Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

Honda zaprezentuje na salonie samochodowym w Paryżu produkcyjną wersję swojego nowego hot-hatcha, czyli Civica Type R. Zapowiedzią tego wydarzenia są zdjęcia drugiej wersji konceptu oraz dane techniczne auta
Honda Civic Type R Na ulicach w przyszłym roku Honda zaprezentuje na salonie samochodowym w Paryżu produkcyjną wersję swojego nowego hot-hatcha, czyli Civica Type R. Zapowiedzią tego wydarzenia są zdjęcia drugiej wersji konceptu oraz dane techniczne auta. Nowy hot-hatch, który w przyszłym roku pojawi się w europejskich salonach sprzedaży Hondy, będzie najbardziej ekstremalną wersją modelu Type R, jaka kiedykolwiek powstała. Źródłem napędu jest 2-litrowa jednostka benzynowa i-VTEC. Silnik rozwija moc ponad 280 KM, oferując podobno niespotykane wcześniej osiągi w modelach z serii Type R. Nowy motor Hondy spełnia normy czystości spalin Euro 6 i odznacza się bardzo zaawansowaną konstrukcją. Poprzednie wersje Hondy Civic Type R były napędzane silnikami wolnossącymi, natomiast nowa jednostka otrzymała turbosprężarkę, która pozwala uzyskać lepsze osiągi przy niższych prędkościach obrotowych. Z kolei przy wyższych obrotach doskonałą dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC - od lat doceniany przez właścicieli modeli Type R. W nowej Hondzie Civic Type R zadebiutuje nowy przycisk "+R" zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb "+R", pozwalający uzyskać porywające wrażenia z jazdy. Reakcje silnika będą wówczas bardziej wyostrzone, a moment obrotowy będzie dostarczany w bardziej agresywny sposób, co ma na celu wydobycie maksymalnych osiągów. Zmieni się również sposób pracy układu kierowniczego - na bardziej bezpośredni, a nowy czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów zapewni doskonałe właściwości jezdne. Kolejnym przykładem innowacyjnego podejścia Hondy do budowy samochodu o sportowych osiągach jest system "steer axis". W celu przekazania mocy turbodoładowanego silnika 2.0 i-VTEC na koła, w przednim zawieszeniu auta zastosowano innowacyjny, mechaniczny system, który minimalizuje niekorzystne siły przekazywane z kół na kierownicę i pozwala w pełni wykorzystać dynamiczne właściwości jezdne nowego modelu. Co więcej, specjalnie dla Civica Type R inżynierowie Hondy opracowali czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę tłumienia przednich i tylnych amortyzatorów do aktualnych warunków drogowych. Dzięki temu zaawansowanemu układowi, nowa Honda Civic Type R zapewnia komfort podczas spokojnego przemieszczania się ze stałą prędkością oraz dynamiczne właściwości podczas sportowej jazdy. Podobnie jak poprzednicy, nowa Honda Civic Type R będzie wyposażona w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, która pozwoli zwiększyć przyjemność z eksploatacji auta. Nowa Honda Civic Type R została opracowana z uwzględnieniem gustów europejskich kierowców. Samochód będzie budowany w należącej do Hondy nowoczesnej fabryce w Swindon w Wielkiej Brytanii, a w sprzedaży pojawi się w 2015 roku.
Wideo | Civic Type-R | Pragniesz jejWideo | Civic Type-R | Pragniesz jej

Nowy hot-hatch, który w przyszłym roku pojawi się w europejskich salonach sprzedaży Hondy, będzie najbardziej ekstremalną wersją modelu Type R, jaka kiedykolwiek powstała. Źródłem napędu jest 2-litrowa jednostka benzynowa i-VTEC. Silnik rozwija moc ponad 280 KM, oferując podobno niespotykane wcześniej osiągi w modelach z serii Type R.

Nowy motor Hondy spełnia normy czystości spalin Euro 6 i odznacza się bardzo zaawansowaną konstrukcją. Poprzednie wersje Hondy Civic Type R były napędzane silnikami wolnossącymi, natomiast nowa jednostka otrzymała turbosprężarkę, która pozwala uzyskać lepsze osiągi przy niższych prędkościach obrotowych. Z kolei przy wyższych obrotach doskonałą dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC - od lat doceniany przez właścicieli modeli Type R.

W nowej Hondzie Civic Type R zadebiutuje nowy przycisk "+R" zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb "+R", pozwalający uzyskać porywające wrażenia z jazdy. Reakcje silnika będą wówczas bardziej wyostrzone, a moment obrotowy będzie dostarczany w bardziej agresywny sposób, co ma na celu wydobycie maksymalnych osiągów. Zmieni się również sposób pracy układu kierowniczego - na bardziej bezpośredni, a nowy czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów zapewni doskonałe właściwości jezdne.

Kolejnym przykładem innowacyjnego podejścia Hondy do budowy samochodu o sportowych osiągach jest system "steer axis". W celu przekazania mocy turbodoładowanego silnika 2.0 i-VTEC na koła, w przednim zawieszeniu auta zastosowano innowacyjny, mechaniczny system, który minimalizuje niekorzystne siły przekazywane z kół na kierownicę i pozwala w pełni wykorzystać dynamiczne właściwości jezdne nowego modelu.

Co więcej, specjalnie dla Civica Type R inżynierowie Hondy opracowali czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę tłumienia przednich i tylnych amortyzatorów do aktualnych warunków drogowych. Dzięki temu zaawansowanemu układowi, nowa Honda Civic Type R zapewnia komfort podczas spokojnego przemieszczania się ze stałą prędkością oraz dynamiczne właściwości podczas sportowej jazdy.

Podobnie jak poprzednicy, nowa Honda Civic Type R będzie wyposażona w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, która pozwoli zwiększyć przyjemność z eksploatacji auta. Nowa Honda Civic Type R została opracowana z uwzględnieniem gustów europejskich kierowców. Samochód będzie budowany w należącej do Hondy nowoczesnej fabryce w Swindon w Wielkiej Brytanii, a w sprzedaży pojawi się w 2015 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Fabryczni tunerzy | Honda Type R

Fabryczni tunerzy | Honda Type R