Volvo XC90 T8 | 400-konna hybryda

Volvo długo każe czekać swoim fanom i potencjalnym klientom na swój flagowy model SUV. Ale wygląda na to, że jest na co. Nowe XC90 będzie najmocniejszą i najoszczędniejszą hybrydą w swojej klasie

Nowe Volvo XC90 | Multimedia na pokładzie

Volvo ostrożnie dawkuje informacje dotyczące modelu XC90. Jest to przemyślana strategia, ale jak się okazuje w pełni uzasadniona. Publikując jedną informację prasową firma podejmuje ryzyko, że pewne fakty pozostaną niedostrzeżone. Najnowszy produkt szwedzkiego producenta jest tak innowacyjny, że nie trudno coś przeoczyć.

Najnowsze doniesienia z Goeteborga dotyczą palety silników. Europejscy klienci z pewnością najbardziej zainteresowani będą wersjami oznaczonymi literkami D. Podstawowym XC90 z silnikiem wysokoprężnym będzie D4 napędzane jednostką 2.0 o mocy 190 KM (9 KM więcej, niż w pozostałych modelach marki) i momentem 400 Nm. Mocniejszą opcją będzie D5 z jednostką twin-turbodiesel o mocy 245 KM i momencie 470 Nm. Średnie zużycie paliwa ma wynosić odpowiednio 5 i 6 l/100 km.

Na rynkach pozaeuropejskich większym powodzeniem będą cieszyć się silniki benzynowe. Tu także Volvo przewiduje dwie opcje. Podstawową będzie T5 napędzane jednostką 2.0 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągające 254 KM mocy (+9 KM w stosunku do pozostałych modeli) i 350 Nm maksymalnego momentu. W poszukiwaniu mocy należy zwrócić się ku T6. Tu z dwóch litrów pojemności wspomaganych sprężarką mechaniczną i turbosprężarką udało się wycisnąć 320 KM (+14 KM) mocy i 400 Nm maksymalnego momentu. Wszystkie powyższe silniki mają cztery cylindry.

Volvo XC90 - Ogłoszenia

Najciekawiej prezentuje się topowy model o oznaczeniu T8. Będzie to hybryda typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka, o rewelacyjnych osiągach i wyjątkowo niskim spalaniu - jak zapewnia Volvo. Będą w nim współpracować dwa silniki. Za napęd przedniej osi będzie odpowiedzialny silnik Drive-E znany z modelu T6, tylną oś w ruch będzie wprawiał silnik elektryczny o mocy 80 KM. Łączna moc układu ma wynieść 400 KM, a maksymalny moment obrotowy to imponujące 640 Nm. Osiągi nie są jeszcze znane, ale już wiadomo, że w trybie elektrycznym zasięg wyniesie 40 km. Według cyklu NEDC emisja CO2 ma wynosić 60 g/km, co przekłada się na spalanie 2,6 l/100 km.

ZOBACZ TAKŻE:

Zajrzyj do środka nowego Volvo XC90

Najpopularniejsze oleje silnikowe w Okazje.info - lipiec 2014 Total Quartz 9000 Energy 5W40 5L 50 opinii CASTROL Castrol Magnatec 15W40 5L 1 opinia Castrol Edge 5W30 5L 19 opinii Zobacz inne oleje silnikowe w

Więcej o:
Copyright © Agora SA