Infiniti Q50 2.0T | Pierwsza jazda | Efekt współpracy

Czy przy produkcji samochodu możliwa jest współpraca japońskiej marki z konkurencyjnym niemieckim koncernem w ramach francusko-japońskiego aliansu, której efekt powstaje w Stanach Zjednoczonych? Jak najbardziej możliwa, ostatnio miałem okazję sprawdzić co z tego wyszło
Tak brzmi Infiniti Q50 Eau Rouge | WideoTak brzmi Infiniti Q50 Eau Rouge | Wideo

Wytłumaczeniem powyższej łamigłówki jest nowy silnik w gamie Infiniti Q50 o oznaczeniu 2.0T. Benzynowa jednostka, która zagościła pod maską japońskiego sedana, została opracowana przez koncern Dailmer AG, a powstaje w zakładach w Decherd należących do aliansu, którego częścią jest Renault-Nissan.

Na pierwsze jazdy Infiniti z nową jednostką napędową wybrałem się za to do Szwajcarii. Kraj bardzo piękny i niemalże idealny dla fanów motoryzacji z racji na dobre drogi i mnóstwo ciekawych aut po nich jeżdżących, ale delikatnie mówiąc niesprzyjający dynamicznej jeździe i przekraczaniu prędkości 120 km/h. Mimo to postaram się przekazać Wam jak najwięcej informacji o silniku, który poszerzył gamę japońskiego producenta.

To co można od razu zauważyć prowadząc Infiniti to fakt, że Q50 jest w trakcie jazdy bardzo ciche.

Wykorzystanie technologi Mercedesa w Infiniti ma miejsce nie pierwszy raz. Obecny już w gamie Q50 silnik Diesla bazuje właśnie na niemieckiej jednostce napędowej, ale przeszedł szereg modyfikacji. Tym razem benzynowe 2.0T to dokładnie ta sama konstrukcja, którą znajdziemy np. w nowym Mercedesie Klasy C.

Generuje ona moc 211 KM i 350 Nm momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-3500 obr./min. Silnik współpracuje tylko z jedną, automatyczną, 7-biegową skrzynią biegów. Taki zestaw w połączeniu z nadwoziem ważącym w sumie niespełna 1700 kg zapewnia przyzwoite osiągi. Od 0 do 100 km/h samochód realnie rozpędza się w czasie lekko powyżej 7 sekund, z osiągnięciem katalogowych 245 km/h też nie powinno być problemu.

To co można od razu zauważyć prowadząc Infiniti to fakt, że Q50 jest w trakcie jazdy bardzo ciche. Przy prędkościach rzędu 50-60 km/h w zasadzie nie wiemy czy silnik w ogóle pracuje. Oczywiście jest to kwestia dobrego wyciszenia kabiny pasażerskiej, ale sama jednostka również pracuje cicho i nie wytwarza niepotrzebnych drgań, w przeciwieństwie do wysokoprężnej wersji.

Infiniti G37 - oryginalny sedan z mocnym silnikiem - ogłoszenia

Jazda po szwajcarskich drogach nie pozwoliła nam sprawdzić pracy silnika w wyższym zakresie prędkości, ale za to dokładnie mogliśmy poczuć prowadzenie auta na górskich łukach i zakrętach. W takim środowisku Q50 czuje się bardzo dobrze. Do działania systemu Steer-by-wire trzeba się przyzwyczaić, ponieważ na początku można odnieść wrażenie, że nie przekazuje on nam wszystkich informacji co dzieje się w danym momencie z kołami. Mimo to innowacyjne rozwiązanie Ininifti sprawdza się dobrze i osobom lubiącym gładką i spokojną jazdę na pewno przypadnie do gustu.

Do dobrego prowadzenia przyczynia się także napęd, który trafia nie na przednie, a na tylne koła oraz możliwość wyboru jednego z trybów pracy układu napędowego i kierowniczego. Możemy wybierać pomiędzy pięcioma rodzajami - Snow, Eco, Standard, Sport i Customize, który sami możemy skonfigurować.

Infiniti Q50 - Test | Pierwsza jazda bez trzymanki Więcej o systemie Steer-by-wire | Infiniti Q50 - Test

W trakcie podróżowania w okolicach Zurychu, Q50 2.0T potrzebowało średnio około 9 litrów paliwa na 100 km. Trzeba jednak zaznaczyć, że była to jazda ze średnią prędkością nie przekraczającą 90 km/h. W polskich warunkach wynik ten byłby zapewne inny. Silnik wydaje się być czuły na styl jazdy kierowcy. Jeżeli bez zastanowienia będziemy dociskać pedał gazu, spalanie szybko przekroczy 12 litrów, jeżeli jednak wykorzystamy zalety 7-biegowego automatu, to Q50 nie powinno być bardziej paliwożerne od swojej konkurencji.

Summa Summarum

Do tej pory Infiniti sprzedało w Europie 1300 nowych Q50, które były dostępne tylko z benzynowym silnikiem V6 i układem hybrydowym lub Dieslem o pojemności 2,2 litra. Teraz ta sprzedaż powinna znacznie wzrosnąć, bo Q50 2.0T to bardzo solidna i rozsądna cenowo propozycja w swojej klasie.

Gaz

Wysoki komfort jazdy, ciche wnętrze, konkurencyjna cena

Hamulec

Wynik średniego spalania wrażliwy na styl jazdy

Infiniti Q50 2.0T | Kompendium

Nadwozie sedan, 4d
Silnik
R4, benzynowy, turbo, 1991 cm3
Moc 211 KM przy 3500 obr./min.
Moment obr. 350 Nm przy 1250-3500 obr./min.
Skrzynia biegów 7-automatyczna
Napęd na tylne koła
Wymiary 4790 x 1820 x 1455 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Poj. bagażnika 500 l 
Śr. zużycie paliwa 9,0 l/100 km
0-100 km/h 7,2 s
V maks 245 km/h
Cena 151 500 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców