Subaru WRX STI | Japonia z 2-litrowym silnikiem

Klienci Subaru w Kraju Kwitnącej Wiśni zawsze otrzymywali od swojego producenta coś ekstra. Tak jest również w przypadku nowego modelu WRX STI
Subaru WRX STI Klienci z rodzimego kraju producenta dostaną nowy, 2-litrowy silnik Klienci Subaru w Kraju Kwitnącej Wiśni zawsze otrzymywali od swojego producenta coś ekstra. Tak jest również w przypadku nowego modelu WRX STI. WRX STI zastąpił w tym roku słynną najmocniejszą drogową wersję modelu Impreza. W Europie i Stanach Zjednoczonych auto zadebiutowało już kilka miesięcy temu. Teraz przyszedł czas na Japonię. Dlaczego klienci z rodzimego kraju producenta musieli czekać nieco dłużej? Powodem były zapewne prace inżynierów, którzy dla WRX STI w Japonii opracowali nowy, 2-litrowy silnik. Jednostka jest o 8 KM i o 15 Nm mocniejsza od okrytego niechlubnym mianem awaryjnego 2,5-litrowego silnika EJ25, który zadebiutował już prawie 10 lat temu. Nowa "dwulitrówka" osiąga maksymalną moc (308 KM) i moment (422 Nm) przy 400 obr./min. wyższych od europejskiego odpowiednika. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i stałym napędem na cztery koła, którego pracą można sterować za pomocą systemu DCCD (Driver's Control Center Differencial). W wyglądzie auta nie zaszły większe zmiany, a dokładne osiągi japońskiego WRX STI nie zostały jeszcze podane. Jesteśmy bardzo ciekawi jaka będzie różnica w osiągach, ale o lepszy wynik na korzyść japońskiej wersji można być spokojnym. Silnik jest bowiem mocniejszy, nowocześniejszy i lżejszy.
Wideo | Tommi Mäkinen testuje Subaru Imprezę WRX STIWideo | Tommi Mäkinen testuje Subaru Imprezę WRX STI

WRX STI zastąpił w tym roku słynną najmocniejszą drogową wersję modelu Impreza. W Europie i Stanach Zjednoczonych auto zadebiutowało już kilka miesięcy temu. Teraz przyszedł czas na Japonię. Dlaczego klienci z rodzimego kraju producenta musieli czekać nieco dłużej? Powodem były zapewne prace inżynierów, którzy dla WRX STI w Japonii opracowali nowy, 2-litrowy silnik.

Jednostka jest o 8 KM i o 15 Nm mocniejsza od okrytego niechlubnym mianem awaryjnego 2,5-litrowego silnika EJ25, który zadebiutował już prawie 10 lat temu. Nowa "dwulitrówka" osiąga maksymalną moc (308 KM) i moment (422 Nm) przy 400 obr./min. wyższych od europejskiego odpowiednika. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i stałym napędem na cztery koła, którego pracą można sterować za pomocą systemu DCCD (Driver's Control Center Differencial).

Oto ceny używanej Imprezy w Polsce

W wyglądzie auta nie zaszły większe zmiany, a dokładne osiągi japońskiego WRX STI nie zostały jeszcze podane. Jesteśmy bardzo ciekawi jaka będzie różnica w osiągach, ale o lepszy wynik na korzyść japońskiej wersji można być spokojnym. Silnik jest bowiem mocniejszy, nowocześniejszy i lżejszy.

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Więcej o:
Komentarze (5)
Subaru WRX STI | Japonia z 2-litrowym silnikiem
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: VV

    Oceniono 8 razy 8

    "Uwielbiam" tę tendencję w branży motoryzacyjnej, która o problemach z danym modelem pozwala pisać dopiero w momencie premiery jego następcy. Wtedy wadę przekuwa się w zaletę, bo nowy model z pewnością jej mieć nie będzie. No chyba, że jednak ma (jak kolejne generacje STI z tym 2.5-litrowym padłem). Wtedy ani mru mru. Skupiamy się na kultowości i innych pierdołach podesłanych chyba przez działa marketingu danego producenta.

  • Gość: Poniedziałek

    0

    Subaru twierdzi, że w nowej generacji 2.5 został wyleczony z wszelkich przypadłości więc wygląda na to, że ktoś japońców robi w konia. Lepiej mieć dopracowany 2.5 niż jakieś ekologiczne g.

  • Gość: qwerty

    Oceniono 2 razy -2

    WRX STI zastąpił w tym roku słynną najmocniejszą drogową wersję modelu Impreza. LOL. Od trzech lat nie ma już Imprezy WRX STI, tylko jest WRX STI.

  • Gość: Stig

    Oceniono 4 razy -4

    Jeżeli maksymalną moc osiąga przy 400 obr./min no to brawo redaktorku braawo

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX