Komentarze (100)
Koniec kolejek na A2 i A4? | Rusza nowy system poboru opłat
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • cichwoda

    Oceniono 3 razy 3

    powiedzcie jak ruszy...

  • liberau

    Oceniono 6 razy 2

    Czy to prawda że na wyjeździe nie będzie wydzielonej bramki i posiadacze tego bajeru będą stali w kolejce jak wszyscy?

  • kocurxtr

    Oceniono 10 razy 2

    WINIETY SKU....SYNY !!!

  • sprzedawca007

    Oceniono 1 raz 1

    Teraz wszyscy jęczą jakie to winiety super. Pamiętacie takiego gościa jak minister Pol, który chciał wprowadzić winiety w Polsce ? Dostał wtedy ksywę Winietu. Wszyscy jechali po nim jak po kobyle za taki pomysł, a teraz proszę - winiet chcą,

  • bobofrut11

    Oceniono 1 raz 1

    Tylko idiota lub urzędnik państwowy może myśleć,że to coś zmieni. Do bramek trzeba dojechać a wydzielenie jednej tylko dla pudełek tylko rozciągnie korki. TYLKO SYSTEM WĘGIERSKI może coś zmienić. Cała reszta to dzielenie kasy pomiędzy kolesi.

  • cezar61

    Oceniono 1 raz 1

    A ja nie korzystam z polskich autostrad. Na narty - Austria, Włochy,Czechy nad morze - Włochy, czy inne kraje śródziemnomorski. Z domu w Alpy mam 600-900 km.

  • torun323

    Oceniono 1 raz 1

    Mam to. Od półtora roku. Działa inaczej niż to sobie tu wyobrażacie. System jest prepaidowy z minimalnym saldem 20 zł. Jak tego nie przypilnujesz, to Cię nie wpuści na autostradę - wtedy bierzesz tradycyjny bilet i płacisz na wyjeździe. Doładować można kartą, przelewem, ale przed przed podróżą. Jeśli nie masz środków (saldo <20zł) - to Cię nie wpuści. Obecnie na A2 bo tylko tu jeżdżę są wydzielone pasy od dawna tylko dla viatoll, ale czasem ciężarówek jest tyle, że wyjeżdżam normalną bramką. Poza tym niezrozumiałe na PPO Stryków i Konin Wschód, ze są wydzielone 3 bramki tylko viatoll, ale czynna jedna. A przecież są bezobsługowe, więc co im szkodzi...???

  • kroliklesny

    Oceniono 3 razy 1

    Bramki "dedykowane". To pisal bramkarz, trampkarzy zapewne...

  • henri999

    Oceniono 3 razy 1

    Świetne rozwiązanie! Cudowne ! Oooh, i po klopotach !!!
    Tylko ze... nawet jesli ktoś kupi viaAUTO - zalatwi mu to tylko sprawe na autostradach GDDKIA. W ostatni weekend stalem na bramkach wyjazdowych Amber One A1 z Gdanska... nikt tam nie slyszal o viaAUTO... plus autostrada Kulczyka, plus Stalexport, itp - jednym slowem viaAuto zalatwi niewielka czesc sporego problemu, dlatego to NAPRAWDE SWIETNE ROZWIAZANIE!

    ;-)

  • koluniuyyy

    Oceniono 11 razy 1

    Popatrzcie na Chorwatów, oni nigdy nie zrezygnują z bramek! W sezonie urlopowym za przejazd do Dalmacji z Zagrzebia trzeba zapłacić ok.110 zł. Dlaczego teraz mieliby wprowadzić winiety za 10 euro od samochodu. Wybrzeże Chorwacji odwiedza rocznie kilka milionów kierowców. Za to z korkami radzą sobie dobrze, bramki są dwustronne a płatności bezgotówkowe obsługiwane są na zupełnie innych pasach.

