Mercedes Future Truck 2025 | Ciężarówka przyszłości będzie jeździć sama

Jak duży potencjał tkwi w autonomicznym poruszaniu się samochodów zaprezentuje Mercedes podczas rozpoczynających się Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych w Hanowerze
Mercedes Future Truck 2025 Ciężarówka przyszłości będzie jeździć sama Mercedes w Hanowerze zaprezentuje ciężarówkę, która w 2025 roku będzie mogła poruszać się po autostradach w pełni autonomicznie Jak duży potencjał tkwi w autonomicznym poruszaniu się samochodów, zaprezentuje Mercedes podczas rozpoczynających się Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych w Hanowerze. Ciężarówki przyszłości mają być o wiele bardziej bezpieczne. Tak przynajmniej twierdzi Mercedes i prezentuje TIR-a przyszłości. Futurystyczną ciężarówkę, która w 2025 będzie mogła poruszać się po autostradach w pełni autonomicznie. Ciężarówka przyszłości wyróżnia się płynnymi, aerodynamicznymi kształtami. Mercedes swoją wyjątkową stylistyką chce dodatkowo zaznaczyć nowoczesność swojego projektu. Ale przejdźmy do faktów. Ciężarówka budzi się do życia po jej uruchomieniu. I to w dosłownym tego słowa znaczeniu. Specjalny lakier zaczyna świecić, światła LED zamieniają elementy kabiny w rozświetlone pola. Tradycyjne lusterka zastąpiono kamerami. Wszystkie systemy zostały już wypróbowane w pierwszych prototypach. Na odcinku niemieckiej autostrady A14 w okolicach Magdeburga przeprowadzono pomyślnie pierwsze testy. Mercedes przyszłości wyposażony jest w system nazwany "Highway Pilot". Dzięki niemu ciężarówka porusza się do prędkości 85 km/h po autostradzie zupełnie sama, bez ingerencji kierowcy. W "autostradowym pilocie" znalazły zastosowanie takie systemy jak asystent hamowania, asystent utrzymywania samochodu na swoim pasie ruchu czy tempomat, który zbiera na bieżąco informacje o topografii terenu i przebiegu trasy. Jest on połączony z jednostką napędową, której moc dopasowuje do aktualnej sytuacji na trasie. Mercedes wie o czym mówi, bo mimo, że auto nosi nazwę Future Truck 2025 jego wszystkie systemy zostały już wypróbowane w pierwszych prototypach. Na odcinku niemieckiej autostrady A14 w okolicach Magdeburga przeprowadzono pomyślnie pierwsze testy. Jak twierdzi szef Dailmera odpowiedzialny za samochody ciężarowe Wolfgang Bernhard Mercedes jest technicznie przygotowany na pójścia krok na przód. Teraz skupić się na stworzeniu odpowiednich regulacji prawnych umożliwiających poruszanie się autonomicznych pojazdów.
Mercedes SLTMercedes SLT | Nowy okręt flagowy Mercedesa

Ciężarówki przyszłości mają być o wiele bardziej bezpieczne. Tak przynajmniej twierdzi Mercedes i prezentuje TIR-a przyszłości. Futurystyczną ciężarówkę, która w 2025 będzie mogła poruszać się po autostradach w pełni autonomicznie.

Sprawdź ceny używanych Mercedesów

Ciężarówka przyszłości wyróżnia się płynnymi, aerodynamicznymi kształtami. Mercedes swoją wyjątkową stylistyką chce dodatkowo zaznaczyć nowoczesność swojego projektu. Ale przejdźmy do faktów. Ciężarówka budzi się do życia po jej uruchomieniu. I to w dosłownym tego słowa znaczeniu. Specjalny lakier zaczyna świecić, światła LED zamieniają elementy kabiny w rozświetlone pola. Tradycyjne lusterka zastąpiono kamerami.

Wszystkie systemy zostały już wypróbowane w pierwszych prototypach. Na odcinku niemieckiej autostrady A14 w okolicach Magdeburga przeprowadzono pomyślnie pierwsze testy

Mercedes przyszłości wyposażony jest w system nazwany "Highway Pilot". Dzięki niemu ciężarówka porusza się do prędkości 85 km/h po autostradzie zupełnie sama, bez ingerencji kierowcy. W "autostradowym pilocie" znalazły zastosowanie takie systemy jak asystent hamowania, asystent utrzymywania samochodu na swoim pasie ruchu czy tempomat, który zbiera na bieżąco informacje o topografii terenu i przebiegu trasy. Jest on połączony z jednostką napędową, której moc dopasowuje do aktualnej sytuacji na trasie. Mercedes wie o czym mówi, bo mimo, że auto nosi nazwę Future Truck 2025 jego wszystkie systemy zostały już wypróbowane w pierwszych prototypach. Na odcinku niemieckiej autostrady A14 w okolicach Magdeburga przeprowadzono pomyślnie pierwsze testy.

Jak twierdzi szef Dailmera odpowiedzialny za samochody ciężarowe Wolfgang Bernhard Mercedes jest technicznie przygotowany na pójścia krok na przód. Teraz skupić się na stworzeniu odpowiednich regulacji prawnych umożliwiających poruszanie się autonomicznych pojazdów.