowy będzie dostarczany w bardziej agresywny sposób, co ma na celu wydobycie maksymalnych osiągów. Zmieni się również sposób pracy układu kierowniczego - na bardziej bezpośredni, a nowy czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów zapewni doskonałe właściwości jezdne.
Kolejnym przykładem innowacyjnego podejścia Hondy do budowy samochodu o sportowych osiągach jest system "steer axis". W celu przekazania mocy turbodoładowanego silnika 2.0 i-VTEC na koła, w przednim zawieszeniu auta zastosowano innowacyjny, mechaniczny system, który minimalizuje niekorzystne siły przekazywane z kół na kierownicę i pozwala w pełni wykorzystać dynamiczne właściwości jezdne nowego modelu.
Co więcej, specjalnie dla Civica Type R inżynierowie Hondy opracowali czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę tłumienia przednich i tylnych amortyzatorów do aktualnych warunków drogowych. Dzięki temu zaawansowanemu układowi, nowa Honda Civic Type R zapewnia komfort podczas spokojnego przemieszczania się ze stałą prędkością oraz dynamiczne właściwości podczas sportowej jazdy.
Podobnie jak poprzednicy, nowa Honda Civic Type R będzie wyposażona w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, która pozwoli zwiększyć przyjemność z eksploatacji auta. Nowa Honda Civic Type R została opracowana z uwzględnieniem gustów europejskich kierowców. Samochód będzie budowany w należącej do Hondy nowoczesnej fabryce w Swindon w Wielkiej Brytanii, a w sprzedaży pojawi się w 2015 roku.
ZOBACZ TAKŻE:
-
Rząd wypowiedział się o obowiązku zmiany opon na zimówki. Eksperci nie będą zachwyceni
-
Rząd oddaje pieniądze za malucha i dużego fiata. Można dostać blisko 20 tysięcy złotych
-
Jak zadbać o samochód po zimie? Przyszła odwilż - umyj samochód zanim będzie za późno
-
Tysiące samochodów niszczeje na dawnym torze wyścigowym w Wielkiej Brytanii. Brakuje na nie chętnych
-
LED-owe reflektory. Ile kosztuje naprawa i jaka jest żywotność takich świateł?
- GDDKiA unieważnia przetarg na budowę odcinka trasy S1. "Wykonanie nie leży w interesie publicznym"
- Kierowco, wracają zakazy od 27.02. W jednym województwie i na granicy. Mamy pełną listę zmian
- Kradzieże "na walizkę" coraz popularniejsze. Jak się chronić? Trzy dobre sposoby
- Sam na sam z nowym Nissanem Qashqai. To sprytnie zaprojektowany samochód. Oto 10 przykładów
- Opinie Moto.pl: Renault Espace 2.0 Blue dCi Initiale Paris. Było źle, ale potem pojechaliśmy w trasę
Forum
- Pojade nostalgicznie, radio samochodowe:) (14)
- Szkoda samochodu (14)
- Z kapiszonów w oponki (21)
- Na drogach jesteśmy bandytami... (49)
- OT wolny rynek w texasie (56)
- Zachód nam pomoże? W razie kłopotów? (31)
- Wypożyczalnie aut - debetówka vs prepaid (47)
- Brzydkie? Ładne? (60)
- OT - jeszcze o szczepieniach. (47)
- Mandat z parkingu pod Lidlem czy Biedrą... (55)