  • Gość: WESTA

    Oceniono 7 razy 1

    To dzieje sie tak samo jak za socjalizmu,gdzie mozna bylo robic zakupy miesa w sklepach KOMERSYJNYCH,potem ceny zostaly i placilismy wszystko drozej.Nauka nie poszla w las.

  • a.ba

    0

    Korki zaczynają się przed pasami dojazdowymi.
    Postoją wszyscy razem z via-wyłudzaczem i bez.
    Chyba że żółty pas będzie się ciągnął przez całą długość autostrady.
    Wzrost wydajności ze 120 do 300 / h jak na koszt i reklamą to żenada!!!

  • miastowiec-ze-wsi

    0

    Pytam cvo ma rozwiazć ten system skoro będzie obowiązywał tylko na państwowych odcinkach. jednym słowem na kulczykowej części A2 nadal utknie się na 3-ch przegrodach postawionych na drodze. To samo będzie z odcinkiem A1 notorycznie zakorkowanym a nalzeącycm ddo Amber One.

  • giles

    0

    tygodniowa/miesieczna/roczna winieta dla samochodow osobowych/furgonetek i motocykli ma jak najbardziej sens pod warunkiem, ze bedzie obowiazywala w CALEJ polskiej sieci autostrad i drog ekspresowych. zeby tak bylo GDDKIA/ministerstwo infrasturktury musi dogadac sie z koncesjonariuszami DWOCH odcinkow (a2 i a4), na ktorych ryzyko ruchu ponosza prywatni inwestorzy oraz finansujace ich banki i uzgodnic przejscie na wynagrodzenie w oparciu o oplate za dostepnosc. zapewne nie objedzie sie bez odszkodowania, ale i tak bedzie warto bo koszt ekonomiczny codziennych korkow sztucznie generowanych przy bramkach jest niewspolmiernie wyzszy. oczywiscie pozostaje kwestia uzogdnienia ile winieta powinna kosztowac. osobiscie uwazam, ze PLN 40/tydzien, PLN100/miesiac oraz PLN400,- oraz karze za nieposiadanie waznej winiety na poziomie PLN 2.500 bylaby do zaakceptowania dla wiekszosci kierowcow w polsce. przy zalozeniu, ze liczba zarejestorwanych samochodow osobowych w PL wynosi 19m (w 2012 ok. 18.7m) i ze co drugi wlasciciej samochodu osobowego wykupi roczna winiete (zalozenie bardzo konserwatywne!!) przychod brutto tylko z winiety rocznej wynioslby dla budzetu ok. PLN 380m p.a. calkowity przychod brutto to bedzie napewno przynajmniej PLN 500m. Na druk winiet z najnowoczesneijszymi zabezpieczeniami, ich dystrubucje oraz kontrole czy kierowcy jezdza z wazna winieta nie powinnismy wydac wiecej niz PLN 50m p.a. (gdzie indziej ten koszt rzadko przekracza 7% rocznego przychodu) dla porownania: upubliczniony roczny przychod na odcinkow zarzadzanym przez awsa sprzed kilku laty to PLN 68m. czyli dzisiaj pewnie jakies PLN 80-90m p.a. na przejscie na winiete i via-toll w calej sieci potrzeba gora 2 lata....

  • Gość: ervin

    0

    skoro sa korki , znaczysie cena lest zbyt mala za przejazd . podniesc ceny i po problemie.

