Subaru WRX S4 | Jak wygodne STI

Subaru WRX STI to samochód o sportowych aspiracjach, więc nie można mówić w jego przypadku o komforcie. Właśnie dlatego na japońskim rynku debiutuje model WRX S4
Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

S4 oznacza w tym przypadku "sports performance", "safety performance", "smart driving" i "sophisticated feel", co w wolnym tłumaczeniu oznacza sportowe osiągi, bezpieczeństwo, inteligentną jazdę i wyrafinowanie.

Sportowe osiągi ma zapewnić dwulitrowy silnik w układzie boxer o mocy 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego, dostępnych w przedziale 2000 - 4800 obr./min. To tylko 8 KM i 22 Nm mniej niż najnowsze wcielenie japońskiego WRX STI. WRX S4 wyróżnia się tym, że dostępny jest wyłącznie ze skrzynią Sport Lineartronic CVT, która to ma stanowić główny element wygody i wyrafinowania tego modelu.

Oto ceny używanej Imprezy w Polsce

Na bezpieczeństwo i przyjemną jazdę będą miały wpływ systemy EyeSight, który rozpoznaje przeszkody na drodze, Vehicle Dynamics Control odpowiadający za stabilizację toru jazdy, Active Torque Vectoring inteligentnie rozdzielający moc między kołami oraz elektryczny hamulec ręczny. Pomocy może okazać się także system Active Lane Keep pomagający utrzymać auto w torze jazdy oraz układ zapobiegający przyspieszaniu w momencie kolizji.

WRX S4 wygląda bardzo podobnie do dostępnego w Stanach Zjednoczonych modelu WRX, ale jego wizerunek może odmienić pakiet stylistyczny STI, w skład którego wchodzą: 18-calowe felgi, kontrastujące dokładki zderzaków i progów oraz nakładki na lusterka. Auto z pakietem STI dostępne jest jedynie w dwóch kolorach - WR Blue Pearl i Crystal White Pearl.

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru WRX STI | Japonia z 2-litrowym silnikiem