Rekordowy przejazd seryjnego Hyundaia na wodór

Hyundai ix35 Fuel Cell, pierwszy seryjnie produkowany samochód zasilany ogniwami paliwowymi, przejechał na jednym zbiorniku wodoru rekordową trasę o długości 700 km

Toyota FCV | Ogniwa paliwowe trafiają do produkcji

Trasa testu prowadziła przez trzy kraje skandynawskie (Norwegię, Szwecję i Danię), a pokonali ją dwaj niezależni kierowcy, pionierzy ekologicznej jazdy: Marius Bornstein i Arnt G. Hartvig. Modelem ix35, napędzanym energią elektryczną uzyskiwaną z wodoru, przejechali oni z Oslo do Malmö przez Göteborg i Kopenhagę. Podróż trwała 10 godzin, a średnia prędkość jazdy wyniosła 76 km/h.

Hyundai ix35 - ogłoszenia sprzedaży

Według założeń producenta zasięg samochodu na jednym tankowaniu wynosi 594 km. Test udowodnił, że przy odpowiednim prowadzeniu pojazdu i korzystnych warunkach drogowych możliwe jest uzyskanie dużo lepszego wyniku. Po przejechaniu 70 km komputer pokładowy pokazywał, że pojazd może pokonać jeszcze dystans 10 km.

"Nasz plan zakładał zakończenie podróży w Kopenhadze, ale po dotarciu na miejsce okazało się, że w zbiorniku nadal jest wodór, co umożliwiło nam kontynuowanie jazdy. Kiedy dojechaliśmy na stację w Malmö mieliśmy jeszcze zasięg na kolejnych, kilka kilometrów. Wynik, jaki udało nam się osiągnąć, pokazuje możliwości modelu ix35 Fuel Cell oraz potencjał tej technologii. Jestem zdania, że to był światowy rekord" - powiedział Marius Bornstein.

Obydwaj kierowcy mają już za sobą długodystansowy test modelu ix35 Fuel Cell. W kwietniu 2012 roku pokonali odległość 2 260 km, podróżując z Oslo do Monako i promując tym samym wodorowe systemy paliwowe oraz rozwijającą się infrastrukturę stacji tankowania. W czerwcu tego roku powstała w Malmö kolejna stacja wodorowa w ramach europejskiego projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles).

ZOBACZ TAKŻE:

Hyundai ix35 2.0 CRDi | Test | Niekoniecznie z...

Więcej o:
Copyright © Agora SA