Renault-Nissan i Daimler rozszerzają współpracę

Sojusz Renault-Nissan oraz Daimler AG znacząco rozszerzają współpracę, planując wspólne projektowanie kompaktowych modeli klasy premium oraz uruchomienie wspólnej produkcji w Meksyku

Mercedes Citan Kombi - test | Za kierownicą

Dyrektor generalny koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn oraz dyrektor generalny Daimlera Dieter Zetsche poinformowali dziś, że ich firmy porozumiały się w sprawie powołania joint-venture, w którym obie strony będą miały po 50% udziałów. Podmiot ten będzie nadzorował budowę i funkcjonowanie nowych zakładów produkcyjnych w Aguascalientes w północno-środkowym Meksyku. Nowa fabryka powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących zakładów Nissana, a jej docelowe moce produkcyjne wyniosą 300 000 pojazdów rocznie.

Uruchomienie produkcji - początkowo modeli Infiniti - zaplanowano na rok 2017. Produkcja aut pod marką Mercedes-Benz ma rozpocząć się w 2018 roku.

Ścisła współpraca między markami Infiniti i Mercedes-Benz w każdej fazie rozwoju produktu - od zaawansowanych badań i projektowania aż do produkcji - gwarantuje, że pojazdy powstające w ramach tego przedsięwzięcia będą wyraźnie różniły się od siebie pod względem stylistyki i specyfikacji.

Sprawdź oferty specjalne na nowe Nissany

Daimler i Nissan wspólnie poniosą koszty całej inwestycji w Aguascalientes, szacowane na około miliard euro. Do czasu osiągnięcia pełnej wydajności przez zakład - co powinno nastąpić w 2021 r. - firmy stworzą około 5700 miejsc pracy (dla inżynierów, pracowników linii produkcyjnych oraz personelu wsparcia).

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny koncernu Renault-Nissan, powiedział: "Wspólne opracowanie kompaktowych modeli klasy premium oraz ich wspólna produkcja w Aguascalientes stanowią jedno z największych przedsięwzięć w historii współpracy koncernów Renault-Nissan i Daimler. Nasza kooperacja, rozpoczęta w Europie, zyskuje dzięki temu globalny wymiar".

Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, dodał: "W Aguascalientes udana współpraca partnerska między naszymi firmami osiągnie kolejny, wyższy poziom, dzięki połączeniu kompetencji Daimlera i Nissana w jednym zakładzie produkcyjnym. Decyzja o budowie fabryki w Meksyku, podjęta nieco ponad cztery lata od rozpoczęcia współpracy, jest ważnym wyznacznikiem jej nowego etapu."

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.