Rekordowe wyniki sprzedaży wielu marek w połowie 2014 roku

Audi, Volkswagen, Bentley, Seat, Skoda i Porsche, czyli główne marki koncernu VAG, zaliczyły rekordowe lub bardzo dobre wyniki sprzedaży pierwszego półrocza 2014 roku

C eny Porsche w złotówkach

Od stycznia do czerwca włącznie na całym świecie, na osobowego Volkswagena zdecydowało się 3,07 mln osób, czyli o 3,8% więcej, niż rok wcześniej. W pierwszych sześciu miesiącach marka Volkswagen sprzedała w Europie 864 100 pojazdów osobowych. To prawie o 2,5% więcej niż w analogicznym okresie w 2013 roku. Najlepiej sprzedającym się modelem jest oczywiście Golf, we wszystkich wersjach nadwoziowych. W Polsce w pierwszej połowie roku zarejestrowano 16 946 nowych Volkswagenów.

Ze wzrostem sprzedaży rzędu 11,4% rok do roku, Audi zanotowało najlepszy wynik półroczny w całej swej historii. W pierwszych sześciu miesiącach roku 2014, Audi sprzedało blisko 869 350 samochodów. W samym tylko czerwcu, koncern z Ingolstadt oddało do rąk klientów na całym świecie około 155 450 pojazdów, o 10,8% więcej w porównaniu z czerwcem 2013. Spektakularny wzrost miał miejsce w Ameryce Północnej a także w Polsce, gdzie licząc rok do roku sprzedaż wzrosła o 38,5%.

Dobre humory może mieć także zespół z Mlada Boleslav, bowiem w okresie od stycznia do czerwca na ulice wyjechało 522 500 samochodów ze znaczkiem Skody. To o 12,5 % więcej niż rok temu. Skoda jest też najchętniej wybieraną marką wśród Polaków. Jej udział w rynku od stycznia do czerwca 2014 roku wyniósł aż 13,94% - to wzrost o 1,44 punktu procentowego, czyli aż o 5 936 aut więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. W czerwcu 2014 roku zarejestrowano w Polsce 3 111 samochodów czeskiej marki.

Używane Volkswageny w Polsce

Po latach niebytu do gry wraca także Seat. W 2015 roku z fabryk wyjechało 200 200 samochodów. 10% wzrost na pewno cieszy właścicieli marki, a nowe modele Seata są już w drodze. Jak na razie najważniejszym modelem pozostaje Leon w nadwoziu pięciodrzwiowym oraz w wersji kombi. W sumie prawie 100 000 aut sprzedanych w tym roku to właśnie kompaktowe Leony.

Pierwsza połowa roku okazała się najlepsza także w 95-letniej historii marki Bentley. W trakcie sześciu miesięcy brytyjska marka wprowadziła na światowe rynki 5 254 samochody. To wynik lepszy o prawie 25% względem poprzednich lat. Postawę sprzedaży stanowił model Continental GT V8 S Coupe. Imponować może również 61-procentowy wzrost sprzedaży tych aut w Chinach.

Nie rekordowe półrocze, ale opart o znaczny wzrost zaliczy także producent aut ze Stuttgartu. 87 000 nowych Porsche wyjechało od stycznia do końca czerwca na drogi. Lokomotywą sprzedaży jest nadal Panamera, której sprzedaż osiągnęła liczbę 13 500 sztuk (28% wzrost). 30 000 aut tej marki trafiło do europejskich klientów. To o 10 tys. więcej niż w Chinach.

Dobre wyniki sprzedaży tak bardzo rozbieżnych od siebie marek mogą świadczyć o tym, że przemysł motoryzacyjny wraca na dobre tory. Miejmy nadzieję, że w najbliższych latach ten trend się utrzyma.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Volkswagen Passat | Odsłona ósma

Więcej o:
Copyright © Agora SA