Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

Jaguar XE z nowym silnikiem serii Ingenium ma być nie tylko najoszczędniejszym modelem marki, zostawi w pokonanym polu m.in. Golfa BlueMotion

Mercedes C63 AMG | Początek ery turbo

Nowy Jaguar XE to przedstawiciel segmentu D premium. Jego konkurencją są Audi A4, czy BMW serii 3, ale XE dzięki wykorzystaniu stopów aluminium w konstrukcji jest od nich lżejszy. W połączeniu z nowymi silnikami wysokoprężnymi ma to zapewnić rewelacyjnie niskie spalanie.

Silniki wysokoprężne Ingenium spełniają wymagania normy Euro 6. Zmienne fazy pracy zaworów wydechowych skracają czas niezbędny do osiągnięcia temperatury roboczej katalizatora i usprawniają proces oczyszczania filtra cząstek stałych (DPF). Chłodzony system recyrkulacji spalin o obniżonym ciśnieniu (EGR) redukuje temperaturę w komorze spalania, ograniczając tym samym ilość powstających w niej tlenków azotu.

Jaguar X-Type - Ogłoszenia

Jednostka Diesla 2.0 Ingenium będzie oferowana w dwóch wariantach mocy. Pierwsza z nich oferuje 163 KM mocy oraz 380 Nm momentu i wg producenta ma zużywać jedynie 3,1 l/100 km (99 g CO2/km). To dość mocno wyśrubowany wynik i wątpliwe jest, by udało się go łatwo powtórzyć w warunkach prawdziwego ruchu. Dla porównania superoszczędny VW Golf BlueMotion zużywa wg producenta 3,2 l/100 km. Mocniejsza wersja XE oferuje moc 180 KM i 430 Nm momentu obrotowego. Jej średnie zużycie nie jest jeszcze znane.

Obok silników Ingenium, w nowym modelu XE oferowane będą także mocne i oszczędne, turbodoładowane jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa: rzędowa, 4-cylindrowa o pojemności 2.0 l, oraz 3.0 w układzie V6. Więcej na ich temat znajdziecie w linku poniżej.

Nowy Jaguar XE | BMW serii 3 na celowniku

Więcej o:
Copyright © Agora SA