  • mark_kram57

    0

    Bzdura! Nic to nie pomoze. Ja mieszkam od ponad 30 lat w Ameryce i kazdy to kiedys tu juz przechodzil. Nie rozumiem dlaczego Polacy zmarnuja pieniadze na cos co wymienia ponownie za kilka lat. To sie nie sprawdza. Musi byc elektroniczny pobor pieniedzy ale 10 metrow nad ziemia. Tu i w Kanadzie zainstalowali ten system i nie trzeba wogole zwalniac. Jedzie sie z normalna predkoscia swoimi stalymi pasami i nie ma zadnych szlabanow. To co oni w Polsce wymyslili jest bez sensu. Po pierwsze zwalnianie do 20-30 kilometrow na godzine doprowadzi, ze przy duzym natezeniu ruchu pojazdy z tylu w koncu zwolnia do 5 km/h a jeszcze dalej stana. Ale nie to jest najwiekszym problemem. Problem polage na czasami wadliwych transmiterach, ktore sie zepsuja, albo czasem nie odczytaja sygnalu i blokadzie jednej z linii. Potem samochody sie wycofuja na wstecznym zeby sie dostac na kolejna linie. Robi sie tragikomicznie. Wszyscy sie blokuja. Jedynym rozwiazaniem wtedy jest wyjecie szlabana, zlamanie go karoserja, albo ktos z obslugi musi tam dojsc wsrod duzego ruchu, zeby manualnie podniesc plastikowy albo drewniany szlaban. W nocy zdazaly sie smiertelne potracenia pracownikow. Musi byc bezkolizyjny pobor oplaty przy pelnej predkosci. Jedynie z prawej strony autostrady sa 3-4 stanowiska do pobierania manualnego. Na naszych autostradach jesli autostrada ma 3 linie w jedna strone, wszystkie 3 maja automatyczny pobor, ale w tym miejscu z 3 linii robi sie n.p. 6 linii, gdyz rozszerzaja sie w celu manualnego poboru. Tak jest w Illinois, Indianie, Ontario w Texasie i jeszcze w paru stanach gdzie jest duze natezenie ruchu

  • leszekzgd

    0

    A ja głupi myślałem, że zlikwidowali opłaty.

  • baba8012

    0

    "bramki dedykowane dla".........."Przeznaczone" brzmi mało światowo? Trzeba kalki z angielskiego bezmyślnie wstawiać? Dawniej dedykowało się książki czy inne utwory, teraz dedykowane są bramki, samochody, projekty, iwenty (!), a nawet programy w ramach funduszy europejskich.............

  • Gość: nor

    Oceniono 2 razy 0

    Jak 12 lat temu ówczesny minister transportu Marek Pol zaproponował system winiet to został powszechnie wyśmiany przez pismaków i internautów.Głównym zarzutem była niesprawiedliwość bo jak pojadę jen jedyny raz w tygodniu to dlaczego mam płacić tyle co ten który w tym samym czasie przejedzie kilkadziesiąt razy.Dzisiaj zarzuty brzmią podobnie.Przecież jak będę jeździł rzadko to mogę wnieść opłatę manualnie!!!!!!Ludzie głowa nie służy tylko do noszenia kapelusza|do myślenia też!!!!!

  • Gość: Zawadzki

    0

    Bramka na viaToll, powinno być caly czas otwarta. I zamykac sie w przypadku nie uiszczenia opłaty. Za przejazd.bedzie jeszcze szybciej I oszczedniej.

  • drogowypies

    Oceniono 2 razy 0

    Zbiry od chyżego rója znowu chcą podróżnych ograbić.

  • rafal.p0

    Oceniono 1 raz -1

    Ogłaszam bojkot tego g**na

  • krytek-7

    Oceniono 1 raz -1

    Tu nie pomoze zaden genialny system bramkowy.Jak sie zjedzie wiecej samochodow,to
    automatycznie powstana korki.

  • Gość: Gość

    Oceniono 9 razy -1

    Wreszcie! Nasze dwupasmowe autostrady wyglądają słabo przy zagranicznych, jednak nawet zwiększenie liczby pasów nie da takiego efektu jak likwidacja bramek (hmm... W Strykowie wszystko korkuje się na rondzie, to może niekoniecznie). Takie jest przynajmniej moje zdanie, a mówię to jeszcze jako młody kierowca. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić.

  • Gość: adam

    Oceniono 31 razy -17

    Winiety musieliby kupować wszyscy, niezależnie od tego jak często jeżdzą. System elektroniczny jest lepszy - kupuje, ten co często jeździ, a ten co rzadko, po prostu płaci w kasie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX