Polacy kupują coraz więcej sportowych Mercedesów

Mercedes-AMG opublikował dotychczasowe wyniki sprzedaży. Od stycznia do lipca br. sprzedano blisko czterokrotnie więcej samochodów, niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Duży w tym udział nowych, najtańszych modeli A 45 AMG i CLA 45 AMG

Mercedes Klasy S | Świetna sprzedaż w Polsce

W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku sprzedaż Mercedes-AMG w Polsce wzrosła do 194 sztuk - to o 273 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy nabywców znalazły 52 auta.

Mercedes-Benz - ogłoszenia aut używanych

Najpopularniejszym modelem AMG jest kompaktowy sedan CLA 45 AMG z dwulitrowym silnikiem turbo o mocy 360 KM i napędem 4Matic. Do tej pory sprzedano 62 egzemplarze tego auta, co stanowi 15 proc. całkowitej sprzedaży modelu CLA na polskim rynku. Niewielu mniej nowych właścicieli znalazł w Polsce Mercedes A 45 AMG - 59 egzemplarzy. Oznacza to, że decydował się na niego co dziesiąty nabywca Klasy A. Nie tak dawno w salonach marki pojawił się kolejny kompaktowy model w wersji AMG - GLA 45 AMG, napędzany tym samym silnikiem, co opisywane wcześniej modele. W tym przypadku producent również liczy na dobrą sprzedaż.

Polscy klienci chętnie wybierają również najmocniejsze wersje Klas G i S. W przypadku Klasy G aż 60 proc. dostarczonych w tym roku aut - czyli 23 spośród 40 sztuk - stanowią odmiany 63 i 65 AMG. Warto dodać, że względem tego samego okresu ubiegłego roku ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie. Na zakup limuzyn S 63 AMG i S 65 AMG od stycznia do lipca br. zdecydowało się 32 nabywców, co stanowi jedną dziesiątą łącznej sprzedaży Klasy S na polskim rynku.

Wzrasta również sprzedaż Mercedesów z pakietami AMG, wyróżniających się agresywniejszą stylizacją nadwozia, sportowym wykończeniem kabiny i przestrojonym zawieszeniem. Od stycznia do lipca br. w Polsce kupiono już 1 080 takich samochodów - co trzeci nowy Mercedes jest więc wyposażony w pakiet AMG.

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes A 45 AMG / CLA 45 AMG | Pierwsza jazda

Więcej o:
Copyright © Agora SA