Salon Paryż 2014 | Nowe Audi A6 | Facelifting technologii

Dokładnie trzy lata temu na salonie samochodowym w Paryżu Audi zaprezentowało aktualną generację modelu A6. Tegoroczna edycja targów będzie miejscem prezentacji wersji po faceliftingu
Nowe Audi A6 Facelifting technologii. Teraz wszystkie trzy silniki TFSI i pięć TDI spełniają normy Euro 6 Dokładnie trzy lata temu na salonie samochodowym w Paryżu Audi zaprezentowało aktualną generację modelu A6. Tegoroczna edycja targów będzie miejscem prezentacji wersji po faceliftingu. Jak to przy okazji modernizacji bywa, zmiany nie są radykalne, ale Audi postawiło głównie na technologię. Z wyglądu zmieniły się tylko takie detale jak: przedni grill, lekko przestylizowane zderzaki i końcówki wydechów, listwy progowe oraz wkłady reflektorów, które opcjonalnie mogą być wyposażone w światła w technologi LED lub martix LED. Znacznie więcej zmieniło się pod maską. Teraz wszystkie trzy silniki TFSI i pięć TDI spełniają normy emisji spalin Euro 6. Najmniejsza jednostka 1.8 TFSI ultra dołącza do palety silnikowej i pozwoli "a-szóstce" zapewnić średnie spalanie na poziomie 5,7 litra na 100 km. Najsłabszy diesel TDI ultra ma pojemność 2 litrów i moc 150 KM, a średnio ma zadowolić się 4,2 litra oleju napędowego. Wersję TDI wyposażono również w zapowiadane sprężyny amortyzatorów wykonane w technologi GFRP, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Dzięki temu masa pojazdu zmalała o niespełna 5 kg. Obie wersje silnikowe ultra wyposażono w nowo opracowane automatyczne skrzynie biegów S tronic, które zastąpią przestarzałą przekładnię Multitronic. Lekkie modyfikacje przeszła również jednostka 3.0 TDI, która generuje 218 KM lub 272 KM. W wersji z dwoma turbosprężarkami trzylitrowy diesel osiąga moc aż 320 KM. W specjalnej wersji competition, która powstała dla uczczenia 25-lecia technologi TDI, ten sam silnik generuje 326 KM, które przy pełnym otwarciu przepustnicy, zwiększają się krótkotrwale do 346 KM. Mocy przybyło również pod maską usportowionego modelu S6, który zamiast 420 KM dysponować będzie stadem 450 koni mechanicznych. Dzięki temu S6 po facelitingu będzie przyspieszać o 0,2 sekundy szybciej. Moc i osiągi RS6 pozostały bez zmian. Odświeżone Audi A6 pojawi się w salonach pod koniec roku. W Niemczech podstawowy model benzynowy będzie kosztować od 38,400 euro.
Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

Jak to przy okazji modernizacji bywa, zmiany nie są radykalne, ale Audi postawiło głównie na technologię. Z wyglądu zmieniły się tylko takie detale jak: przedni grill, lekko przestylizowane zderzaki i końcówki wydechów, listwy progowe oraz wkłady reflektorów, które opcjonalnie mogą być wyposażone w światła w technologi LED lub martix LED.

Liczne elementy z aluminium i hartowanych stopów stali składają się na szkielet zbudowany wg. koncepcji lekkiej konstrukcji. Ciężar nowego A6 1.8 TFSI to 1535 kg. Pojazd charakteryzuje się wysokim komfortem tłumienia drgań oraz bardzo niskim poziomem hałasu dobiegającego do uszu kierowcy i pasażerów.

Ceny używanego Audi A6

Znacznie więcej zmieniło się pod maską. Teraz wszystkie trzy silniki TFSI i pięć TDI spełniają normy emisji spalin Euro 6. Najmniejsza jednostka 1.8 TFSI ultra o mocy 190 KM dołącza do palety silnikowej i pozwoli "a-szóstce" zapewnić średnie spalanie na poziomie 5,7 litra na 100 km. Najsłabszy diesel TDI ultra ma pojemność 2-litrów i moc 150 KM, a średnio ma zadowolić się 4,2 litra oleju napędowego. Wersję TDI wyposażono również w zapowiadane sprężyny amortyzatorów wykonane w technologi GFRP, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Dzięki temu masa pojazdu zmalała o niespełna 5 kg. Obie wersje silnikowe ultra wyposażono w nowo opracowane automatyczne skrzynie biegów S tronic, które zastąpią przestarzałą przekładnię Multitronic.

Lekkie modyfikacje przeszła również jednostka 3.0 TDI, która generuje 218 KM lub 272 KM. W wersji z dwoma turbosprężarkami trzylitrowy diesel osiąga moc aż 320 KM. W specjalnej wersji competition, która powstała dla uczczenia 25-lecia technologi TDI, ten sam silnik generuje 326 KM, które przy pełnym otwarciu przepustnicy, zwiększają się krótkotrwale do 346 KM.

Mocy przybyło również pod maską usportowionego modelu S6, który zamiast 420 KM dysponować będzie stadem 450 koni mechanicznych. Dzięki temu S6 po facelitingu będzie przyspieszać o 0,2 sekundy szybciej. Moc i osiągi RS6 pozostały bez zmian. W ofercie pozostanie wersja A6 Allroad, którą również odświeżoną.

W nowym A6 znajdziemy też ciekawy system informacji i rozrywki. Najbardziej rozbudowana wersja systemu to MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Zaawansowana nawigacja z elektrycznie wysuwanym, ośmiocalowym monitorem, wykorzystuje teraz nowa platformę technologiczną, opartą na szybkim procesorze graficznym Tegra 30, produkowanym przez kooperanta Audi - firmę Nvidia. Dodatkowy element systemu, Audi connect, umożliwia kierowcy korzystanie ze zindywidualizowanych usług internetowych,
w tym z aplikacji pozwalających na streaming mediów w szybkim standardzie przesyłu danych LTE.

Ceny nowego A6 rozpoczynają się od 180 300 zł za model 1.8 TFSI z ręczną 6-biegową przekładnią. Za wersję ultra trzeba będzie dopłacić 10 300 zł, ale do dyspozycji będziemy mieli wtedy automatyczną skrzynię S tronic.  Ceny wersji 3.0 TDI kształtują się na poziomie od 229 300 zł do 310 300 zł za wersję quattro competition. Modele w nadwoziu kombi są o około 10 000 zł droższe od sedana. Odświeżone Audi A6 pojawi się w salonach pod koniec roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Historia literek RS w Audi trwa już...

Audi z dopiskiem RS | To już 20 lat

Więcej o:
Komentarze (10)
Salon Paryż 2014 | Nowe Audi A6 | Facelifting technologii
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • cichwoda

    Oceniono 7 razy -1

    facelifting? wizualnie sie nie zmienil, ale...

  • nauszy

    0

    3 lata temu był salon we Frankfurcie. A A6 zaprezentowano w 2011, ale w marcu, w Genewie…

  • satyron

    Oceniono 11 razy 1

    zarty , zartami ...posiadam VW Golf 90 Tdi z 2002 ..200 000 km. Samochod zarejestrowany we Francji , gdzie zamieszkuje. Jedyne co mam do powiedzenia , to zal ze wzgledu na fakt , ze starajc sie zaoszczedzic na kosztach pewnych standardowych napraw , wykonalem je w Polsce , u VW. To byl blad . Na szczescie jest to konstrukcja ostatnich wspanialych lat niemieckiej mechaniki..

  • liczbynieklamia

    Oceniono 29 razy 23

    > TDI, ten sam silnik generuje 326 KM, które przy pełnym otwarciu przepustnicy, zwiększają się krótkotrwale do 346 KM
    Chociaż współczesne diesle mają przepustnice, to nie służą one do regulacji mocy (to załatwia się regulacją dawki oleju napędowego), a do poprawnej pracy układu recyrkulacji spalin.

  • 0apud0

    Oceniono 56 razy 50

    Fajny, kupię sobie takiego, za 15 lat jak Niemiec będzie sprzedawał :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX