Francuski bolid wygląda jak samochód koncepcyjny. Nowoczesna stylistyka może się podobać, ale jest ona także wyrazem dążenia do uzyskania jak najlepszy własności aerodynamicznych, a co za tym idzie jak najwyższych osiągów na torze wyścigowym.
Nadwozie o szerokości aż 2000 mm i wysokości zaledwie 1116 mm dodatkowo podkreśla linia świateł dziennych z diodami LED umieszczonymi wzdłuż wlotów chłodzenia hamulców. Powietrze wpada przez środkową część grilla, po czym kierowane jest kanałami w stronę dwóch chłodnic wodnych, a następnie odprowadzane na zewnątrz umieszczonymi pod maską wylotami. Utworzone w ten sposób podciśnienie przyczynia się do zwiększenia siły docisku działającej na przód pojazdu. Uzupełnieniem elementów poprawiających aerodynamikę przodu auta jest imponująca listwa aerodynamiczna, kierująca strugi powietrza w stronę dolnego splittera i płaskiej, schodkowej podłogi. Umieszczone po bokach przedniego zderzaka skrzydełka wytwarzają wirowe strugi powietrza ograniczające turbulencje powodowane obracaniem się kół.
Sprawdź oferty specjalne na nowe modele Renault
Obniżony profil auta, podkreślony motywem graficznym biegnącym od reflektorów do bocznych wlotów powietrza, jest charakterystyczny dla bolidów GT z centralnie umieszczonym silnikiem. Różnica długości między przednim a tylnym zwisem jest podyktowana specyfiką konstrukcji auta oraz dążeniem do optymalnego rozłożenia masy. Dopełnieniem tej stylistycznej koncepcji są sięgające do tylnego spojlera szyby oraz wyprofilowana pokrywa obniżająca się ku środkowi.
Oprócz regulowanego spojlera, Renault Sport R.S. 01 jest dociskane do nawierzchni dzięki tylnemu dyfuzorowi, odprowadzającemu strumień powietrza przepływający pod płaską podłogą auta. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest to, że nie wytwarza oporu aerodynamicznego, a więc nie zmniejsza maksymalnej prędkości. Nad dyfuzorem umieszczona jest podwójna końcówka wydechu oraz światła z diodami LED, uzupełniające oryginalny układ świateł, rozciągających się na niemal całą szerokość Renault Sport R.S. 01.
W parze ze spektakularnym wyglądem idą osiągi. Umieszczony centralnie silnik Nismo 3.8 V6 biturbo generuje powyżej 500 KM mocy i ponad 600 nm momentu obrotowego. Jednostka, pochodząca z Nissana GT-R, współpracuje z sekwencyjną, 7-stopniową skrzynią biegów firmy Sadev. Dokładnych osiągów nie znamy, ale to aż nadto, żeby rozpędzić samochód do ponad 300 km/h. Renault twierdzi, że R.S.01 plasuje się pomiędzy autami klasy GT3 a DTM.
Karbonowy monokok pozwolił obniżyć masę bolidu do poziomu 1100 kg. Podobnie jak w przypadku Formuły Renault 3.5, opracowanie i wykonanie nadwozia powierzono włoskiej firmie Dallara. Kadłub z wbudowanym zbiornikiem paliwa o pojemności 150 litrów posiada zamontowaną w górnej części stalową klatkę bezpieczeństwa. Umieszczona z przodu pojazdu odkształcalna konstrukcja pochłania energię w przypadku zderzenia czołowego. Jej kształt przypominający dziób statku przyczynia się do poprawy aerodynamiki auta. Zamontowany na skrzyni biegów tylny "crash box" pełni tę samą rolę w przypadku zderzenia tylnego. Całość spełnia wymagania normy FIA LMP1 2014 i zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Uzupełnieniem systemów bezpieczeństwa jest składana kolumna kierownicy, fotel kubełkowy Sabelt oraz 6-punktowe pasy bezpieczeństwa kompatybilne z systemem HANS
Nowy wyścigowy samochód będzie startował w stworzonych na jego miarę mistrzostwach Renault Sport Trophy. Ta seria jednomarkowych wyścigów, która zostanie włączona do World Series by Renault już w 2015 roku, otworzy nowe możliwości dla załóg startujących w kategorii "Pro-Am"* i będzie stanowić doskonały wstęp do mistrzostw GT, DTM, ELMS i WEC.
ZOBACZ TAKŻE: