Renault Sport R.S. 01 | Imponujący design i wysokie osiągi

Po serii zapowiedzi Renault Sport oficjalnie zaprezentowało swój nowy bolid, który w 2015 roku będzie brał udział w World Series by Renault, w ramach nowo utworzonych mistrzostw Renault Sport Trophy, które będą pełniły rolę inkubatora talentów do mistrzostw GT i wyścigów wytrzymałościowych dla zawodowców

Renault samodzielnie stworzy nowy samochód Alpine

Francuski bolid wygląda jak samochód koncepcyjny. Nowoczesna stylistyka może się podobać, ale jest ona także wyrazem dążenia do uzyskania jak najlepszy własności aerodynamicznych, a co za tym idzie jak najwyższych osiągów na torze wyścigowym.

Nadwozie o szerokości aż 2000 mm i wysokości zaledwie 1116 mm dodatkowo podkreśla linia świateł dziennych z diodami LED umieszczonymi wzdłuż wlotów chłodzenia hamulców. Powietrze wpada przez środkową część grilla, po czym kierowane jest kanałami w stronę dwóch chłodnic wodnych, a następnie odprowadzane na zewnątrz umieszczonymi pod maską wylotami. Utworzone w ten sposób podciśnienie przyczynia się do zwiększenia siły docisku działającej na przód pojazdu. Uzupełnieniem elementów poprawiających aerodynamikę przodu auta jest imponująca listwa aerodynamiczna, kierująca strugi powietrza w stronę dolnego splittera i płaskiej, schodkowej podłogi. Umieszczone po bokach przedniego zderzaka skrzydełka wytwarzają wirowe strugi powietrza ograniczające turbulencje powodowane obracaniem się kół.

Sprawdź oferty specjalne na nowe modele Renault

Obniżony profil auta, podkreślony motywem graficznym biegnącym od reflektorów do bocznych wlotów powietrza, jest charakterystyczny dla bolidów GT z centralnie umieszczonym silnikiem. Różnica długości między przednim a tylnym zwisem jest podyktowana specyfiką konstrukcji auta oraz dążeniem do optymalnego rozłożenia masy. Dopełnieniem tej stylistycznej koncepcji są sięgające do tylnego spojlera szyby oraz wyprofilowana pokrywa obniżająca się ku środkowi.

Oprócz regulowanego spojlera, Renault Sport R.S. 01 jest dociskane do nawierzchni dzięki tylnemu dyfuzorowi, odprowadzającemu strumień powietrza przepływający pod płaską podłogą auta. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest to, że nie wytwarza oporu aerodynamicznego, a więc nie zmniejsza maksymalnej prędkości. Nad dyfuzorem umieszczona jest podwójna końcówka wydechu oraz światła z diodami LED, uzupełniające oryginalny układ świateł, rozciągających się na niemal całą szerokość Renault Sport R.S. 01.

Renault Sport R.S. 01 jest samochodem wyścigowym o imponującym designie, uosabiającym zamiłowanie Renault do sportów motorowych. Zaprojektowana dzięki pełnemu entuzjazmu zaangażowaniu Laurensa van den Ackera i jego zespołu, spektakularna sylwetka zdradza ambicje tego niezwykłego auta. Pod jego maską kryje się kwintesencja umiejętności konstrukcyjnych Renault Sport Technologies, zapewniająca mu rekordowe osiągi i zdolna wzbudzić najwyższe emocje w sercach kierowców i publiczności. Gdybym miał podsumować w jednym zdaniu koncepcję Renault Sport R.S. 01, powiedziałbym, że jest to połączenie piękna Renault DeZir z osiągami Formuły Renault 3.5! - powiedział Patrice Ratti, dyrektor generalny Renault Sport Technologies.

W parze ze spektakularnym wyglądem idą osiągi. Umieszczony centralnie silnik Nismo 3.8 V6 biturbo generuje powyżej 500 KM mocy i ponad 600 nm momentu obrotowego. Jednostka, pochodząca z Nissana GT-R, współpracuje z sekwencyjną, 7-stopniową skrzynią biegów firmy Sadev. Dokładnych osiągów nie znamy, ale to aż nadto, żeby rozpędzić samochód do ponad 300 km/h. Renault twierdzi, że R.S.01 plasuje się pomiędzy autami klasy GT3 a DTM.

Karbonowy monokok pozwolił obniżyć masę bolidu do poziomu 1100 kg. Podobnie jak w przypadku Formuły Renault 3.5, opracowanie i wykonanie nadwozia powierzono włoskiej firmie Dallara. Kadłub z wbudowanym zbiornikiem paliwa o pojemności 150 litrów posiada zamontowaną w górnej części stalową klatkę bezpieczeństwa. Umieszczona z przodu pojazdu odkształcalna konstrukcja pochłania energię w przypadku zderzenia czołowego. Jej kształt przypominający dziób statku przyczynia się do poprawy aerodynamiki auta. Zamontowany na skrzyni biegów tylny "crash box" pełni tę samą rolę w przypadku zderzenia tylnego. Całość spełnia wymagania normy FIA LMP1 2014 i zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Uzupełnieniem systemów bezpieczeństwa jest składana kolumna kierownicy, fotel kubełkowy Sabelt oraz 6-punktowe pasy bezpieczeństwa kompatybilne z systemem HANS

Nowy wyścigowy samochód będzie startował w stworzonych na jego miarę mistrzostwach Renault Sport Trophy. Ta seria jednomarkowych wyścigów, która zostanie włączona do World Series by Renault już w 2015 roku, otworzy nowe możliwości dla załóg startujących w kategorii "Pro-Am"* i będzie stanowić doskonały wstęp do mistrzostw GT, DTM, ELMS i WEC.

Renault Sport R.S. 01 zapoczątkuje nową rodzinę pojazdów i właśnie dlatego postanowiliśmy nadać mu taką nazwę, w hołdzie dla pierwszego bolidu Formuły 1 stworzonego przez Renault. Naszą intencją było stworzenie najlepszego samochodu wyścigowego, który służyłby odkrywaniu wybitnych talentów i przygotowywaniu kolejnego pokolenia kierowców. Renault Sport R.S. 01 jest samochodem o fenomenalnych osiągach, a wyścigi World Series by Renault będą stanowić jego godną oprawę. Przy pracach nad stworzeniem Renault Sport Trophy, atrakcyjnych mistrzostw we współczesnym świecie sportów samochodowych, zaczynaliśmy od czystej kartki papieru. Dzięki załogom "Pro-Am" i sportowemu programowi łączącemu sprinty z jazdą na wytrzymałość, stworzymy pomost do wyższych formuł wyścigów. - dodał Patrice Ratti.

ZOBACZ TAKŻE:

Fabryczni tunerzy - Renault RS, Gordini i Alpine

Więcej o:
Copyright © Agora SA